Gå til innhold

Er det mer vanligt med lang syklus enn kort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 2687e...9ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kort, 21-24 dager.

Anonymous poster hash: b254c...d46

Skrevet

Jeg har kort om sommeren (21-24 dager) og mer normalt lang om vinteren (26-29 dager). Aner ikke hvorfor jeg er sesongbasert, men slik er det bare i følge mensen-appen min. Har inntrykk av at de fleste har en relativt normal syklus.

Anonymous poster hash: 9b859...733
Skrevet

Hmm...jeg har ikke mensen. Vekke pga p-piller og p-sprøyte tull for lenge siden.

Og aner ikke hvirdan syklusen min er, redd jeg er gravid....har ikke mulighet å kjøpe test før torsdag neste uke :-(

Skrevet

Hva som er mest vanlig vet jeg ikke, men det er på sett og vis verre med kort enn lang da (så sant den ikke er ekstremt lang da) i forhold til fertilitet.

Skrevet

30dager her.

Anonymous poster hash: 8254d...943

Skrevet

Hva som er mest vanlig vet jeg ikke, men det er på sett og vis verre med kort enn lang da (så sant den ikke er ekstremt lang da) i forhold til fertilitet.

Tror jeg er gravid, er veldig dårlig å kaster opp, ekstremt vondt i brystene og hatt masse mensen murringer om nettene i magen, men ingen mensen.

Har en sønn fra før, og er ikke klar for å ny baby nå tror jeg....problemet er og at jeg ikke vet hvem faren er. :-( kan en tidlig ultralyd si meg når jeg ble gravid?

Letter å måle det tidlig vell?

Må da snakke med bf om hva han syntes om å beholde eller abort. Føler han har noe han skulle ha sagt og...kompliserte greier. Men som jeg vet skjer jo unnfangelsen 2 uker etter første dag i siste mens...huff, vanskelig dette :-/

Skrevet

Tror jeg er gravid, er veldig dårlig å kaster opp, ekstremt vondt i brystene og hatt masse mensen murringer om nettene i magen, men ingen mensen.

Har en sønn fra før, og er ikke klar for å ny baby nå tror jeg....problemet er og at jeg ikke vet hvem faren er. :-( kan en tidlig ultralyd si meg når jeg ble gravid?

Må da snakke med bf om hva han syntes om å beholde eller abort. Føler han har noe han skulle ha sagt og...kompliserte greier. Men som jeg vet skjer jo unnfangelsen 2 uker etter første dag i siste mens...huff, vanskelig dette :-/

Ok, sånn. Det som er, er jo at man alltid får eggløsning før mens, så om man har hatt et opphold pga graviditet eller prevensjon er det slettes ikke sikkert man får en mens før man blir gravid. Og da er det jo som du sier, ikke så greit å regne seg frem til unnfangelse. Om det viser seg at du er gravid (kroppen kan være litt finurlig, ikke minst hodet, når man først begynner å fundere), så vil en tidlig UL fastslå unnfangelsestidspunktet nokså nøyaktig. Du bare ber legen om en henvising med begrunnelse i at du ikke aner hvor langt du kan være på vei. Håper du finner ut av det og at det går greit med deg. 

Skrevet

I årevis hadde jeg fast syklus på 31 dager. De siste mnd er det plutselig landet på 27 . Vet ikke hva som gjorde at det plutselig forandret seg.

Anonymous poster hash: 996db...e47

Skrevet

Ok, sånn. Det som er, er jo at man alltid får eggløsning før mens, så om man har hatt et opphold pga graviditet eller prevensjon er det slettes ikke sikkert man får en mens før man blir gravid. Og da er det jo som du sier, ikke så greit å regne seg frem til unnfangelse. Om det viser seg at du er gravid (kroppen kan være litt finurlig, ikke minst hodet, når man først begynner å fundere), så vil en tidlig UL fastslå unnfangelsestidspunktet nokså nøyaktig. Du bare ber legen om en henvising med begrunnelse i at du ikke aner hvor langt du kan være på vei. Håper du finner ut av det og at det går greit med deg.

Tusen takk for svar. Da skal jeg ta en tekst når jeg kan, er jeg gravid får jeg se hva en tidlig ultralyd sier :-) tusen takk for svar.

Hi

Skrevet

Jeg har kort om sommeren (21-24 dager) og mer normalt lang om vinteren (26-29 dager). Aner ikke hvorfor jeg er sesongbasert, men slik er det bare i følge mensen-appen min. Har inntrykk av at de fleste har en relativt normal syklus.

Hva heter appen? :-)
Skrevet

Hva heter appen? :-)

Period tracker. Veldig praktisk. Du kan også legge inn når du har hatt sex, så kommer det opp et lite hjerte den dagen. Det var også en ok funksjon siden mannen og jeg var uenig om hvor mye sex vi hadde. Han mente vi bare hadde 1-2 dager i uken, jeg synes vi hadde mer. Etter noen måneder der jeg plottet inn hver gang, kunne jeg i neste diskusjon vise at jeg hadde rett ved å vise til ca 3-4 røde hjerter hver uke ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...