Gå til innhold

Hva synes dere om dette?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Barn er allergisk mot en rekke matvarer og kan ikke spise en eneste av tingene som står på bordet i forbindelse med et bursdagsselskap. For å unngå at barnet skal sitte og se på de andre som koser seg med kaker, sjokolade og boller (og tilhørende gråt og hyling når barnet ikke kan få det de andre får) foreslår mor at barnet kan få leke på gulvet mens de andre sitter tilbords. De andre barna må sitte pent ved bordet.

 

Det finnes ikke noenting barnet kan spise. Mor til barnet har ikke med noe. 

 

Ønsker kommentarer på hva du synes om forslaget om at barnet kan få leke. Ikke noe annet (alle skjønner at det er dumt at ikke barnet kan få noenting, men sånn er det bare..).



Anonymous poster hash: 771bb...747
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I bursdag tenker jeg det  er lurt å ha fokus på husfred, ikke oppdragelse. Så jeg ville gjort det slik at det ble mest mulig ro.

 

Veldig trist for en unge og sitte og se på de andre spise og kose seg mens han/hun ikke kan spise noe (teit av moren  ikke ta med noe/si i fra om allergi), ikke fullt så trist for barn som kan spise alt det deilige på bordet å se at en får gå i fra for å leke...

Skrevet

Jeg synes barnet da bør få leke, så lenge det ikke forstyrrer de som spiser.

 

Å tvinge barnet til å sitte og se på andre som spiser gode ting uten at det kan få noe som helst selv, det blir bare stygt.

 

Forøvrig veeeeeldig pussig at hverken de som arrangerer bursdagen eller mor har tenkt på å lage noe som dette barnet kan spise!! Men når alle har vært så korttenkte så mener jeg barnet skal slippe å sitte og se andre kose seg.



Anonymous poster hash: fec37...aea
Skrevet

Hele greia høres veldig rart ut.

Har ikke mor gitt beskjed om allergier i forkant og avklart med de som holder bursdagen?

 

Men for å svare på det du spør om. Jeg forventer ikke at noen av ungene skal sitte pent med bordet i en bursdag. Det er fest  :duskedame:



Anonymous poster hash: b5894...5f2
Skrevet

Barnet må få leke.

 

 

Anonymous poster hash: c9972...f79

Skrevet

Jeg synes barnet da bør få leke, så lenge det ikke forstyrrer de som spiser. Å tvinge barnet til å sitte og se på andre som spiser gode ting uten at det kan få noe som helst selv, det blir bare stygt. Forøvrig veeeeeldig pussig at hverken de som arrangerer bursdagen eller mor har tenkt på å lage noe som dette barnet kan spise!! Men når alle har vært så korttenkte så mener jeg barnet skal slippe å sitte og se andre kose seg. Anonymous poster hash: fec37...aea

Hvordan kan arrangøren lage noe uten allergi-greier, når de ikke vet om det?

Skrevet

Jeg har selv hatt alle allergier som finness - nesten.

På bursdager sendte da mi mor med egen mat til meg, selvsagt!

Det var jo ikke lett for foreldrene til bursdagsbarnet å få med seg alle mine allergier, og det var heller ikke forventet!

Det er kleint og ikke omtenksomt av denne moren å ikke sende med egnet mat.

.

Skrevet

 

Jeg synes barnet da bør få leke, så lenge det ikke forstyrrer de som spiser.

 

Anonymous poster hash: fec37...aea

 

Det vil nødvendigvis forstyrre de som sitter å spiser til en viss grad... 

 

Anonymous poster hash: 771bb...747

Skrevet

Her var det gitt klar beskjed om allergiene, men verten hadde ikke tatt seg bryet med å lage noe, til tross for at hun sa det var unødvendig å ta med egen mat. Vertinne mente at 2 åringen skulle sitte og hyle og skrike og se på de andre barna som koste seg. Ikke en gang en saft-is var å oppdrive.



Anonymous poster hash: 771bb...747
Skrevet

Jeg synes det er utrolig dårlig gjort å sette dette barnet i en sånn situasjon, og at man følgelig bør gjøre det som skal til for å gjøre situasjonen minst mulig kjip for barnet, selv om det går litt ut over de andre barnas matro.



Anonymous poster hash: 31bde...b3e
Skrevet

 

Her var det gitt klar beskjed om allergiene, men verten hadde ikke tatt seg bryet med å lage noe, til tross for at hun sa det var unødvendig å ta med egen mat. Vertinne mente at 2 åringen skulle sitte og hyle og skrike og se på de andre barna som koste seg. Ikke en gang en saft-is var å oppdrive.

 

Anonymous poster hash: 771bb...747

 

 

Ehh hæ? Hvorfor mente hun det var unødvendig å ta med egen mat da, mente hun det var unødvendig at barnet skulle få noe i det hele tatt??

 

Anonymous poster hash: 31bde...b3e

Skrevet

 

Her var det gitt klar beskjed om allergiene, men verten hadde ikke tatt seg bryet med å lage noe, til tross for at hun sa det var unødvendig å ta med egen mat. Vertinne mente at 2 åringen skulle sitte og hyle og skrike og se på de andre barna som koste seg. Ikke en gang en saft-is var å oppdrive.

 

Anonymous poster hash: 771bb...747

 

Da hadde jeg tatt barnet med vekk fra selskapet mens de andre spiste. Verten kan nekte barnet å leke på gulvet, men hun kan ikke nekte dere å gå. Hvis mulig hadde jeg, for barnas del, kommet tilbake så barnet kunne delta i leken etterpå.

 

Anonymous poster hash: 7be5d...de6

Skrevet

Kommer litt an på hvordan allergi det er snakk om, men er det gluten, nøtter og/eller laktose så kunne jeg smekket ihop noe på null komma niks



Anonymous poster hash: 1185d...998
Skrevet

 

Her var det gitt klar beskjed om allergiene, men verten hadde ikke tatt seg bryet med å lage noe, til tross for at hun sa det var unødvendig å ta med egen mat. Vertinne mente at 2 åringen skulle sitte og hyle og skrike og se på de andre barna som koste seg. Ikke en gang en saft-is var å oppdrive.

 

Anonymous poster hash: 771bb...747

 

 

Da tror jeg faktisk at jeg hadde sagt tydelig fra (så de andre hørte det) at vertinnen var informert om allergiene og at hun hadde sagt at det ikke var nødvendig å ta med egen mat, men at det nå likevel ikke var én ting barnet kunne spise.... og så hadde jeg heller tatt barnet med meg og funnet på noe morsomt for barnet et annet sted.

 

Kan jo nesten virke som om vertinnen har gjort det på pur f...? Det er jo noen av dem som skal "bevise" at andres barn ikke har allergier, men at det liksom bare er foreldrene som finner på det.

Flaut manglende kunnskaper om allergier. Og i dette tilfellet veldig stygt av vertinnen!

 

Anonymous poster hash: fec37...aea

Skrevet

Da hadde jeg faktisk enten hentet noe barnet kunne spise (enten på butikken eller hjemme) hvis det ikke var for langt å dra, ellers så hadde jeg tatt barnet med meg.

 

I mine øyne tvinger man ikke en toåring til å sitte ved bordet uansett og ihvertfall ikke uten å få smake på noe!

 

Hva hadde denne damen å si til sitt forsvar? Mente hun at barnet ditt ikke trenger å spise noe?

Skrevet

 

Her var det gitt klar beskjed om allergiene, men verten hadde ikke tatt seg bryet med å lage noe, til tross for at hun sa det var unødvendig å ta med egen mat. Vertinne mente at 2 åringen skulle sitte og hyle og skrike og se på de andre barna som koste seg. Ikke en gang en saft-is var å oppdrive.

 

Anonymous poster hash: 771bb...747

 

Da hadde jeg tatt med meg barnet mitt og dratt, og sagt klart i fra hva jeg mente om "verten".

Skrevet

Da hadde jeg faktisk enten hentet noe barnet kunne spise (enten på butikken eller hjemme) hvis det ikke var for langt å dra, ellers så hadde jeg tatt barnet med meg.

 

I mine øyne tvinger man ikke en toåring til å sitte ved bordet uansett og ihvertfall ikke uten å få smake på noe!

 

Hva hadde denne damen å si til sitt forsvar? Mente hun at barnet ditt ikke trenger å spise n

 

Da hadde jeg faktisk enten hentet noe barnet kunne spise (enten på butikken eller hjemme) hvis det ikke var for langt å dra, ellers så hadde jeg tatt barnet med meg.

 

I mine øyne tvinger man ikke en toåring til å sitte ved bordet uansett og ihvertfall ikke uten å få smake på noe!

 

Hva hadde denne damen å si til sitt forsvar? Mente hun at barnet ditt ikke trenger å spise noe?

Det hadde ikke blitt tid til å lage noe til barnet, fordi hun hadde blitt litt forsinket pga en kake som hadde brått tatt mer tid å pynte enn hun beregnet. Det var en kake der uten melk og gluten (toro langpanne) og hun mente at barnet kunne spise den selv om den har egg i (så farlig er det vel ikke med litt egg?).

 

 

 

Anonymous poster hash: 771bb...747

Skrevet

 

Da hadde jeg faktisk enten hentet noe barnet kunne spise (enten på butikken eller hjemme) hvis det ikke var for langt å dra, ellers så hadde jeg tatt barnet med meg.

 

I mine øyne tvinger man ikke en toåring til å sitte ved bordet uansett og ihvertfall ikke uten å få smake på noe!

 

Hva hadde denne damen å si til sitt forsvar? Mente hun at barnet ditt ikke trenger å spise n

 

Da hadde jeg faktisk enten hentet noe barnet kunne spise (enten på butikken eller hjemme) hvis det ikke var for langt å dra, ellers så hadde jeg tatt barnet med meg.

 

I mine øyne tvinger man ikke en toåring til å sitte ved bordet uansett og ihvertfall ikke uten å få smake på noe!

 

Hva hadde denne damen å si til sitt forsvar? Mente hun at barnet ditt ikke trenger å spise noe?

Det hadde ikke blitt tid til å lage noe til barnet, fordi hun hadde blitt litt forsinket pga en kake som hadde brått tatt mer tid å pynte enn hun beregnet. Det var en kake der uten melk og gluten (toro langpanne) og hun mente at barnet kunne spise den selv om den har egg i (så farlig er det vel ikke med litt egg?).

 

 

 

Anonymous poster hash: 771bb...747

 

 

Og det falt henne ikke inn å gi beskjed da hun så at det ikke ble tid, sånn at du kunne prøvd å finne en løsning før dere kom?

 

Anonymous poster hash: 31bde...b3e

Skrevet

 

 

Og det falt henne ikke inn å gi beskjed da hun så at det ikke ble tid, sånn at du kunne prøvd å finne en løsning før dere kom?

 

Anonymous poster hash: 31bde...b3e

 

 

HI skrev lengre opp: "Her var det gitt klar beskjed om allergiene, men verten hadde ikke tatt seg bryet med å lage noe, til tross for at hun sa det var unødvendig å ta med egen mat"

 

Da vil jeg tro at hun ga beskjed i god tid, men at vertinnen ikke har klart å beregnet sin tid godt nok.

 

Anonymous poster hash: 1185d...998

Skrevet

Synes hun kunne ha tatt med mat barnet kan spise, så det ikke skaper utroligheter for de som sitter til bords.

 

Anonymous poster hash: 71aa2...7c5

Skrevet

Synes hun kunne ha tatt med mat barnet kan spise, så det ikke skaper utroligheter for de som sitter til bords.

 

Anonymous poster hash: 71aa2...7c5

Har du problemer med leseforståelsen?

 

Anonymous poster hash: 58004...adf

Skrevet

 

 

 

Og det falt henne ikke inn å gi beskjed da hun så at det ikke ble tid, sånn at du kunne prøvd å finne en løsning før dere kom?

 

Anonymous poster hash: 31bde...b3e

 

 

HI skrev lengre opp: "Her var det gitt klar beskjed om allergiene, men verten hadde ikke tatt seg bryet med å lage noe, til tross for at hun sa det var unødvendig å ta med egen mat"

 

Da vil jeg tro at hun ga beskjed i god tid, men at vertinnen ikke har klart å beregnet sin tid godt nok.

 

Anonymous poster hash: 1185d...998

 

 

Ja men det er jo vertinnen jeg snakker om. Hun kunne tatt en telefon til moren da hun så at det ikke ble tid, så kanskje moren hadde hatt noe hun kunne tatt med, evt stukket innom en butikk.

 

Anonymous poster hash: 31bde...b3e

Skrevet

Utrolig slapt og dårlig av vertinnen, men hadde det vært mitt barn hadde jeg nok enten ringt/sendt sms samme dag for å høre om alt var under kontroll, eller hatt med egen back up - just in case.

Tar aldri noe for gitt, selv der det er gjort avtaler og løfter, det er en lekse jeg definitivt har lært.

Skrevet

Dårlig av verten, men om jeg hadde hatt et barn med så mange allergier hadde jeg aldri dratt noe sted uforberedt uansett.

 

Anonymous poster hash: 3f998...dbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...