Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #1 Skrevet 21. september 2014 Jeg tråkka i baret i går forstår jeg. Jeg besøkte en god veninne og vi kom inn på temaet overvekt. Jeg har alltid vært normalvektig om en ikke teller høygravid tilstand og lar meg provosere av resurssene overvektige spiser opp mens barn sulter andre steder. Det viste seg at veninna mi som jeg trodde var normalvektig ermellom 10 og 15 kg for tung! Hun ser helt vanlig ut med klær, hun har til og med en tilsynelatende flott figur. Nå forstår jeg hvordan statistikken kan være så nedslående. Også er jeg litt misunnelig som selv får muffin top over jeansene når BMI er 22,5, så prøver å holde 21 selv. Anonymous poster hash: 40cd2...143
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #2 Skrevet 21. september 2014 Haha.. Jeg er 20 kg overvektig og det syns ikke. I grunn ganske greit Anonymous poster hash: a741d...023
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #3 Skrevet 21. september 2014 "lar meg provosere av resurssene overvektige spiser opp mens barn sulter andre steder." herlighet! Sløser du med penger noen gang`? Det lurer jeg på…. Tar du med ungene på kino mens andre barns sulter? Anonymous poster hash: 4cae1...92d
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #4 Skrevet 21. september 2014 Du lar deg provosere over at overvektige spiser opp faktisk? Regner med at alt annet overforbruk provoserer like mye da? Må bli mye å holde styr på etterhvert... Virker heller som om du synes det er litt deilig å dømme andre mennesker? Forresten: Jeg er tynn, men spiser alt for mye. Er det også provoserende, eller er det bare når spisingen synes i kroppsfasongen? Anonymous poster hash: 2f0b9...29f
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #5 Skrevet 21. september 2014 Du lar deg provosere over at overvektige spiser opp faktisk? Regner med at alt annet overforbruk provoserer like mye da? Må bli mye å holde styr på etterhvert... Virker heller som om du synes det er litt deilig å dømme andre mennesker? Forresten: Jeg er tynn, men spiser alt for mye. Er det også provoserende, eller er det bare når spisingen synes i kroppsfasongen? Anonymous poster hash: 2f0b9...29f Det er ikke mulig at du spiser for mye om du er tynn. Anonymous poster hash: 40cd2...143
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #6 Skrevet 21. september 2014 Du lar deg provosere over at overvektige spiser opp faktisk? Regner med at alt annet overforbruk provoserer like mye da? Må bli mye å holde styr på etterhvert... Virker heller som om du synes det er litt deilig å dømme andre mennesker? Forresten: Jeg er tynn, men spiser alt for mye. Er det også provoserende, eller er det bare når spisingen synes i kroppsfasongen? Anonymous poster hash: 2f0b9...29f Det er ikke mulig at du spiser for mye om du er tynn. Anonymous poster hash: 40cd2...143 Hørt om høy forbrenning og trening? Hi høres grusom ut! Anonymous poster hash: ce70e...b4b
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #7 Skrevet 21. september 2014 Du lar deg provosere over at overvektige spiser opp faktisk? Regner med at alt annet overforbruk provoserer like mye da? Må bli mye å holde styr på etterhvert... Virker heller som om du synes det er litt deilig å dømme andre mennesker? Forresten: Jeg er tynn, men spiser alt for mye. Er det også provoserende, eller er det bare når spisingen synes i kroppsfasongen? Anonymous poster hash: 2f0b9...29f Det er ikke mulig at du spiser for mye om du er tynn. Anonymous poster hash: 40cd2...143 Hørt om høy forbrenning og trening? Hi høres grusom ut! Anonymous poster hash: ce70e...b4b Da spiser hun jo ikke for mye. Høy forbrening krever mer mat og trening øker behovet mer, altså spiser hun bare det hun trenger. Det er bare feite som spiser mer enn de trenger. Den maten kunne gått til andre som trenger den. Anonymous poster hash: 40cd2...143
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #8 Skrevet 21. september 2014 Ga du fult utrykk for dine meninger til din venninne? Spent på hva hun sa? Og hav sa du da- siden din venninne var overvektig? Du høres grusom ut. Selv irriterer jeg meg over at folk bruker ressurser på ting de ikke kan gjøre noe med. Hva med å kanalisere ressursene dine på noe annet- f.eks samle inn penger til bistand, meld deg hos en organisasjon osv. Anonymous poster hash: f5c46...bb3
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #9 Skrevet 21. september 2014 Det går fint an å spise for mye og være tynn. Selv har jeg bmi rett under 20. Jeg har et dårlig kosthold, spiser usunt og småsåiser masse. Drikker brus nesten hver dag. Legger ikke på meg, vært sånn hele livet. Anonymous poster hash: 97ac0...113
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #10 Skrevet 21. september 2014 Det går fint an å spise for mye og være tynn. Selv har jeg bmi rett under 20. Jeg har et dårlig kosthold, spiser usunt og småsåiser masse. Drikker brus nesten hver dag. Legger ikke på meg, vært sånn hele livet. Anonymous poster hash: 97ac0...113 Hva skjer om du går over på normale porsjoner? Da går du mest sansynlig ned i vekt og blir undervektig. Altså må du ha så mye mat som du spiser. Hva du spiser er ikke så relevan for meg så lenge du er tynn=god helse. I fremtiden håper jeg at man vil rasjonere maten så den rekker til alle. Da bør en jo kunne ta forbrenning med i utregningen slik at de med høy forbrenning får mer. Jeg sa det til henne før jeg visste at hun var i gruppen jeg snakket om, det virket ikke som hun ble veldig lei seg. Anonymous poster hash: 40cd2...143
soleia Skrevet 21. september 2014 #11 Skrevet 21. september 2014 (endret) Sidan du er i gang og ergrar deg over folk som et opp for dei svoltne barne i afrika, så får du ta med alle lavkarbarne i tillegg. Det er mykje meir areal- og ressurskrevande å produsere eit kg kjøt enn eit kg korn eller poteter, så om alle hadde lagt om til lavkarbo med meir kjøtmat hadde vi fått stor matmangel. Er glad i kjøt sjølv, og har gått på lavkarbo, men det ressursvenlege mtp dei sveltande er å vere vegetarianar. Men no er det ikkje nødvendigvis slik at alle med BMI over 25 nødvendigvis et meir enn dei tynnare. (skriveleifar) Endret 21. september 2014 av soleia
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #12 Skrevet 21. september 2014 Du HI er født bak om ei hes. Spyr av krevulanter som HI er Anonymous poster hash: 60f6a...5f9
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #13 Skrevet 21. september 2014 tror du kjeder deg litt Hi? Skape litt liv? Anonymous poster hash: 4cae1...92d
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #14 Skrevet 21. september 2014 😂 "Tynn=god helse" Virkelig?😂😂 Snakk om å være enkel:-)) Anonymous poster hash: f5c46...bb3
Hjertefru Skrevet 21. september 2014 #15 Skrevet 21. september 2014 Bra at noen prøver å lage litt liv her inne da 👍
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #16 Skrevet 21. september 2014 Bra at noen prøver å lage litt liv her inne da tror du kjeder deg litt Hi? Skape litt liv? Anonymous poster hash: 4cae1...92d Bra at noen prøver å lage litt liv her inne da Det er jo interessant å se svarene;) Dette er selvopplevd altså, men det er jeg som veier 10-15 kg for mye. Jeg vet at det ikke er veldig synlig med klær på og vedkommende gikk i baret. Jeg har redusert forbrenning og har lagt på meg mye i svangerskapene som jeg har gått ned, men sliter med de siste. Det var pinlig, mest på grunn av de kategoriske holdningene til veninnen min. Anonymous poster hash: 40cd2...143
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå