Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #1 Skrevet 21. september 2014 Jeg jobber som ped.leder og har gjort det en god stund nå. Men jeg må innrømme at jeg tror jeg må kaste inn håndkle snart. For hvordan klarer en å drive en pedagogisk virksomhet med nye assistenter som aldri har satt sin fot i en bhg før, skyhøyt sykefravær med tilhørende ringevikarer som en aldri blir kjent med... Og ikke minst foreldrene som har enorme forventninger og håp for sine små sin hverdag (og det skal de jo ha...) men når jeg kjenner at jeg er sliten langt inn i sjelen og kvir meg hver dag for å gå på jobb så føler jeg meg bare utilstrekkelig. Skuffelsen er så stor for det var jo ikke dette jeg skulle bruke krefter på nå, men jeg leter altså etter etterutdanninger som tar meg bort fra støynivået, foreldrene og intrigene som følger med en slik type arbeidsplass. Noen som har erfaring som har fått jobb innenfor andre sektorer eller har tatt noen spennende etterutdanninger? Anonymous poster hash: c4ae5...105
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #2 Skrevet 21. september 2014 Følger spent denne tråden, er som å lese om meg selv. Har til og med sett på etterutdanning inn i skolen selv om jeg helst vil bort fra både unger og foreldre... Anonymous poster hash: 82675...37a
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #3 Skrevet 21. september 2014 Jeg ville prøve å bytte bhg før du gir deg for godt. Jeg forstår deg SÅ godt. Å være ped.leder kan være verdens verste jobb! Men i en god bhg som fungerer kan det være en topp jobb!! Skal veldig mye til for at en bhg fungerer opptilmalt. Høres ut som du trenger en ny start Anonymous poster hash: 59811...7fe
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #4 Skrevet 21. september 2014 Det var som å lese om meg selv.... Følger med på om du får noen gode svar! Anonymous poster hash: eabe1...026
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #5 Skrevet 21. september 2014 Jeg sluttet før jeg var der fordi jeg så hvor jeg var på vei. Min yrkesvei er litt for gjenkjennelig, men jeg har bygget på med ekstra fag på bachelornivå og tok en master som bygger på lærerutdanning. Jeg jobbr fremdeles med barn, men på en mindre intens og slitsom måte. Anonymous poster hash: c180a...e3d
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #6 Skrevet 21. september 2014 Det var deilig å lese dette innlegget. Jeg er akkurat på samme plass som deg HI. Er så lei at jeg til og med har søkt jobb i en Kiwi butikk. Orker bare ikke en hverdag som aldri er den samme. Alltid noen syke, vikarer, foreldre og disse hylende 3 åringene som alle burde hatt en-tilen voksen. Jiff, gruer meg til å gå på jobb imorgen.. Anonymous poster hash: d6e1d...d4f
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #7 Skrevet 21. september 2014 Dette var som å lese om meg selv, og jeg følger nysgjerrig med på tips og råd her... Anonymous poster hash: b5d91...1d3
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #8 Skrevet 21. september 2014 Det du beskriver skjønte jeg allerede da jeg gikk første året på førskolelærer, derfor sluttet jeg (etter første år). Jeg forstod at dette ansvaret ville jeg aldri i verden takle. Men all ære til de som gjør denne jobben. Anonymous poster hash: 4e2b4...50a
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #9 Skrevet 21. september 2014 Ta videre utdanning med barnevern? Anonymous poster hash: 4e2b4...50a
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #10 Skrevet 21. september 2014 Dytt Anonymous poster hash: d6e1d...d4f
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #11 Skrevet 21. september 2014 Har litt de samme tankene som deg hi,men vet ikke hva annet jeg vil gjøre. For det er jo egentlig i barnehage jeg vil jobbe. Skulle bare ønske jeg slapp å gå på akkord med meg selv hele tiden og ha dårlig samvittighet for alt en skulle ha gjort, sett, satt i gang og fulgt opp. Så jeg følger med litt her, og ser om det kommer noen tips Anonymous poster hash: 46109...e35
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #12 Skrevet 21. september 2014 Håper og på å få ny jobb etter permisjonen nå, blir rett og slett alt for mye arbeid med to barn hjemme i tillegg! For store barnegrupper, sykdom og alt for lite tid til faglig arbeid, og en evig dårlig samvittighet ifht barna som jeg ønsker å følge opp skikkelig, tærer på etter 8 år i yrket.... Anonymous poster hash: cfdcb...c68
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #13 Skrevet 21. september 2014 Du kan ta master i pedagogikk, eller master i spesialpedagogikk. Selv har jeg sistnevnte og jobber i ppt. Anonymous poster hash: 4b3f7...851
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #14 Skrevet 21. september 2014 Alle barnehager er ikke like. Venninnen min byttet barnehage og fikk en ny hverdag. Det er også enkelte barnehager som har to ped.ledere. Hvis du finner en jobb som ped.leder to blir nok jobben litt lettere. Anonymous poster hash: b4be3...21d
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #15 Skrevet 21. september 2014 Jeg jobber som ped.leder og har gjort det en god stund nå. Men jeg må innrømme at jeg tror jeg må kaste inn håndkle snart. For hvordan klarer en å drive en pedagogisk virksomhet med nye assistenter som aldri har satt sin fot i en bhg før, skyhøyt sykefravær med tilhørende ringevikarer som en aldri blir kjent med... Og ikke minst foreldrene som har enorme forventninger og håp for sine små sin hverdag (og det skal de jo ha...) men når jeg kjenner at jeg er sliten langt inn i sjelen og kvir meg hver dag for å gå på jobb så føler jeg meg bare utilstrekkelig. Skuffelsen er så stor for det var jo ikke dette jeg skulle bruke krefter på nå, men jeg leter altså etter etterutdanninger som tar meg bort fra støynivået, foreldrene og intrigene som følger med en slik type arbeidsplass. Noen som har erfaring som har fått jobb innenfor andre sektorer eller har tatt noen spennende etterutdanninger? Anonymous poster hash: c4ae5...105 Min erfaring er at i barnehager med høy andel pedagoger er fagmiljøet mye sterkere, fraværet langt lavere og engasjementet større. Da får også jobben et helt annet innhold. I barnehager hvor dette ikke er tilfelle er det et kjør å være ped.leder. Jeg mistrivdes virkelig og skjønner deg så godt. Jeg har valgt å gå inn i politikken og kjempe for å øke pedagogtettheten. Hvis ikke vi får til det rømmer folk med utdanning på løpende bånd. Anonymous poster hash: 6485b...039
*blomst* Skrevet 21. september 2014 #16 Skrevet 21. september 2014 Jobber også som ped.leder og kjenner meg ikke igjen i din beskrivelse. Jobber i en barnehage meg høy pedagogdekning ( 50%) og forholdsvis lavt sykefravær. Så mitt tips er å prøve å bytte barnehage først. Evt er det vel mulig å ta mer spes.ped fag og jobbe i ppt eller lignende. Andre muligheter er jo å ta mer ledelse/ administrasjon/ økonomiske fag og satse på jobb som styrer/ fagleder ol? Evt i administrasjonen i bydelen eller kommunen? Ønsker deg lykke til, kan ikke være godt å grue seg til jobb
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #17 Skrevet 21. september 2014 Jeg jobber også som ped.leder og kjenner meg heller ikke igjen i det du skriver. Ja, der er slitsomme dager, men jeg gleder meg nesten til å gå på jobb! Vi har 60%pedagoger og førskolelærere (liten bhg med 40 barn), veldig godt arbeidsmiljø der vi 9pedagogene er omtrent like gamle og også litt venner på fritida. Vi har gode faglige samtaler, gode assistenter og veldig fornøyde foreldre:) Jeg stortrives og kunne ikke tenkt meg en annen jobb:-))) Jeg jobber på småbarn. Det kan være du trenger å skifte beite. Altså, prøve en ny bhg. Arbeidsmiljø er alfa og omega for meg, det er viktig å ikke grue seg til å gå på jobb! Uff.. Høres ikke godt ut. Lykke til! Vi trenger gode førskolelærere!!:-) Anonymous poster hash: f74d6...1b1
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #18 Skrevet 21. september 2014 Jeg jobber også som ped.leder og kjenner meg heller ikke igjen i det du skriver. Ja, der er slitsomme dager, men jeg gleder meg nesten til å gå på jobb! Vi har 60%pedagoger og førskolelærere (liten bhg med 40 barn), veldig godt arbeidsmiljø der vi 9pedagogene er omtrent like gamle og også litt venner på fritida. Vi har gode faglige samtaler, gode assistenter og veldig fornøyde foreldre:) Jeg stortrives og kunne ikke tenkt meg en annen jobb:-))) Jeg jobber på småbarn. Det kan være du trenger å skifte beite. Altså, prøve en ny bhg. Arbeidsmiljø er alfa og omega for meg, det er viktig å ikke grue seg til å gå på jobb! Uff.. Høres ikke godt ut. Lykke til! Vi trenger gode førskolelærere!!:-) Anonymous poster hash: f74d6...1b1 Så heldige dere er som er så godt pedagogisk bemannet Men jeg vil tro at det ikke er vanlig rundt om i de fleste barnehagene desverre. Vi er 10 pedagoger på 106 barn.Halvparten av pedagogene har deltidsstilling, da blir arbeidsmengden litt annerledes. Jobber og på småbarnsavdeling Ikke hi Anonymous poster hash: 46109...e35
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #19 Skrevet 21. september 2014 Jeg kastet inn håndkle etter fire år. Fryktelig utakknemlig jobb. Anonymous poster hash: 95244...603
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #20 Skrevet 22. september 2014 Oj...Jeg er på ingen måte alene forstår jeg. Det i seg seg selv er litt trøstende, men også veldig urovekkende. For jeg kan tenke meg at det er mange utslitte førskolelærere rundt om i Norges land.... Jeg tror jeg vil følge rådene jeg har fått her og søke meg inn i en ny barnehage etter jeg har gått ut i permisjon. Jeg mener å huske vagt at jeg at før jeg tok utdannelsen jobbet i en barnehage som var helt nydelig å jobbe i og som hadde ett flott miljø og fornøyde foreldre. Det er jo sånn det skulle være! Jeg må uansett finne på noe annet for i den bhg jeg jobber i er det ca 80 barn og totalt fem pedagoger fordelt på fem avdelinger. Nok er nok! Å ta spes.ped eller lignende fks deltid er heller ikke dumt! Takk tor tips Hilsen HI Anonymous poster hash: c4ae5...105
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #21 Skrevet 22. september 2014 Jeg ble syk etter 15 år som ped.leder. :-( Gikk på en vond smell. Angrer på at jeg ikke gjorde noe med det myye tidligere. Anonymous poster hash: 08a1b...25a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå