Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #1 Skrevet 20. september 2014 Lurer på om jeg kan ha diabetes. Mek det er ikke lenge siden jeg var gravid, og hvis de teste meg for diabetes da har jeg det vel ikke? Anonymous poster hash: 7fbdc...821
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #2 Skrevet 20. september 2014 Du testes ikke automatisk for diabetes i svangerskapet. Selv om du skulle ha svangerskapsdiabetes, vil dette som regel normalisere seg etter fødsel. Anonymous poster hash: d3785...35c
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #3 Skrevet 20. september 2014 Om du hadde en BMI over 27 når du ble gravid (alstå før svangerskapskiloene kom) så skulle du hatt en glukosebelastning rundt svangerskapsuke 28. Man møter opp hos legen fastende, drikker en sukkerveske og måler blodsukkeret etter en stund. Det må du huske om du hadde, husker min glukosebelastning veldig godt. De med en BMI under 27 blir ikke testet for diabetes om de ikke får symptomer på svangerskapsdiabetes. Men ang diabestes så er diabetes enten medfødt eller man kan få senere pga dårlig kost eller skade på bukspyttkjertelen. Om du tror du har fått diabetes nå så dra til legen, ring mandag og bestill deg time. Anonymous poster hash: 6ea26...b1e
Optatium Skrevet 20. september 2014 #4 Skrevet 20. september 2014 Man har ikke blitt testet for sukkersyke uten å huske det nei :-) Hvorfor tror du at du har diabetes nå? Hvilke symptomer har du?
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #5 Skrevet 20. september 2014 Det tas urinprøve, og med utslag på glukose tenker man mulig diabetes og undersøker det videre. Anonymous poster hash: 316ce...651
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #6 Skrevet 20. september 2014 Takk for svar alle sammen:) Symptomene jeg har er at jeg går ofte på do, alltid tørst, blir svimmel når jeg spiser etter og ha vært sulten en stund, sliter med soppinfeksjon i underlivet. Eneste symptom jeg ikke har er vekt nedgang. HI Anonymous poster hash: 7fbdc...821
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #7 Skrevet 20. september 2014 Det har forresten alltid vært noe med urinen min når jeg har levert prøve når jeg var gravid. Aldri fått noe svar på hva. Hi Anonymous poster hash: 7fbdc...821
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå