Gå til innhold

betaler ikke på boliglånet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en fare for å bli gjenkjent her, men får stå for den...

Er i en vanskelig situasjon. Huset jeg om min ex her skulle selges. Han har gjort mye vondt og rare ting, som jeg ikke vil nevne. Men jeg og barna var nytt til å flytte inn hos min mor, før jeg får overta ny leilighet jeg har kjøpt. Han skulle få bo i huset til 20.11, slik at han fikk tid å finne seg eget bosted. Han har ikke betalt lån, husleie, strøm, internett osv. Og nekter på dette. I dag tok han sine møbler med hjelp av sine kompiser, og flyttet hjem til sitt hjemland. Her står jeg igjen med alt lån, og må srlv betale alle utgifter ved salg. Kan være snakk om 90000 i tap.....

Har jeg noen rett å få krevd inn pengene?

Videre, hvordan kan jeg kreve barnebidrag fra et annet land i Europa? Er det noen sum man max får utbetalt?

Noen som vet?

Anonymous poster hash: f9716...7ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du gjør er å flytte inn i huset.

Du snakker med banken om en ordning for å bli aour med boliglånet, og du snakker med strømselskapet om å få en ordning på strøm om den står i ditt navn. Om det står i hans navn, så er det jo bare at det blir sagt opp, da er ikke du betalingspliktig.

Du snakker videre med husbank konsulenten i kommunen for å se om du har rett på bostøtte. Intenet ordner du opp i på lang sikt, om det er slik at det står i ditt navn. Om det stpr i hans navn så er det jo bare at de stenger, så kan du åpne ditt eget abo.

Så lenge du betjener huslånet må du neppe selge så lenge ikke din eks krever det. Tvilsomt han gjør det fra et annet land, særlig om det er et tapsprosjekt. 

Deretter må du få løst opp sameie, med deg og han, og da trekker du fra alle utgiftene du har hatt pga han.

Anonymous poster hash: 60b83...735
Skrevet

Hei. Takk for svar:

Alt står i mitt navn og alt blir trekt fra min konto....

Har kjøpt meg ny leilighet, så kan ikke bo i den gamle. Skrevet kontrakt på den nye.Megler legger vårt hus ut i neste uke... så salget og tapet blir på min kappe.... er jeg som har innskudd i boligen, og er da mine penger som det blir trekt av...

Skrevet

Er det virkelig så lett, at man bare stikker av og lar den andre parten i stikken?

Skrevet

Jeg skjønner ikke dette- var det din leilighet (100%) som du flyttet fra så han kunne bo alene? Ja da tar du tapet/gevinsten selv.

Dersom han også eier tar jo han også tapet og kostnaden ved salg.

Anonymous poster hash: 5af12...d12

Skrevet

Nei. Vi eier 50/50. Men han har stukket av og jeg sitter igjen med regninga.

Det jeg lurer på er hvordan jeg kan kreve han for halvparten av tapet?

Skrevet

Nei. Vi eier 50/50. Men han har stukket av og jeg sitter igjen med regninga.

Det jeg lurer på er hvordan jeg kan kreve han for halvparten av tapet?

Vet Lindorff påtar seg oppdrag for å inndrive krav i andre land. Kan være vanskelig, kommer an på hvilket land han bor i. Har han noen verdier eller inntekt slik at det er mulig å få dekket inn tapet av han?

Anonymous poster hash: 782ee...42f

Skrevet

Nei. Kun gjeld. Får ta det med advokat da man ser hvor mye tapet er i.

Skrevet

Selger dere med tap da? Jeg tenker jo at om det blir overskudd trekkes regningene derfra. Mulig jeg er på bærtur med mine tanker da..

Skrevet

Har dere felles lån eller hvert deres?

Anonymous poster hash: 5af12...d12

Skrevet

Nei. Kun gjeld. Får ta det med advokat da man ser hvor mye tapet er i.

Tror nok det da er vanskelig å få pengene tilbake dessverre. De må ha noe de kan ta enten lønn eller andre formuesgoder.

Har et familiemedlem som fikk bidrag av en som bodde i utlandet. Hun fikk minstebidrag som igjen ble krevet av far. Far betalte en langt lavere sum som var tilpasset kostnadsnivået i hans land. Var et annet land i Europa det også

Anonymous poster hash: 782ee...42f

Skrevet

Jeg har 500000 i egenkapital i lånet. Vi har felles lån. Boligmarkedet er dårlig, og tror neppe vi får mer enn den taksten vi ga. Her er det kjøpers marked. Må da ut med megleravgifte ca 75000, samt jeg må betale lån, leie, strøm, internett i tillegg.

Alt blir trekt fra min konto.....og megler tar jo honnøret fra min egenkapital.

Skrevet

Så han har bodd i huset i 3 år lengre enn avtalt. Hatt strøm, internett, tv osv i ditt navn og du har ikke gjort noe med det?

Anonymous poster hash: ecaa2...753
Skrevet

Blir stadig overrasket over hvor dumme noen kvinnfolk er.. Trodde du virkelig han ville betale? Med alt i ditt navn har han garantert ledd rått og utnyttet det til fulle, du kan nok se langt etter noe mer fra han..

Anonymous poster hash: f7d85...c0d

Skrevet

Blir stadig overrasket over hvor dumme noen kvinnfolk er.. Trodde du virkelig han ville betale? Med alt i ditt navn har han garantert ledd rått og utnyttet det til fulle, du kan nok se langt etter noe mer fra han..

Anonymous poster hash: f7d85...c0d

Må si meg enig i dette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...