*Miss Marple* Skrevet 21. september 2014 #1 Skrevet 21. september 2014 Skal ha besøk av gode venninner i morgen og er ganske blank på hva jeg skal servere. Noen som har tips til gode og ikke altfor innviklede kveldsretter?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #2 Skrevet 21. september 2014 Varm eller kald? Noen synes sikkert der er nittitalls men jeg elsker ost og kjeks. Ellers lager jeg ofte kyllingsalat med varmt grillet kyllingbryst, aioli dressing og hjemmbakte rundstykker. Anonymous poster hash: 2326e...d82
Gjest flykræsj Skrevet 21. september 2014 #3 Skrevet 21. september 2014 Quiche med chevre og spinat - grønn salat med grønne epler og valnøtter i. Bent Stiansen oppskrift som aldri slår feil. Har laget dette et titalls ganger og retten pleier å slå an blandt mine venninner i alle fall
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #4 Skrevet 21. september 2014 Nystekte knekkebrød med div pålegg. Baguette og ost (ikke kjeks!) Nystekte cookies (deigen kan lages på forhånd og fryses om du har liten tid) Anonymous poster hash: daae2...9bf
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #5 Skrevet 21. september 2014 Melkesjokolade, ostepop og øl eller cola. På ingen måte fancy, men det funker. Anonymous poster hash: 957c0...843
Fandens Oldemor Skrevet 21. september 2014 #6 Skrevet 21. september 2014 Pastasalat, bakt potet med forskjellig fyll (utrolig lettvint!), taco (lettvint!), tapas. Alt kan lages i forveien, og mye kan kjøpes ferdig kuttet.
*Miss Marple* Skrevet 21. september 2014 Forfatter #7 Skrevet 21. september 2014 Takk for svar Jeg tenkte en enkel varmrett og tar gjerne mot flere tips
mvt Skrevet 21. september 2014 #8 Skrevet 21. september 2014 Quiche med chevre og spinat - grønn salat med grønne epler og valnøtter i. Bent Stiansen oppskrift som aldri slår feil. Har laget dette et titalls ganger og retten pleier å slå an blandt mine venninner i alle fall Googlet dette og fant ikke oppskrift...lyst å dele? høres så digg ut!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #9 Skrevet 21. september 2014 Taco Nachos Pizza Salat Spekemat Grønnsaksuppe Rundstykker Lasagne Gryterett Omelett Ost og kjeks Fylte horn Anonymous poster hash: 38ec2...c83
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #12 Skrevet 21. september 2014 Jeg skal ha venninnekveld på onsdag og skal servere hjemmelaget pizza med salat til. Anonymous poster hash: b5514...793
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #13 Skrevet 21. september 2014 Chilisuppe fikk jeg servert forrige venninnekveld. Det sto en bolle med nachos ved siden av som vi la i bunn. Suppe oppå, toppet med revet ost og rømme. Loff og smør ved siden av, men det var kanskje litt unødvendig, dog veldig godt! Eller så er denne suppa veldig god: http://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/supper/hot-suppe -den er ikke hot, etter min mening, og jeg er heller ikke i utgangspunktet kjempebegeistret for karri, men suppa er utrolig god. Pleier å steike kyllingbiter i tillegg som jeg legger i suppa når den er ferdig. Generelt syns jeg suppe er bra spis-sammen-med-andre-mat. Har du god tid så kan jo selvfølgelig bake foccacia ved siden av. Anonymous poster hash: 64c17...c4c
Twintipp og himmelblå Skrevet 21. september 2014 #14 Skrevet 21. september 2014 Her er ost & kjeks, samt spekemat og litt tapas en hit. Da kan vi sitte lenge rundt bordet og hygge oss. Kos deg med venninekveld:)
Gjest flykræsj Skrevet 22. september 2014 #15 Skrevet 22. september 2014 Quiche med chevre og spinat - grønn salat med grønne epler og valnøtter i. Bent Stiansen oppskrift som aldri slår feil. Har laget dette et titalls ganger og retten pleier å slå an blandt mine venninner i alle fall Googlet dette og fant ikke oppskrift...lyst å dele? høres så digg ut! 1 porsjon paideig. 2 pk frisk spinat 1 pk fersk chevre (ikke lagret) Ca 4 egg 3 dl matfløte Salt pepper og litt revet ost Kle paiform med deig, prikk og blindstek den. Siste min kan man pensle litt egg i bunnen slik at den forblir sprø og god. VAsk spinat og fres i panne til den faller sammen. Ha i paizkallet. Riv opp chevre i biter og ha det også oppi. Pist egg og fløte med salt og pepper og hell over. Ha evt litt ost på toppen. Stekes på 180 grader til stivnet (ca 35min). Jeg pleier å bruke en paiform på ca 26 cm. Namnam
DramaMama Skrevet 22. september 2014 #16 Skrevet 22. september 2014 Meksikansk kyllingpai - får jeg alltid mye skryt av. Lag paibunn som du prikker og forsteker 10 min. Stek 5-6 champignon og 1 grovhakket løk til det er gyldent. Stek 5-600 g kyllingfilet i biter. Bland soppen, løken og kyllingen i pannen. Tilsett 1 glass Thick 'n' chunky salsa og 1 pk Philadelphiaost. Rør godt til alt er blandet. Fordel fyllet over paibunnen, strø over rikelig med revet jarlsberg. Stekes på 200 grader i 20-25 minutter. Serveres med frisk salat, guacamole, rømme, salsa og tortillachips.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #17 Skrevet 22. september 2014 Meksikansk kyllingpai - får jeg alltid mye skryt av. Lag paibunn som du prikker og forsteker 10 min. Stek 5-6 champignon og 1 grovhakket løk til det er gyldent. Stek 5-600 g kyllingfilet i biter. Bland soppen, løken og kyllingen i pannen. Tilsett 1 glass Thick 'n' chunky salsa og 1 pk Philadelphiaost. Rør godt til alt er blandet. Fordel fyllet over paibunnen, strø over rikelig med revet jarlsberg. Stekes på 200 grader i 20-25 minutter. Serveres med frisk salat, guacamole, rømme, salsa og tortillachips. Hvor mange personer passer den til? Anonymous poster hash: ebffa...93c
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #18 Skrevet 22. september 2014 Nachos Pastasalat med hvitløksbaguetter Pai Anonymous poster hash: c9f58...240
DramaMama Skrevet 23. september 2014 #19 Skrevet 23. september 2014 Meksikansk kyllingpai - får jeg alltid mye skryt av. Lag paibunn som du prikker og forsteker 10 min. Stek 5-6 champignon og 1 grovhakket løk til det er gyldent. Stek 5-600 g kyllingfilet i biter. Bland soppen, løken og kyllingen i pannen. Tilsett 1 glass Thick 'n' chunky salsa og 1 pk Philadelphiaost. Rør godt til alt er blandet. Fordel fyllet over paibunnen, strø over rikelig med revet jarlsberg. Stekes på 200 grader i 20-25 minutter. Serveres med frisk salat, guacamole, rømme, salsa og tortillachips. Hvor mange personer passer den til? Anonymous poster hash: ebffa...93c 4-6 tenker jeg.
Miltus Skrevet 23. september 2014 #20 Skrevet 23. september 2014 Jeg elsker fyllte baguetter! Enten med skinke og purre, eller gjerne tacofyll.
3 i april Skrevet 23. september 2014 #21 Skrevet 23. september 2014 Det kommer litt an på hvor mange vi er, om vi bare er 2-3 stykker så kan jeg godt diske opp med noe biff ol. Om vi er flere så går det i bakt potet, nachos, pizza, ost og kjeks. Av og til så blir vi enige om tapas og da tar alle en eller 2 retter med hver Ofte møtes vi på kveldstid etter middag og ungene er i seng og da er det ofte bare litt "kos" som chips og dipp, smågodt ol
*Yuna* Skrevet 23. september 2014 #22 Skrevet 23. september 2014 Tapas, sushi eller ost og kjeks varierer vi på her
Følelsesvims Skrevet 23. september 2014 #23 Skrevet 23. september 2014 Tapas, sushi, ost og kjeks, rundstykker, scones eller en eller annen form for suppe (kremet fiskesuppe, feks).
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #24 Skrevet 23. september 2014 Chilisuppe fikk jeg servert forrige venninnekveld. Det sto en bolle med nachos ved siden av som vi la i bunn. Suppe oppå, toppet med revet ost og rømme. Loff og smør ved siden av, men det var kanskje litt unødvendig, dog veldig godt! :)Eller så er denne suppa veldig god: http://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/supper/hot-suppe-den er ikke hot, etter min mening, og jeg er heller ikke i utgangspunktet kjempebegeistret for karri, men suppa er utrolig god. Pleier å steike kyllingbiter i tillegg som jeg legger i suppa når den er ferdig. Generelt syns jeg suppe er bra spis-sammen-med-andre-mat. Har du god tid så kan jo selvfølgelig bake foccacia ved siden av. Anonymous poster hash: 64c17...c4c Denne hotte kyllingsuppa er helt nydelig ja!!:-)) Spiser den ofte med manne om vi skal ha noe ekstra en lørdagskveld el. Faccocia og rødvin ved siden av. Nam! Den er helt utrolig god:-)) Anonymous poster hash: 98111...b36
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #25 Skrevet 23. september 2014 Jeg bruker å servere ost/kjeks og druer. Eller fruktsalat med vaniljekesam. NAM! Dersom det er varm-mat, så finner vi det ut sammen og lager det gjerne sammen også Koselig. Anonymous poster hash: 6c9cd...c3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå