Gå til innhold

Dere som alltid har dårlig råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har dere havnet i den situasjonen?

Jeg for min del har pådratt meg masse tullegjeld, men begynner å se en ende på det nå.

Hilsen nysgjerrig

Anonymous poster hash: 1f7f8...7aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ting normalisert seg, men vi hadde dårlig råd i et par år fram til for ca 1 år siden. Det var rett og slett en kombinasjon av at jeg slet med å få jobb i full stilling etter at vi flyttet (fikk bare 60-70%) samtidig som vi kjøpte et hus som vi hadde beregnet at vi skulle betjene lånet ok på dersom jeg hadde full stilling. Det gikk rundt, men bare så vidt. Nå har jeg full stilling og vi har forholdsvis god råd. Jeg hadde full stilling før vi flyttet og trodde det skulle være en smal sak å få dette der vi flyttet til også. Den gang ei.

Anonymous poster hash: 06e72...3cf
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg var dum nok til å velge et yrke rett etter videregående som var flott der og da, men som ikke gikk å kombinere med barn. Da jeg bestemte meg for å bytte yrke sto jeg på bar bakke uten relevant utdanning for noe. Så gikk eksen og jeg fra hverandre, jeg fikk beholde huset (mamma ble medlåntaker).. Er nå student med litt freelansoppdrag på siden, blir ikke rik av sånt ;)

Skrevet

JEg ble uføretrygdet. Dermed så er vi låst til en normal og en lav inntekt. Videreutdanning for mannen er uaktuelt, for vi hadde ikke klart oss på bare min trygd.

Skrevet

Jeg studerer, jobber deltid og har 3.5 mill. i lån.

Anonymous poster hash: 161a7...cba

Skrevet

Hvordan har dere havnet i den situasjonen?

Jeg for min del har pådratt meg masse tullegjeld, men begynner å se en ende på det nå.

Hilsen nysgjerrig

Anonymous poster hash: 1f7f8...7aa

Fordi jeg studerer:)

Anonymous poster hash: b68a9...1f0

Skrevet

Først og fremst akkurat nå - fordi jeg er student. 

Men vi har masse forbruksgjeld som vi sliter med å betale ned etter at mannen ble akutt syk uten grunnlag for hjelp fra nav... VI gikk et år uten stort med inntekt, og siden mannen som har vært sykemeldt/uten jobb/ kronisk syk dvs uten fast inntekt over perioder. Nå er han student igjen og vi må leve knapt pga det, men det skal vi klare noen år så lenge han klarer å fullføre utdannelsen og få en 100% jobb etterpå .

Anonymous poster hash: 00449...e88
Skrevet

Fordi vi bruker det vi tjener. Tiltross for at vi tjener helt ok, og burde lagt oss opp en god buffer.

Anonymous poster hash: 98264...174

Skrevet

Kronisk sykdom og eneforsørger for tre barn..

Anonymous poster hash: e1596...e25

Skrevet

Vet ikke om jeg kvalifiserer til dårlig råd, da vi har nok til mat, regninger og ting til barna.

Men det er ikke noe til overs, jeg kan ikke gå til frisør, shoppe, spise ute osv.

Grunnen er fordi jeg tjener dårlig.

Anonymous poster hash: 11aa0...c7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...