Gå til innhold

Macaroni & Cheese dinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra American Classics. Skal ha det som tilbehør til karbonader, aldri smakt den før. Har et beger med revet mild Cheddar, kan jeg blande litt av den osten oppi eller blir det for mye? Vet ikke hvor mye ost det er i orginalpakken.

Anonymous poster hash: 971ca...b53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting blir vondere med mere ost 😉

Ellers synes jeg de pakkene trenger litt ekstra av både det ene og det andre. Smaker veldig plastikk. Pleier å koke macaroni og lage egen ostesaus til og blande med masse stekte grønnsaker. Comfort food deluxe 😆

Skrevet

Da har jeg spist den. Tok ikke ekstra ost. Den smakte dritt og ungene som elsker makaroni med revet ost i, hatet denne :-!

Skal aldri kjøpe den igjen. Noen som har god oppskrift på macaroni & Cheese?

Anonymous poster hash: dbe1b...c38

Skrevet

Da har jeg spist den. Tok ikke ekstra ost. Den smakte dritt og ungene som elsker makaroni med revet ost i, hatet denne :-!

Skal aldri kjøpe den igjen. Noen som har god oppskrift på macaroni & Cheese?

Du og hi har forskjellig anonymkode

Anonymous poster hash: d7619...3c4

Skrevet

Hmmm. Det var spesiellt at jeg fikk ny anonymisere! Jeg er faktisk Hi som skrev begge. Hi

Skrevet

Takk for at du sa i fra, har nå lagt spørsmålet ut på ris og ros, hvorfor anonymkoden endret seg. Hi

Skrevet

Her er en god og enkel oppskrift på mac and cheese med kjøttdeig (kan skippes):

Stek kjøttdeig og 1 liten løk

(Krydre godt med salt, pepper, litt hp-saus eller soyasaus)

Kok macaroni for 2-4 pers

Legg macaroni og kjøttdeig i ildfast form, hell over 1 beger kremfløte og bland. Krydre gjerne med gurkemeie så det blir en gyllen farge. Bruker ikke ost i selve formen, kun oppå)

Stek ca 20 min på 200 grader før du tar på masse god ost. Stek deretter ca 20-30 min til den er passe stekt og fløten har trukket inn 😊

Kjeeempegodt, selv om det ikke er "the real deal" pga manglende ost i formen. Kan selvfølgelig tilføye det om ønskelig. Veldig populær blandt barna 😉

Anonymous poster hash: 31a29...299

Skrevet

Takk :-) Skal prøve oppskriften din!

Skrevet (endret)

Makaroni og cheese

Kok makaroni, hell av vannet.

Ta ei ss med rømme eller keisam eller tilsvarende og bland i makaronien.

Strø over revet ost og røre det inn.

Da smelter osten i den varme makaronien.

Kjempegod tilbehør til stekte pølser.

Endret av Kathrine.
Skrevet

Jeg pleier å koke ønsket mengde makaroni, og blande i en god ss smør samt like mengder revet cheddar, jarlsberg og norvegia. Veldig usunt og veldig godt! :) Rører inn smøret etter at vannet er silt av, blander inn osten, har på lokk og lar det stå et par minutter før jeg rører kraftig så osten tråder seg. Mmm... :)

Skrevet

Takker! Gleder meg til å prøve variantene deres :-), for den ferdigpakken smakte bare vondt. Har dere salt og pepper i? Hi

Skrevet

Jeg krydrer heller ikke, både cheddar og jarlsberg har mye smak, så jeg synes ikke det er nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...