Gå til innhold

Jens Breivik ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm, hva tenker dere om Jens Breivik ? 

Jeg vet virkelig ikke helt hva jeg skal tenke om han. Jeg synes han virker som en ganske spesiell mann.. Og får ikke helt til å "plassere han", men det er noe ved han, som jeg ikke helt "liker". 

Anonymous poster hash: eb28a...2fc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke imponert.

Hvis han var så bekymret for sønnen skulle han bosatt seg i nærheten så han kunne tatt en naturlig del i livet hns.

Anonymous poster hash: 9d4f0...f81
Skrevet

Jeg tror jeg opplever han som empatiløs.. Og at han bare "faker" empati. Jeg har aldri sett at han virkelig vist følelser. Og det må vel være veldig spesielt med tanke på hva hans sønn har gjort!.. 

Hi 

Skrevet

Jeg synes ikke han virker empatiløs. Det er en del menn som oppfører seg sånn, og har vanskelig med å uttrykke følelser. Jeg synes han virker som et godt menneske, men han har sikkert litt vansker med følelser

Anonymous poster hash: c4b28...ba8

Skrevet

Hvorfor tenke at han er empatiløs?

Jeg har selv sett intervjuet i kveld. Følelser kan ikke nødvendigvis måles i tårer.

Jeg synes han beskriver følelsene sine godt. 

Hvordan skal man egentlig takle at sønnen er seriemorder? For meg er det tydelig at Jens Breivik opplever alt som forferdelig og at han føler seg hjelpesløs. Han skulle så gjerne ha gjort om på det som har skjedd, men han ser selv at han ikke får gjort noe med det.

Jeg synes han, oppi det hele, uttrykket seg klart og med følelser, men også med empati overfor alle ofre.

Skrevet

Hmm… Jeg føler at det er noe "off" med han! 

Skrevet

Jeg føler at han lider under sønnens grusomheter og prøver å distansere seg litt fra alt fordi alt er ekstremt overveldende, noe som er helt naturlig. Det er altfor mye å ta innover seg på en gang. I bunn virker han som en utrolig sterk og fin person.

Anonymous poster hash: 899e9...f12

Skrevet

Jeg så en dypt fortvilet mann, som skammer seg og tar skyld for noe som han ikke kan beskyldes for.

Det at menn ikke er tilstede i sine barns liv er ikke noe nytt. Denne mannen har opplevd alles verste mareritt, og jeg kunne ikke drømme om å klandre ham for noe. Stakkars mann.

Anonymous poster hash: d04bc...d29
Skrevet

Til HI:

Hva forventer du egentlig av Jens Breivik?

Hvor mange ganger har ikke han reflektert rundt spørsmålene han fikk? Jeg er sikker på at ingen spørsmål var ukjente, og han har nok brukt opp tårene for et titalls måneder siden.

Hva kunne han egentlig ha gjort? Han opplevde, som så godt som alle andre fedre, å tape foreldreretten uavhengig av sak. Og av den grunn mistet han muligheten til å påvirke og korrigere ABB sin oppvekst.

Jens Breivik var i kveld et nødvendig bidrag til historien rundt ABB.

Lindmo gjorde også en flott figur.

Anonymous poster hash: 696de...433

Skrevet

Nei,nei… Det er ikke det at jeg forventer noe av han. Dette var bare et åpent spml fra meg om hvordan dere oppfatter han. 

Fordi at jeg ikke helt klarer å plassere han, og fordi at jeg tror ikke helt på hans empati. Så jeg ønsket å høre hvordan andre folk opplever han. 

Jeg er heller ikke ut etter å dømme han på noen måte. Eller å legge skyld på han! 

Skrevet

Jeg tror mange leter etter årsaker til at ABB ble som han ble. Skylden må plasseres, og da er det nærliggende å tenke at mor og/eller far er grunnen til at ABB utviklet seg til en farlig psykopat.

Det ABB har gjort er hans ansvar. Å oppleve dette som mor/far må være det verste en forelder kan oppleve.

Jeg synes synd på Jens Breivik. Det er ikke hans skyld at sønnen har tatt livet av og ødelagt så mange liv. 

Anonymous poster hash: a9c79...c40
Skrevet

Jeg har ikke sett Lindmo ennå.

Men jeg leste "min skyld" av Jens Breivik i helgen.

Jeg var veldig forutinntatt når det gjaldt han som fraværende far.

Men boken var faktisk veldig bra skrevet, og jeg synes den ga flere svar enn boken "Moren".

Anonymous poster hash: 63d7d...c99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...