Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #1 Skrevet 21. september 2014 La meg utbrodere! Vi har en 4 år gammel sønn, som i det store og hele er veldig guttegutt. Han elsker biler, spiderman, lego og fargen blå.. Men så innimellom sier han "Jeg skal bli jente når jeg blir stor!" Tre ganger er dette blitt sagt på en 1-års periode. Han liker også prinsesser, det vil si han fascineres av dem. I dag ville han prøve en av mine kjoler og jeg sa naturlig nok "Ja" Han fikk prøve den litt, men etter 10-15 min ville han ha den av fordi den var upraktisk når han skulle leke. Barnefar synes det er hårreisende å la en gutt gå i kjoler. Han mener også at jeg burde rette på barnet hvis han sier "Jeg skal bli jente!" Jeg sier gang på gang, at jeg lar mine barn være den de vil være. Min sønn skader ingen ved å prøve en kjole eller like prinsesser, men min mann lever visst i den gamle teorien om at man da "dytter ham inn i homoseksualitet" Jeg sier så hardt jeg kan, at det å være homoseksuell ikke er et valg og at han er hetero eller homo uansett hva vi gjør eller ikke gjør. Jeg har også forklart ham at det å utforske litt er en del av det å bli kjent med seg selv, og at det ikke skader noen. Har dessuten sagt at dersom han hadde en datter som ville kle seg i svart og blått, for deretter jobbe på verksted og gå på jakt, så hadde han ikke hatt noe problem med det. Hvorfor skal det være gutte og jente-båser? Han forstår det fortsatt ikke. Jeg vet at hans far hadde veldig meninger om hva gutter og jenter skulle gjøre, og at han selv ble nektet å prøve en kjole som liten. Men, han burde jo se hvor uskyldig dette er? Eller? Hva mer kan jeg si, for å få ham til å forstå at dette er okei? Anonymous poster hash: d989e...4d1
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #2 Skrevet 21. september 2014 Ikke fortell det! La det være deres hemmelighet som dere kan kose dere med. Mamma-sønn tid Så kan mannen mene hva han vil, så lenge han ikke snakker sånn foran gutten. Her likte ikke mannen heller at gutten fikk en kjole han kunne leke med her hjemme, men da fikk gutten prøve den noen ganger mens pappa ikke var hjemme. Nå har han mistet interessen. Anonymous poster hash: 000e5...007
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #3 Skrevet 21. september 2014 Barnefaren din henger igjen i 50-tallet. La ungen få utforske verden og være den han er. Kanskje er han homse, kanskje er han streit, hvis dere legger forholdene til rette for at han kan utforske det han vil, så finner han til slutt frem til en god versjon av seg selv. Målet vårt er da ikke å gjøre dem hverken homser eller streite, målet vårt er å gjøre dem til ressurssterke, harmoniske mennesker, som bidrar til samfunnet det de kan. Å gå i kjole står ikke i veien for det målet, så bare be bf ta seg en bolle og vokse opp. Anonymous poster hash: 817e8...238
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #4 Skrevet 21. september 2014 Enig med deg HI, men har ingen råd til hva du kan gjøre for å overbevise far. Anonymous poster hash: e8c25...609
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå