Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #1 Skrevet 21. september 2014 Vi har en gutt som er litt over 2 år gammel. Alt begynner å bli mye enklere og jeg lurer egentlig på når det passer å få barn nr 2? Vil ikke at det skal være for stor aldersforskjell men samtidig ikke sånn at det bare blir stress og mas. Jeg har wtt vikariat til neste sommer men regner nesten med at jeg får jobb. Er førskolelærer. Mannen har jobb. Eneste er at vi bor i en leilighet med to soverom.. Vet ikke helt når det skal klaffe. Noen med erfaring? Anonymous poster hash: f3dfb...0f9
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #2 Skrevet 21. september 2014 Kjør på! Det passer aldri, men går alltid bra uansett Anonymous poster hash: eca32...5dd
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #3 Skrevet 21. september 2014 Vår sønn blir 2 1/2 når neste kommer, tror det blir fint med baby nå. Nå begynner det å bli enklere med søvn, kommunikasjon osv med første, samtidig vil de bli ganske tette i alder så de vil få mye glede av hverandre osv. Eneste minus er at vi må hamle opp med trassalderen som kommer snikende samtidig med nyfødt tiden. Men har inntrykk av at det er flere trassperioder så ville sikkert ikke blitt lettere av å vente et år heller Høres jo ut som ting ligger til rette for nr 2 for dere babyen bor jo på deres rom en god stund. Anonymous poster hash: 2de14...380
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #4 Skrevet 21. september 2014 Vi har en på snart 3, og en liten på 3 mnd. Det går nok litt på personlighet på storesøskna tror jeg. Her har det gått kjempe fint, men så har vi verdens mest tålmodige og rolige storebror også det går helt fint at jeg må sitte og amme, og han er veldig omsorgsfull ovenfor den lille. Så min erfaring sier kjør på Ift soverom så må jo ikke alt være på plass når babyen kommer. Den kommer sikkert til å være med dere den første tida, og etterhvert går det jo an å ha de på samme rom! Anonymous poster hash: 40d34...cb2
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #5 Skrevet 21. september 2014 Jeg fikk nr 2 rett før første ble 2 år. En utrolig, ubeskrivelig hektisk tid for vår del, med blant annet kolikk og intens trassalder. Men nå er de 2 og 4 år, og er veldig glad for denne aldersforskjellen - de leker mye sammen, vi kan legge de samtidig (de deler rom og har gjort det fra minste var ca 8 mnd.). Dersom du får nr 2 snart vil jo eldste være rundt 3 år når minste blir født, og siden dere har kun to soverom kan det jo hende det ikke vil passe for dem å dele rom (??). Anonymous poster hash: 2c342...9a8
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #6 Skrevet 21. september 2014 Det passer aldri Vi har to år i mellom og syns det er en fin aldersforskjell. De er tette i alder og har mye glede av hverandre og felles interesser i lek og aktiviteter. Vi har bare to soverom så de deler og jeg er ikke ferdig utdannet enda. Men vi ville ikke sette livet på vent av den grunn. Det som er utfordringen er jo om et av barna har behov for ekstra oppfølging. Hos oss ble yngste fulgt opp ekstra av fysio, barnelege og hs de første 1,5 årene og eldste var "gullungen" både hjemme og i barnehagen frem til fire års alder. Nå blir barnet fulgt opp av spes.ped og det blir jo en del møter og ekstra bekymringer av det. Vi legger også inn en real innsats her hjemme, så flere barn blir ikke et tema her. I hvertfall ikke med det første. Anonymous poster hash: 2026a...dee
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #7 Skrevet 21. september 2014 Det er vel som med nummer 1, det passer egentlig aldri Her fikk vi nummer 2 rett før eldste var 3 år. Det passet fint for oss. Vi bodde de tre første årene i leilighet med to soverom. Det gikk helt fint. Da eldste skulle begynne på skolen, flyttet vi (ville ikke ha ungen på skole i indre oslo). Da fikk de hvert sitt rom, men de kunne nok fint ha delt i noen år til. Nå fikk vi nettopp nummer 3. Det er kjempekjekt, men man starter jo på nytt med småbarnsperiode. Jeg koser meg med minstemann, han er nemlig den siste her. Anonymous poster hash: bafad...82f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå