Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #1 Skrevet 21. september 2014 Fløte, blomkål, ost, fett, nøtter, mandler, jeg dævver! Alt smaker likt. Sikkert jeg som ikke er oppfinnsom nok. Har gått ned 3-4 kg, da. Så det funker jo. Anonymous poster hash: 9e559...300
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #2 Skrevet 21. september 2014 Storkoser meg jeg... Salami, forskjellige spekeskinker, oster som mozzarella, brie... Mums Anonymous poster hash: 90a39...d3f
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #3 Skrevet 21. september 2014 Kanskje ikke rette kuren for deg om du ikke liker maten? Husk at lavkarbo ikke er en kur, det er en livsstil. Har du bestemt deg får å leve lavkarbo må du gjøre det resten av livet, alle som begynner spise karbohydrater igjen går opp alle kiloene igjen... Anonymous poster hash: 8ae3c...404
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #4 Skrevet 21. september 2014 Nei, det er sant. Liker at jeg føler meg lettere og mindre oppblåst, men synes det blir vel mye fett. Anonymous poster hash: 9e559...300
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #5 Skrevet 21. september 2014 Prøv paleomat. Det er ikke like mye fett, men mye likt som lavkarbo. Anonymous poster hash: cbc82...ba1
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #6 Skrevet 21. september 2014 Ja, har sett litt på paleo. Må nok sette meg mer inn i det. Anonymous poster hash: 9e559...300
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #7 Skrevet 22. september 2014 Jeg pleier å bruke lavkarbo som kickstart i 2 uker, og deretter gå over til lavkalori med noe mindre karbo enn vanlig. Slutter vekten å gå ned, kjører jeg på med en uke lavkarbo til. Og til vanlig bruker jeg å ta en lavkarbo dag for å balansere en usunn dag dagen før. Jeg klarer ikke å leve lavkarbo permanent av mange grunner, både fysisk og psykisk. Men det hjalp meg p gø ned 10 kg og holde vekten stabilt i 4 år etterpå (i motsetning til folk flest som slanker seg og legger på seg igjen). Ha nå planer om å ta 10 kg til, samme metode. Anonymous poster hash: d2c8a...6bb
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #8 Skrevet 22. september 2014 Jeg spiser lavkarbo av helsemessige årsaker, ikke for å gå ned i vekt, er derfor ikke i ketose. Jeg spiser lite fett som fløte og crème fraîche, dessuten spiser jeg ikke engang kjøtt. Det fungerer fint, men det er klart at det ikke er like ålreit som å kunne spise alt. Du må variere det du spiser. Du kan lage alskens gryter, supper, salater. Knekkebrød som Rugsprø har ca. 6 gram karbohydrater per skive. Muligens litt mye hvis du satser på rask vektnedgang og ketose, men i lengden er det et fint alternativ. Lavkarbo fungerer nok utmerket til å ta av mange kilo på kort tid, men det er selvfølgelig viktig å endre vaner på veien, ellers kommer ikke kiloene til å forbli av. Det vil bety minimalt med brødvarer, poteter, sukker og pasta resten av livet. Hvis det er utenkelig, ville jeg nok ha valgt en annen slankemetode. Anonymous poster hash: 8243f...791
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. september 2014 #9 Skrevet 22. september 2014 Jeg elsker lavkarbo! Har levd på det siden februar og koser meg med god mat hver dag Men man få finne det som passer, selvsagt
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #10 Skrevet 22. september 2014 Mer grønnsaker og litt bær? Så blir det litt friskere? 😊 Anonymous poster hash: 2977c...493
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #11 Skrevet 22. september 2014 Takk for mange svar! Hvor synes dere det er best å få tak i inspirerende oppskrifter (på nett)? Ketose er ikke et mål Anonymous poster hash: 9e559...300
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå