Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert hvis stefar..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hadde barnet knust alle pyntetingene dine å tegnet i sofaen kunne jeg nok selv stengt barnet mitt ute på terrassen, MEN 1. Han er stefar, er det hans oppgave? 2. Han kastet en pute??! Det er helt normalt å reagere slikt av et lite barn.



Anonymous poster hash: ec84c...5ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stefar overreagerer... Hva er så farlig med å hive en pute i gulvet? Skulle latt han rase fra seg før man prøver å snakke fornuft/oppdra han, bare ignorert han . 4 åringen kunne ha tatt opp putene når han var ferdig med å være sint. Og å stenge noen ute på verandaen er ikke noen løsning og egentlig veldig sårende.

 

Ta en prat med stefar.... Og blir han sint kan du jo stenge han ute på verandaen  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg reagert med å si at du som guttens mor må sørge for at stefar ikke bruker sånne metoder.

 

Anonymous poster hash: f46b4...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg hadde ikke akseptert sånn oppførsel av ungene ved matbordet. Man kan godt like at man får et "nei" til noe  (f.ek at man ikke får ketchup), men å bli så sint at man reiser seg og kaster ting i gulvet er ikke greit - selv om det er en så uskyldig ting som en pute. En 4-åring trenger virkelig ikke bli så sint for en slik ting, og må lære seg å akseptere at foreldrene bestemmer faktisk.

 

Jeg er enig med deg at reaksjonen til stefar synes noe overdramatisk. Jeg ville ikke tatt med barnet ut. Men jeg hadde sannsynligvis også tatt barnet vekk fra bordet etter andre gang han kastet en ting i gulvet!

 

Jeg synes heller ikke din reaksjon er grei. Selv om du er uenig med stefar, er det ike OK å undergrave hans autoritet på denne måten. dersom dere skal være likestilt når det kommer til oppdragelse må du kanskje svelge noen kameler innimellom - på samme måte som han helt sikkert også svelger noen. Dere får helelr ta diskusjonene dere imellom etterpå når ikke barnet er tilstede!

 

Anonymous poster hash: b61b3...9b6

 

Det er ikke den vanlige reaksjonen til barnet, men det spesielle her er at han kom hjem fra samværshelg med far rett før maten og så vidt hadde hilst på oss før han satte seg. Ikke at det trenger å ha noen betydning, men merker at han kan være litt i opposissjon når han kommer derfra. Han sa han ikke ville ha mat og gikk på stuen og der puffet han puten i golvet. Synes ikke det var så dramatisk jeg da, han var behersket hele tiden og tok ikke av i sinne. Klart det hadde vært bedre om han hørte etter med en gang men synes liksom straffen var voldsom iforhold til ugjerningen. 

HI

 

Anonymous poster hash: aec8f...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fikk han ikke ketchup på maten sin?

 

Anonymous poster hash: e3d86...e9e

Fordi vi hadde mat som normalet sett ikke kombineres med ketchup og fordi han hadde valgt ketchup på middagen hver dag om han hadde fått lov og det synes jeg er litt i overkant. Han får spise det altså, bare ikke hver dag.

 

Anonymous poster hash: aec8f...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes i grunn at det som kanskje skal vektlegges her er nettopp det siste du påpeker Hi. Han er akkurat kommet hjem fra samvær, og at han reagerer med frustrasjon over å ikke få ketchup ville jeg tenkt var et uttrykk for omstillingen ved å dra fra pappa, og å komme hjem igjen. Mange tanker og følelser i en liten kropp det der. Synes barnet er veldig flink jeg som uttrykker seg ved å kaste en pute i gulvet, borte fra bordet, når alternativet kunne vært så utrolig mye voldsommere. Det er IKKE på noen måte ok å stenge et barn ute på den måten, og at barnet er så lite synes jeg gjør det enda mye verre. Ville tatt meg en laaaaaaaang prat med stefar om hva i alle dager det var som skjedde her. Ville sagt at dette her må vi prate om, og ville tatt praten senere, når små ører ikke var innen rekkevidde. Ikke noen krangel på kvelden etter at mini har lagt seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i grunn at det som kanskje skal vektlegges her er nettopp det siste du påpeker Hi. Han er akkurat kommet hjem fra samvær, og at han reagerer med frustrasjon over å ikke få ketchup ville jeg tenkt var et uttrykk for omstillingen ved å dra fra pappa, og å komme hjem igjen. Mange tanker og følelser i en liten kropp det der. Synes barnet er veldig flink jeg som uttrykker seg ved å kaste en pute i gulvet, borte fra bordet, når alternativet kunne vært så utrolig mye voldsommere. Det er IKKE på noen måte ok å stenge et barn ute på den måten, og at barnet er så lite synes jeg gjør det enda mye verre. Ville tatt meg en laaaaaaaang prat med stefar om hva i alle dager det var som skjedde her. Ville sagt at dette her må vi prate om, og ville tatt praten senere, når små ører ikke var innen rekkevidde. Ikke noen krangel på kvelden etter at mini har lagt seg.

Signerer denne. Og du har helt rett HI, det var en voldsom reaksjon fra stefar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok stoppet stefar før han fikk gjort noe slikt. Stefar her i huset får irettesette barna på lik linje som meg, men "neandertal oppdragelse" praktiserer vi som sagt ikke.



Anonymous poster hash: 79fa0...12b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...