Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #1 Skrevet 21. september 2014 Hjertesukk.... Jeg er (relativt nylig) blitt alenemor til tre barn under 11 år. Det var jeg som gikk, og hovedgrunnen var at mannen gjorde minst mulig (på alle måter), så til slutt var forholdet dødt og vel så det... Barna er hos sin far annenhver helg - ikke i uka siden det ikke går ift skole. Jeg har vært vant til at det er jeg som står opp med/legger barna, følger opp skole, bhg og fritidsaktiviteter, hus og hjem osv.... Ingen fritidsproblemer altså... Slik er det selvfølgelig nå også, men nå selvvalgt siden jeg har valgt å være alene. Nå har jeg fått et nytt "problem".... De helgene barna er hos sin far ender jeg opp med å bruke på husarbeid og andre ting jeg føler jeg må "ta igjen". Jeg vet jeg skulle vært mer sosial med venner osv, men får det liksom ikke til..... Behovene krasjer på en måte... Jeg har en jobb der jeg forholder meg til mange mennesker, så egentlig har jeg størst behov for å være alene litt, sove lenge, se tv, strikke litt, bake litt osv. Samtidig har jeg såpass liten mulighet til å komme meg ut av huset når barna er her at jeg vet jeg burde prioritere det... Hva prioriterer dere andre som er i samme situasjon? Anonymous poster hash: 38111...fad
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #2 Skrevet 21. september 2014 Jeg har det akkurat som deg. Nå har jeg hatt hele helgen til meg, fått trent litt og gjort husarbid jeg ikke får tid til i en ellers helktisk hverdag... En del av meg nyter denne tiden alene, mens en annen del av meg synes det er litt ensomt... Jeg hadde en mann som du, jeg gjorde alt i hus og hjem og når jeg var med han hadde jeg aldri tid eller mulighet til å være sosial. Jeg har vært mamma og tjener 24 timer i døgnet i 6 år. Jeg kunne rett og slett aldri ta tid til noe jeg hadde lyst til uten å bli nedringt å komme hjem til et hus i kaos som jeg da måtte rydde opp og ordne. Poenget mitt er vel at jeg mistet meg selv og vennene mine. Alle mine venner er nyetablerte nå så det er jo begrenset med sosiale tilbud jeg får. Jeg blir invitert på hytteturer med familier etc, men takker alltid nei... Jeg er rett og slett ikke interessert i å være med andre barnefamilier når jeg har fri, en pause fra hverdagen innebærer ikke å ha andres barn rundt ørene. Vet det høres forferdelig ut, har ikke noe mot sånne sosiale sammenkomster når jeg selv har barna:) Har blitt så satt og kjedelig at de sosiale tilbudene jeg får rett og slett ikke er fristende... Har hverken lyst å bruke tiden min med andre barnefamilier ellerpå "byen". Selv om jeg innerst inne vet at jeg burde komme meg mer ut. Det økonomiske setter jo mange begrensninger også. Føler at det blir feil av meg å bruke masse penger på aktiviteter når jeg ikke har barna, for de pengene har jeg heller lyst å bruke på noe hyggelig med barna når jeg har de... Føler det er egoistisk å bli med på noen av de jenteturene (konserter, middag ut og så byen) når de pengene kan gjøre at barna mine får oppleve noe spennende. Alle vennene mine har jo sterkere økonomi ettersom de har to inntekter i husholdet, så det er rett og slett mye jeg må takke nei til. Har av og til forsøkt å foreslå en billigere restaurant o.l., men de forstår nok ikke hvorfor jeg gjør det. Alle sier at "det må være så utfordrende med inntekt", men i neste øyeblikk er det glemt når de inviterer meg med. For all del jeg har ikke dårlig økonomi, men kan allikevel ikke bruke 1500 -2000 kroner på en kveld helt sponant. Da er det lettere å takke høflig nei:) Anonymous poster hash: 9541d...578
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 21. september 2014 #3 Skrevet 21. september 2014 (endret) Jeg gjør som deg, bortsett fra at jeg har vært alene en stund og har kjæreste. Men de helgene barna er hos far trives jeg best i rolige omgivelser, få tatt igjen klesvask, husvask, sove leeenge osv.. Jeg kan godt dra på kino osv med venninner innimellom, men fest og slikt orker jeg sjeldent Cafe og slikt utgår, og besøk hjemme er jeg ikke veldig glad i de helgene (har ofte huset fullt de helgene og ukedagene jeg har barna) Og som hun over orker jeg ikke være med andres barn de fire dagene i mnd jeg ikke har barna mine Endret 21. september 2014 av Syltebærtyttetøy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå