Gå til innhold

Er så forelska i en som ikke vil ha meg :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke komme over han.. Gått 6 mnd siden jeg har sett han, vi har sendt noen meldinger i den tiden. De fleste fra han kommer i 2-3 tiden om natta, natt til lørdag/søndag :/

Det har ikke gått en dag siden vi ble kjent at jeg ikke har tenkt på han. Han er med meg hele tiden.

Skjønner jo at jeg må gi opp, når han har sagt klart ifra at det ikke blir noe mellom oss. Så hvorfor kan ikke jeg gi slipp?!

Har prøvd å snakke med han, si at han må slutte å kontakte meg, slik at jeg kanskje kan komme meg videre. Som regel får jeg ikke noe svar på det, og så tar han kontakt natt til lørdag/søndag noen uker etterpå.. Eller en helt random "Hei. Hvordan går det med deg? Alt bra?" sms noen dager senere :-/

Jeg elsker vikelig denne mannen, som så tydelig ikke elsker meg :-(

Noen som har vært i en slik situasjon?

Hvordan kom du deg ut av den?

Anonymous poster hash: 74edc...294
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han sagt rett ut at dere aldri blir kjæresten? Han virker jo litt interessert? Eller holder han deg bare på gress? Har du hatt sex med han etter han sa det ikke ble dere? Kanskje derfor han holder deg litt varm?

Anonymous poster hash: 7a0b0...637
Skrevet

Var i den situasjonen engang.. Varte i flere år, til slutt var jeg så såret at jeg trengte en ny start. Flyttet til en annen by og studerte der, da traff jeg mannen jeg er sammen med nå :) Men, den andre personen vil alltid være i hjertet mitt.. Men vet innerst inne at jeg gjorde riktig valg, for jeg var bare en flørt for han. Du må bare komme deg videre på et vis, du må ut å møte en annen! Så vil du etter hvert komme over han.

Anonymous poster hash: 7c43e...44d

Skrevet

Ta tiden til hjelp. For det er vondt.

Jeg elsker fortsatt min eks mann like høyt. Vi har barn sammen så det er vondt å ha den forbindelsen.

Fokuset er å være gode venner, men når hjertet mitt skriker etter denne mannen og hopper over et slag når vi møtes pga barnet vil jeg bare synke ned i jorden :/

Anonymous poster hash: 9a32d...352

Skrevet

Vi har ikke hatt sex de siste 6 mnd nei. Men det er nok det han er ut etter natt til lørdag/søndag da, tipper jeg.. Har ikke passa å treftes (heldigvis, kanskje?) for jeg vil så gjerne være hos han igjen..

Jeg tror selv at han holder meg på gress, fordi han vet så alt for godt hva jeg føler for han..

Men jeg ønsker jo selvfølgelig at det skal være at han er interessert i meg at han heller ikke gir slipp på meg..!

HI

Skrevet

Ja, tiden legger vel alle sår. Virkelig bare så håpløst akkurat nå.. :(

Første gangen jeg har møtt en mann å tenkt at han der vil jeg dele resten av livet mitt med.

HI

Skrevet

Kan jeg spørre om din alder?

Jeg hadde det slik i 4 års tid da jeg var i begynnelsen av 20-årene. Sørget i laaang tid...

Anonymous poster hash: 577db...837
Skrevet

Vi har ikke hatt sex de siste 6 mnd nei. Men det er nok det han er ut etter natt til lørdag/søndag da, tipper jeg.. Har ikke passa å treftes (heldigvis, kanskje?) for jeg vil så gjerne være hos han igjen..

Jeg tror selv at han holder meg på gress, fordi han vet så alt for godt hva jeg føler for han..

Men jeg ønsker jo selvfølgelig at det skal være at han er interessert i meg at han heller ikke gir slipp på meg..!

HI

Jeg har brukt altfor mye tid på slike menn. Dropp ham, KREV at han aldri mer kontakter deg på nattetid!

Menn som nesten bare kontakter deg på natt slik du beskriver er sjelden eller aldri ute etter noe mer enn et ligg, holde deg på gress til en gang han er litt mer desperat enn han er i øyeblikket.

Joda, han synes sikkert du er hyggelig og har gjerne sex med deg, men der stopper det tydeligvis.

Fortell ham at du synes det er respektløst at han omtrent bare kontakter deg på natten, og at han med det gir signal om at han bare vil ha sex med deg, ikke noe annet. Fortell ham at hvis han ønsker et forhold med deg så får han ta kontakt og vise deg det, hvis han ikke ønsker noe forhold med deg så kan han holde seg unna.

Slike menn kan holde deg på gress i årevis.... det kan være stille leeenge, og når du tror du endelig har kommet over han, da kommer det en melding igjen... og så lurer du på "nå har han tenkt på meg, han savner meg....". Men som regel kommer meldingen kun på natten som før, han bare sjekker om han fremdeles har nok draget til å holde deg på gress.

En mann som respekterer deg holder deg ikke på gress slik!

Så kutt kontakten helt med ham. Ønsker han noe mer av deg så kommer han til deg på en ordentlig måte!

Anonymous poster hash: 5410d...906

Skrevet

HI

Navnet hans begynner på F? :P

Anonymous poster hash: f167b...3c3

Skrevet

Kan jeg spørre om din alder?

Jeg hadde det slik i 4 års tid da jeg var i begynnelsen av 20-årene. Sørget i laaang tid...

30 år, akkurat ;) Så fjortistiden er vel over. Men søren, det er fortsatt vondt å ha kjærlighetssorg.

HI 

Skrevet

Les boka "hektet på et håp om kjærlighet" av Sidsel gran og Nora ettellerannet. Handler om det å ikke komme skikkelig over noen, og forklaringer på hvorfor det blir slik, og hva som kan hjelpe.

Anonymous poster hash: 0f7ea...a6d

Skrevet

Les boka "hektet på et håp om kjærlighet" av Sidsel gran og Nora ettellerannet. Handler om det å ikke komme skikkelig over noen, og forklaringer på hvorfor det blir slik, og hva som kan hjelpe.

Skrevet

HI

Jeg har brukt altfor mye tid på slike menn. Dropp ham, KREV at han aldri mer kontakter deg på nattetid!

Menn som nesten bare kontakter deg på natt slik du beskriver er sjelden eller aldri ute etter noe mer enn et ligg, holde deg på gress til en gang han er litt mer desperat enn han er i øyeblikket.

Joda, han synes sikkert du er hyggelig og har gjerne sex med deg, men der stopper det tydeligvis.

Fortell ham at du synes det er respektløst at han omtrent bare kontakter deg på natten, og at han med det gir signal om at han bare vil ha sex med deg, ikke noe annet. Fortell ham at hvis han ønsker et forhold med deg så får han ta kontakt og vise deg det, hvis han ikke ønsker noe forhold med deg så kan han holde seg unna.

Slike menn kan holde deg på gress i årevis.... det kan være stille leeenge, og når du tror du endelig har kommet over han, da kommer det en melding igjen... og så lurer du på "nå har han tenkt på meg, han savner meg....". Men som regel kommer meldingen kun på natten som før, han bare sjekker om han fremdeles har nok draget til å holde deg på gress.

En mann som respekterer deg holder deg ikke på gress slik!

Så kutt kontakten helt med ham. Ønsker han noe mer av deg så kommer han til deg på en ordentlig måte!

Anonymous poster hash: 5410d...906

Takk, for svar.

Har tenkt slikt selv også.. 

Redd jeg bare et billig ligg og en boost for han..

HI

Skrevet

Ok. Takk, den skal jeg sjekke ut.

Takk, for svar :)

Skrevet

har vært i situasjonen, eneste som hjalp var å bryte all kontakt. Tok laaang tid før jeg sluttet å tenke på han, men etterhvert gikk det lenger og lenger tid mellom hver ganghan dukket opp i tankene. Til slutt tenkte jeg aldri på han, med mindre det dukket om noe som vekket minner (som med alt annet i livet). Møtte også en mye bedre mann 6-7 mnd etter vi brøt kontakten.

I senere tid greier jeg å se på det utenfra, og det er bare trist. Tenk at jeg kastet bort 2 år av livet mitt på denne fyren!! var så mye frem og tilbake med han, jeg gråt og gråt hver natt, var alltid usikker og engestelig. Han ga veldig forvirrende signaler og dermed trodde jeg at det en dag skulle bli oss...før han plutselig fikk seg kjæreste over natta .  det var helt forferdelig.  jeg visste hele tiden at det ikke var bra, men er virkelig helt utrolig vanskelig å komme seg ut av det, følelsene er jo så sterke.

Men ja, kom deg videre, prøv å finne noe annet du kan konsentrere deg om. Du vil slutte å tenke på han til slutt, så lenge han/du ikke tar kontakt. Det blir bedre!!  Hvis han ikke respekterer at du ikke vil ha kontakt, så la være å svare når han sender melding. Vanskelig jeg vet, men er eneste måten.

Til slutt, se filmen "The holiday",  jeg er i utgangspunktet ikke så fan av romcomes men her er det noen veldig gode poenger til denne problemstillingen! hjalp meg faktisk mye i den perioden, tro det eller ei:):)

Anonymous poster hash: 326a4...a4e
Skrevet

Jeg hadde en sånn mann en gang. Det vil si, for han var vi bare en flørt, og vi var veldig klare på at det var kun sex og moro, men jeg elsket virkelig denne mannen. Han var alt jeg ønsket meg både i utseende og personlighet. Derfor ble jeg i "forholdet" vårt, og håpet at kanskje en dag.... Men likevel, en dag, kom han og fortalte at han hadde møtt en annen, og at vårt forhold derfor måtte ta slutt. Jeg ble helt knust. Og dette var i tillegg i en sosial setting hvor vi var sammen med flere venner av oss begge, så jeg kunne ikke slenge meg på sofaen og gråte heller. En hel helg var vi nødt til å være sammen uten at jeg kunne verken reagere eller holde meg unna. 

Da vi (endelig) kom oss hjem og han kjørte meg til døra spurte han om vi skulle finne på noe helt platonisk som venner. Husker ikke hva jeg sa, men han så vel på meg at jeg var knust, så han skjønte nok tegninga. For jeg fikk aldri noe mer tilbud om å møtes som venner. Bare et par meldinger på facebook om takk for sist og at han håpet jeg hadde det bra osv. Og det er jeg egentlig glad for, for jeg kunne aldri ha klart å ha et vennskap med han. 

Så jeg anbefaler å holde deg helt unna, og ikke svar på meldigner han sender i helger/på fylla. Vær hard, både mot deg selv og mot han. For hvis han har gjort det klart at det ikke blir dere, men at han likevel holder deg på gress, så er sjansen stor for at det vil ende forferdelig vondt for deg dersom du gir etter for han. Jeg gikk inn i det med åpne øyne, men likevel ble det en knyttneve i magen da han valgte en annen enn meg, og jeg brukte lang tid på å komme over det. Anbefales ikke, selv om det er fryktelig vanskelig å si nei der og da.  

Jeg har verdens beste mann i dag, så i retrospekt angrer jeg ikke på at det ikke ble oss, men likevel hender det jeg tenker tilbake og lurer på hva som kunne ha skjedd dersom han hadde valgt meg... 

Anonymous poster hash: 357b4...427
Skrevet

Ignorer han totalt.

Ikke enkelt, men det beste rådet

Han holder deg på gress og nyter det at du fortsatt er interessert.

Ignorerer du han kan det også gjøre til det han får lyst til å ha et forhold etterhvert.

Skrevet

Hadde det slik i 4 år, men vi hadde av og til sex også.

Jeg elsket mannen og ble nesten gal av sorg.

Så møtte han ei som han giftet seg med og jeg var knust.

Møtte han først 10 år senere, og jeg var da lettet over at mine følelser var borte.

Lykke til! Du er flink som ikke har sex med han!

Skrevet

har vært i situasjonen, eneste som hjalp var å bryte all kontakt. Tok laaang tid før jeg sluttet å tenke på han, men etterhvert gikk det lenger og lenger tid mellom hver ganghan dukket opp i tankene. Til slutt tenkte jeg aldri på han, med mindre det dukket om noe som vekket minner (som med alt annet i livet). Møtte også en mye bedre mann 6-7 mnd etter vi brøt kontakten.

I senere tid greier jeg å se på det utenfra, og det er bare trist. Tenk at jeg kastet bort 2 år av livet mitt på denne fyren!! var så mye frem og tilbake med han, jeg gråt og gråt hver natt, var alltid usikker og engestelig. Han ga veldig forvirrende signaler og dermed trodde jeg at det en dag skulle bli oss...før han plutselig fikk seg kjæreste over natta .  det var helt forferdelig.  jeg visste hele tiden at det ikke var bra, men er virkelig helt utrolig vanskelig å komme seg ut av det, følelsene er jo så sterke.

Men ja, kom deg videre, prøv å finne noe annet du kan konsentrere deg om. Du vil slutte å tenke på han til slutt, så lenge han/du ikke tar kontakt. Det blir bedre!!  Hvis han ikke respekterer at du ikke vil ha kontakt, så la være å svare når han sender melding. Vanskelig jeg vet, men er eneste måten.

Til slutt, se filmen "The holiday",  jeg er i utgangspunktet ikke så fan av romcomes men her er det noen veldig gode poenger til denne problemstillingen! hjalp meg faktisk mye i den perioden, tro det eller ei:) :)

må forresten legge til en ting til,  han tok kontakt 4 år etter (da forholdet hans ble slutt...) og ville være venner... ble raskt klart at dette ikke er mann jeg ville hatt noe forhold til i dag, og er sjeleglad det ikke ble oss nå. har det så bra med mannen jeg har nå, en helt annen type!!

så selv om du kanskje føler at dette er The One akkurat nå, så betyr det ikke at det er det.. tro meg :)

Skrevet (endret)

En mann som har fortalt deg rett ut at det ikke blir noe mellom dere holder deg ikke på gress. Han har sagt at det ikke kan bli dere to, så han har vært ærlig med deg. Det han gjør nå er å fiske etter uforpliktende sex, og om du ønsker å beholde respekten hans så lar du deg ikke lure til nettopp det.

Jeg har selv vært håpløst betatt av et par slike, men det gjelder å riste dem av seg og komme seg videre. Jeg har faktisk googlet dem en del år senere av ren nysgjerrighet, og de var langt i fra så kjekke som jeg fantaserte dem til å være ;) Og jeg ser også i ettertid at jeg hadde hatt det mye dårligere om jeg hadde endt opp med noen av dem (den ene jobber døgnet rundt innen finans og den andre bedrar kona si på jevnlig basis). Så selv om blodet bruser og sommerfuglene bakser så betyr det ikke nødvendigvis at det er The One :lol:

Endret av Madolyn
Skrevet

Dette er sikkert veldig teit tenker noen, men jeg anbefaler deg å se filmen The Holiday : ) Den snudde livet mitt da jeg satt i din situasjon, den handler om to liv, men det ene livet er veldig likt din situasjon og den situasjonen jeg var i. Hun var stormforelsket i en som ikke elsket henne, men han holdt henne på gress og såret henne gang på gang, helt til hun tok grep og gjorde noe med det. Det er jo en film og ikke real life, men var alikevel en hjelp for meg  :)

Anonymous poster hash: 9a4fe...42d
Skrevet

Jeg er forelsket i en kompis av meg. Vi har ikke hatt sex eller noe sånt da. Han er så fantastisk, og vi blir bare bedre og bedre venner. Noe som gjør det vanskeligere å komme over han. Han vil ikke ha meg, vi hadde den praten for noen måneder siden. Og han tror at jeg ikke har følelser lenger. Samtidig så er jeg så glad i han som venn og, så vil mye heller være venn enn ingenting.

Anonymous poster hash: 03447...3a2
Skrevet

Skjønner ikke hvordan menn som holder på slik er skrudd sammen?

Skulle hatt en samtale med slik mann hører jeg.. :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...