Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #1 Skrevet 21. september 2014 Jenta mi på snart 5 år går så utrolig mye på tå. Egentlig hele tiden. Jeg er obs på dette og ber henne gå skikkelig når jeg ser det, men jeg kan jo ikke følge med hele tiden. Hun gikk på tå når hun var liten, sluttet med det for en periode og begynte igjen for ett halvt år siden... Har snakket med HS og hun sier at det ikke er grunn til bekymring.. Skal sies at hun begynte p gå på tå etter at hun så noen ballerinafilmer.. Hun ville danse sånn som barbiene i filmen, men det er lenge siden hun så noen sånne.. Tips til hvordan jeg kan venne henne av dette? Beklager eventuelle skrivefeil, sitter på nattevakt og er trøtt.. Anonymous poster hash: 443ad...9c4
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #2 Skrevet 21. september 2014 Tror ikke det er vanlig, men noen gjør det bare 😉 Spesielt om det var slik de "lærte" å gå. Husker farmor sa alltid at min far gikk på tå hele barndommen 😊 Ingenting galt med han hvertfall! Anonymous poster hash: 9c07b...fae
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 21. september 2014 #3 Skrevet 21. september 2014 Hvis de går på tå hele tiden, kan senen bak hælen bli forkortet. Men det skal en del til...Jeg gikk visstnok på tå frem til tre års alder, uten at det fikk noen følger. Sønnen min har også gått mye på tå, og en lege undersøke ham når han var litt over tre år. Hun sa da at så lenge han veksler mellom å gå på tå og hele foten uten problemer, var det ingen grunn til bekymring. Men du kan jo holde et øye med det
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #4 Skrevet 21. september 2014 I verste fall får hun skinner på bena, men det er bare hvis tågangen fører til for korte sener, og det skal mye til som det skrives over her. Barn får mange rare "diller", og dette er muligens en dille. Anonymous poster hash: b9cf9...dba
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #5 Skrevet 21. september 2014 Skinnene er ikke permanent. Anonymous poster hash: b9cf9...dba
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #6 Skrevet 21. september 2014 Ikke uvanlig. Jeg ville fått undersøkt henne hos fysioterapeut for å sjekke om det er pga korte sener. Min datter var tågjenger, jeg tok tak i dette litt sent så vi måtte drive med en del tøyeøvelser og litt fysioterapi. Måtte kjøpe noen spesialsåler. Nå er hun veldig bra i beina. Skulle ønske jeg sjekket det tidligere så hadde vi sluppet så mye styr. Anonymous poster hash: ac240...64a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå