Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #1 Skrevet 20. september 2014 Leste på nett at det var anbefalt D-vitamintilskudd for gravide, i tillegg til fosfat. Var anbefalt å ta sammen med tran eller omega 3, men siden jeg ikke tar det så kjøpte jeg ren D vitamin på apoteket i tablettform, tror det var 20 mg per tablett. Står på boksen når jeg leste bedre at gravide skal bare ta dette i samråd med lege. Why?? Skal jeg ikke ta det likevel? Kan det være skadelig? Tar dere andre gravide D vitamin tilskudd? Anonymous poster hash: 9c1c2...a92
Optatium Skrevet 20. september 2014 #2 Skrevet 20. september 2014 Jeg tar multivitamin med D vit i, men hvorfor gravide skal ta i samråd med lege vet jeg sannelig ikke.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #3 Skrevet 20. september 2014 Når du tar blodprøver i uke 12 får du vite om du mangler vitamin d, og da bør du ta det. Hvis ikke holder det med omega3 med d vit. Anonymous poster hash: a75dd...810
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #4 Skrevet 20. september 2014 Når du tar blodprøver i uke 12 får du vite om du mangler vitamin d, og da bør du ta det. Hvis ikke holder det med omega3 med d vit.Anonymous poster hash: a75dd...810 Jo, men nå tar ikke jeg omega3... Anonymous poster hash: 9c1c2...a92
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #5 Skrevet 20. september 2014 Takk for svar Anonymous poster hash: 9c1c2...a92
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #6 Skrevet 20. september 2014 Skulle stå folat/ folsyre i hovedinnlegget, ikke fosfat. Anonymous poster hash: 9c1c2...a92
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #7 Skrevet 20. september 2014 De skriver alltid det, du trenger ikke bekymre deg. Når man er gravid trenger man ekstra mye d-vitamin Anonymous poster hash: b8c52...94a
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 20. september 2014 #8 Skrevet 20. september 2014 Fordi du kjøpte den som er dobbel dose, gjorde nesten det samme selv
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #9 Skrevet 20. september 2014 Fordi du kjøpte den som er dobbel dose, gjorde nesten det samme selv Damen på apoteket anbefalte den dosen og hun visste jeg var gravid. Sa at alle over tre år kunne ta en slik tablett per dag (mens hun leste det fra boksen, ikke veldig overbevisende...). Bør jeg dele tabletten i to eller evt ta annenhver dag? Anonymous poster hash: 9c1c2...a92
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #10 Skrevet 20. september 2014 20 mikrogram er uansett en så liten dose at du som gravid vil trenge det nå utover høsten og vinteren. Damen på apoteket hadde rett. Anonymous poster hash: 740c6...496
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 20. september 2014 #11 Skrevet 20. september 2014 Fordi du kjøpte den som er dobbel dose, gjorde nesten det samme selv Damen på apoteket anbefalte den dosen og hun visste jeg var gravid. Sa at alle over tre år kunne ta en slik tablett per dag (mens hun leste det fra boksen, ikke veldig overbevisende...). Bør jeg dele tabletten i to eller evt ta annenhver dag? Anonymous poster hash: 9c1c2...a92 Jeg aner ikke hva du bør gjøre. Jeg lever litt etter bedre føre var enn etter snar tanken, så da jeg stod med den i hånden så jeg etter ett annet alternativ i hyllene å oppdaget da den med mindre dose, som det ikke var en slik advarsel på. Jeg personlig ville kjøpt den med mindre dose om jeg var deg, men du kan jo bare høre med legen også Heller litt for forsiktig enn å gå på en smell.
beachgirl Skrevet 20. september 2014 #12 Skrevet 20. september 2014 Jeg fikk beskjed av jordmor å kjøpe D-vitamin 20 mikrogram pga jeg har lite d.vitamin i kroppen... de på apoteket anbefalte også det...skal mye til for å ta for mye!!De fleste har for lite.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå