Gå til innhold

blodprøve, stikk i fingeren. Hva måles (ikke dia)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn som man får resultatet med en gang, Mitt var på 3. Jeg er sikker på at jeg har betennelse i kroppen/skuldrene. men da ville jo tallet vært mye mye høyre. Indikerer ikke tallet 3 at det er null betennelse i kroppen min eller missforstår jeg?

Anonymous poster hash: 1371f...861
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tenker på crp? Jeg har ikke vært borti at den viser 3. Som regel viser den da >8. Da er det ingen betennelse i kroppen, nei.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Crp måler ikke 3, men under 5 (på de nyeste apparatene). Blodsukkeret kan være 3...

Skrevet

Crp måler ikke 3, men under 5 (på de nyeste apparatene). Blodsukkeret kan være 3...

Jaja, hun sa da 3, og at det var det laveste de kunne måle. Blodsukkeret ble ikke målt.

Skrevet

INR?

Anonymous poster hash: 81650...72b

Skrevet

Kan ikke skjønne annet enn at det er CRP som er målt i denne situasjonen. Noe annet ville vært rart. 

Anonymous poster hash: 5750f...9ce
Skrevet

Har du noen andre symptomer på betennelse da?

Kan det tenkes at du har feil arbeiddsstilling / bh / tung veske?

Anonymous poster hash: 7162b...fa3

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jaja, hun sa da 3, og at det var det laveste de kunne måle. Blodsukkeret ble ikke målt.

Så nå at det sto i overskriften at det ikke var dia... men jeg misforsto nok spørsmålet

Skrevet

Hvis det er stikk i fingeren og ikke diabetes er det nok INR eller CRP... og ut fra sammenhengen vil jeg tippe CRP. 

Hvis du tenker du har betennelse i skuldrene er det ikke slik betennelse CRP måler. CRP måler _infeksjon_ (stort sett, kan måle heftig _inflammasjon_ også), dvs måler om du har bakterier/virus i kroppen. Inflammasjon er kroppens generelle reaksjon på skade, dvs kan være både som resultat av bakterier, virus og kroppen selv. 

Så du kan ha betennelse i skuldrene/kroppen uten at det slår ut på CRP.

Anonymous poster hash: df6d0...e04
Skrevet

Blodprosent ?

blodprosent på 3 er vel tilnærmet vampyr?

Skrevet

Flere CRP apparater måler tall under 8 så det er helt sikkert CRP du har tatt.

Dog så måler den ikke innflammasjon men betennelser forårsaket av virus/bakterier, slik som halsbetennelse, lungebetennelse etc. Betennelse i skulderen er ikke forårsaket av virus eller bakterier og derfor utelukker ikke en lav CRP en betennelse i skulderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...