Gå til innhold

Hva regnes som avflating av vekt for barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn har gått ned 35 persentilskårer fra 85 persentil til 50 persentil. Jeg mener at det er en avflating av vekt, men helsesøster synes det er helt ok. Barnet spiser ekstremt lite og jeg er bekymret, men føler jeg ikke blir hørt siden barnet ikke er undervektig.

Anonymous poster hash: 2a662...421
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammelt er barnet?

Anonymous poster hash: a244b...92d

Skrevet

15 mnd

Anonymous poster hash: 2a662...421
Skrevet

Jeg hadde kontaktet fastlegen om jeg var bekymret. Min datter har kraftig refluks og gikk etterhvert ned i vekt. 1. Gang jeg sa til hs at jeg var bekymret fortalte hun meg at "barn gråter".

Anonymous poster hash: 2c7f4...c81

Skrevet

Min datter gikk fra å gå opp ca 300 gr i uka de første mnd til å plutselig bare gå opp 45-50 gram i uka. Tok det opp med hs og hun mente det ikke var noe å bekymre seg for, jeg gikk selvfølgelig å bekymret meg. Tok det opp på neste kontroll og fortsatt ikke noe å tenke på. Men på den neste kontrollen fikk vi en annen hs og hun så nok hønemoren i meg og fortalte at det ikke er noe å bekymre seg for, men at vi kunne sette opp til en ekstraordinær kontroll noen mnd etter. Det hjalp utrolig mye, bare det å vite at jeg ble tatt på alvor. Skal sies at datteren min alltid har hatt mye energi og vært blid 😊 men jeg har innsett at hun er småspist og ikke overbegeistret for mat, akkurat som jeg var da jeg var liten. Nå er hun snart 2,5 år og veier sikkert i overkant av 11 kg 😊

Anonymous poster hash: a244b...92d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...