Gå til innhold

hvordan er to åringen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gtåter barnet når du skal gå? Er det mamma eller pappadalt? Her er jenta vår mammadalt.. hun kommer til meg om hun har vondt/ er lei seg osv... mannen skylder det på meg- mener jeg kjemmer henne bort. Han mener man ikke skal dulle for mye med barnet. Jeg mener det må være lov innimellom.. bare være rettferdig, konsekvent men god og snill. Vi hadde en lang krangel i går der han mener hennes oppførsel når jeg skal gå f.eks er min feil. Jeg leser for henne i senga hennes før hun legger seg. Det mener han også er feil? Hva mener dere? Skal ting være så a4 strengt hele tiden?

Anonymous poster hash: ba447...96b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg reagerte mest på her er at mannen din sier det er feil å lese på sengen (uansett om du ligger oppi sengen eller sitter på en stol). Hvordan kan det være feil?

Å lese for små barn er en koselig og nyttig aktivitet. For det første styrker det ordforrådet og forståelsen av ord, og for det andre er det en rolig stund før hun skal sove. Å lese for barn er ALDRI feil!

Når det kommer til at barn i den alderen gråter hvis mamma eller pappa går, så er det ganske vanlig. Her i huset er også 2-åringen mammadalt. Jeg tror grunnen er fordi jeg tilbringer mer tid med ungene ettersom mannen min pendler. Men jeg kan ikke alltid være hjemme eller ta med meg ungene, og at minstemann hyler når jeg drar får bare være. Hvis du haler ut tiden og duller med datteren din hver gang du skal dra, så forstår jeg at mannen din kan bli litt irritert. Men kos og kjærlighet i hverdagen er aldri feil. Husk at 2-åringene er i en alder hvor verden kan være litt skummel. Da er det viktig at de har foreldrene sine som sin trygge base :)

Det ser ut som om dere har litt forskjellig syn på barneoppdragelse. Har dere satt dere ned å snakket om hvordan dere ønsker å gjøre det, og hva som er viktig for akkurat deg når det kommer til barnet? Kommunikasjon er nok stikkordet for å unngå mange krangler om situasjoner rundt barnet. Kanskje det også er smart hvis bare han og datteren deres har en "pappa-dag" regelmessig?

Skrevet

Her gråter 2 åringen hvis vi skal dra. Hun har reagerer mer nå på ting. Det er viktig å gi mye trøst og oppmerksomhet i den alderen. De sliter med hvordan de skal takle ting og blir plutselig utrygge .og i neste sekund er de verdensmestere. Gi masse kos og kjærlighet og be mannen din ta seg en bolle! Selvfølgelig kan man lese for barna...

Skrevet

Hun har ingen far, så det er bare meg, om hun da er en dalt av noe slag er det klart det er mammadalt!
Hun er veldig forskjellig fra dag til dag. Hun gråter aldri når jeg leverer i bhg, det har hun gjort 3-4 ganger på 1 år. Hun gråter av og til når jeg går fra henne, men det går over veldig fort. Leser ikke for henne enda, og selve leggingen tar 15 sekunder. Hun er veldig "selvstendig", aldri vært en mammadalt egentlig. 
Hun er alltid blid, veldig snill, og skriker så og si aldri. Hun er kun kosete når hun er trøtt, så savner jo litt kosing, men alle sier at det kommer tilbake igjen, hun er bare for opptatt til å kose nå, hehe. 

Anonymous poster hash: bb084...213
Skrevet

Her har vi en som gråter bare jeg skal på do. Det er aldri problem å lever i bhg, men når jeg skal gå ut av huset alene er det krise. Det er bare en periode og ikke noe å stresse med.

Jeg syns man skal dulle med småbarn. Dvs vi skal trøste og forklare, men ikke trekke ut f.eks avskjeder eller være ukonsekvent på ting som ikke er lov.

Og hvordan kan lesestund være feil? Når mener han det er ok å lese? For oss er det å lese en bok det siste vi gjør sammen før leggetid og en god avslutning på dagen.

Dere bør sette dere ned og snakke litt om regler og oppdragelse. Dere har mange år forran dere med barn i hus og da er det en fordel å bli enige om de store linjene.

Skrevet

Han mener altså at jeg skal sitte på sengekanten å lese. Ikke ligge sammen med i senga... han er også sint fordi jeg kan bruke en halv time på rommet når barnet skal legge seg... det har vært noen episoder der hun har grått mye når jeg går, og han føler nok på at det er dumt at hun ikke vil være med ham der og da.... men å akylde det hele på meg? Jeg føler ikke jeg gjør noe feil... jeg føler at alt sjal være så perfekt i hans øyne. Hun skal legges uten en lyd ellers er det jeg som gjør noe galt. Ufattelig slitsomt..hi

Anonymous poster hash: ba447...96b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...