Gå til innhold

Mensen...og ekstremt vondt i bekkenet!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tidligere slitt med smerter i bekkenbunn når jeg har mensen. Kan ikke stå oppreist uten at det føles som om underlivet faller ut. Nå er det helt ekstremt! Det er nesten som rier i korsryggen, og i beinet på høyre side (antagelig forplantet fra bekkenbunn og underlivet)

Er dette helt normalt??

Anonymous poster hash: bf323...a5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vært gravid? Jeg hadde veldig vond bekkenløsning og bekkenlåsninger når jeg var gravid, det startet i uke 8. Var plaget i 7 mnd etter fødselen. Nå er jeg bra men når jeg får mensen kommer bekkensmertene tilbake, varer bare i noen få dager heldigvis. Når jeg var gravid var smertene mest på baksiden men på slutten i symfysen. Nå med mensen er smertene mest i symfysen og bekkenåpningen. Kan det være samme grunn til hvorfor du har vondt?

Bekkenløsning kommer av hormoner og man produserer noe av de samme hormonene som gravid og under mensen. F.eks jeg får også lavt blodtrykk under mensen og som gravid. Bekkensmertene kan sitte nederst i korsryggen og. Og kan stråle helt ned i leggene.

Om du aldri har vært gravid så ville jeg spurt legen om dette.

Anonymous poster hash: 2abd7...921

Skrevet

Har 3 barn. Siste var så smertefullt at jeg lå på sofaen store deler av dagen fra uke 17... hadde smerte i underlivet etter nr 2 også, hvis jeg hadde sex rundt eggløsning feks. Men aldri i ryggen og over hoftene... Nå er minste 15 mnd og det er første gang jeg opplever det nå på den måten...

Skrevet

Det er et kjent fenomen at kvinner som har hatt bekkenløsning i svangerskap får forverring forbundet med menssyklus etter svangerskapet, ja. Om det vedvarer bør du antagelig vurdere å unngå mensen ved hjelp av prevensjon.

Anonymous poster hash: a70f7...ee2
Skrevet

Det er et kjent fenomen at kvinner som har hatt bekkenløsning i svangerskap får forverring forbundet med menssyklus etter svangerskapet, ja. Om det vedvarer bør du antagelig vurdere å unngå mensen ved hjelp av prevensjon.

Isj :/ Nå har mannen sterilisert seg for at jeg skal slippe å tilføre kroppen mer tull, så hadde jo håpet å slippe det :/

Skrevet

Hormonspiral er førstevalget når gynekologen anbefaler noe i forhold til denne problematikken. Da behøver ikke bivirkningene bli så ille, men det er jo ganske individuelt.

Skrevet

Takk for svar! Spiral står absolutt ikke øverst på lista, det har jeg aldri hatt og hvis jeg må bør det stå om liv!;-)

Får høre med kiropraktoren om hun har noen gode forslag til behandling :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...