Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #1 Skrevet 20. september 2014 Her i området bor det 24 barn!! Og ingen er å se i gatene! Alle sitter hjemme og spille eller ser tv! Spurte sønnen min om han ikke vil ut å leke eller besøke den og den.. Nei, de gidder ikke å sykle eller spille fotball eller noe, og de sitter uansett bare hjemme og spiller... Syns det er helt feil at det er blitt sånn! vurderer å kaste data, nettbrett, ds og alt annnet med skjerm ut herfra! Dagens frustrasjonsinnlegg... Anonymous poster hash: 4ed6c...d28
Kathrine. Skrevet 20. september 2014 #2 Skrevet 20. september 2014 Mitt inntrykk er at alle er på noe. Hytta, besteforeldre-besøk, bursdager, helge-shopping, lekeland, turer i skogen osv. Alt er organisert. Unger får liten tid å organisere egen lek.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #3 Skrevet 20. september 2014 Det lurer jeg også på. Der vi bodde før var det alltid masse unger ute i gata og på lekeplassen. Her vi bor nå ser jeg ikke snurten av en unge, bortsett fra min egen, utendørs på ettermiddager og i helgene. Vet at det bor mange unger i gata og hadde forventet meg et yrende liv, men det er stille som i graven.... Anonymous poster hash: 8e065...d00
moota m storebror&lillebror Skrevet 20. september 2014 #4 Skrevet 20. september 2014 Her er det veldig ofte barn ute og leker. Akkurat i dag var det litt lite, men føler også at det er en del organiserte aktiviteter.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #5 Skrevet 20. september 2014 Er jo åpen på brannstasjoner i dag, mange som er der? Her er det stortsett alltid barn ute, men vi bor vedsiden av en lekeplass, så har kanskje noe m det å gjøre. Anonymous poster hash: a4662...986
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #6 Skrevet 20. september 2014 Vi drar ofte på utflukt om helgene, gutten er kanskje ikke på gaten men han sitter i alle fall ikke foran tv eller pc. Forrige uke var vi på fjellet, denne helgen er han og faren på overnattingstur mens jeg er hjemme og overser pakking av innboet, flytter mandag. Om vinteren er vi på ski. Anonymous poster hash: 76cd6...691
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #7 Skrevet 20. september 2014 Så rart. Her er det alltid tussevis med unger ute. Anonymous poster hash: 627db...136
SuperFries Skrevet 20. september 2014 #8 Skrevet 20. september 2014 Her er det unger ute til alle døgnets tider, og barn i alle aldre. Skikkelig koselig!
Gjest Skrevet 20. september 2014 #9 Skrevet 20. september 2014 De fleste er vel på åpen brannstasjon tenker jeg. Der har vi vært i hele dag
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #10 Skrevet 20. september 2014 Her regner det i dag, så synes at det er greit at de sitter inne å spiller. Har en gjeng på loftet De har ellers vært mye ute i uka. Er jo bare å si at de ikke har lov å være inne før kl ditt og datt. Mange som kommer her og ringer på, sier at mine barn må komme ut, for de får ikke være inne på besøk. Fin ordning som får med flere barn ut. Anonymous poster hash: 59892...c27
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #11 Skrevet 20. september 2014 Min sønn er inne og bygger Lego. Selv om de er inne betyr vel ikke det at de ser på tv regler spiller tv spill?! Snakk om å trekke konklusjoner Anonymous poster hash: ff7ce...3dc
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #12 Skrevet 20. september 2014 Her er helgene familitid og naboene møter du i skogen, i svømmehallen, på åpen bondegård o.l. Noen er på hytta, noen på besøk hos bestemor og noen på café i byen. Det er veldig lite folk hjemme.. I dag er storebror her i huset på fotballcup med pappa, jeg og de to yngste er hjemme. De leker akkurat nå med bamser utover hele stuegulvet, de sitter overhodet ikke med hodet i en skjerm selv om de er inne en tur altså. Det er vi foreldre som setter grenser for skjermbruk og at du skal kaste deres ipad fordi de spiller for mye hos naboen henger da ikke på greip ;-) Her i huset skrus TV av og pad'er legges vekk når vi skal spise frokost i helgene, og tas frem igjen tidligst kl seks (de kan velge mellom barne-TV og pad. Det er bare jeg som sniker frem mobilen litt i ubevoktede øyeblikk ;-) Anonymous poster hash: be8b4...d9d
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #13 Skrevet 20. september 2014 Her ser vi faktisk på Barne-tv akkurat nå. Anonymous poster hash: c98c9...63e
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #14 Skrevet 20. september 2014 Her ser vi faktisk på Barne-tv akkurat nå. Anonymous poster hash: c98c9...63e Og jeg har ikke vett til å skamme meg over det eller prøve å forsvare meg engang! Anonymous poster hash: c98c9...63e
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #15 Skrevet 20. september 2014 Vi er som regel på skauen eller holder på med noe annet som en familie. Helgen er som andre her nevnte familietid for mange. Ikke automatikk i at alle du ikke ser ute i gata sitter inne og spiller. Anonymous poster hash: 2c668...3b4
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #16 Skrevet 20. september 2014 Jeg savner veldig en felles lekeplass i området der vi bor. Det hadde vi der jeg vkste opp, og der vrimlet det alltid av unger. Men, det er nok som flere sier her inne, mange spiller pc/tv spill eller er på hytta, på besøk hos besteforeldre eller på lekeland eller i svømmehallen... Anonymous poster hash: bf37e...d48
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #17 Skrevet 20. september 2014 Vi har vært på åpen brannstasjon sammen med naboene. Ellers pleier det å være nok unger ute og leke her. Anonymous poster hash: 24764...692
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #18 Skrevet 20. september 2014 Min sønn er inne og bygger Lego. Selv om de er inne betyr vel ikke det at de ser på tv regler spiller tv spill?! Snakk om å trekke konklusjoner Anonymous poster hash: ff7ce...3dc Gutten min har gitt opp å besøke de fordi de alltid sitter og spiller... Jeg har ikke trukket noen konklusjoner... Åpen brannstasjon er kun idag, men det er ikke bare idag det ikke er unger i gatene.. Det har vert pent vær en uke og ingen er ute. Er ikke så mye som skjer på ettermiddagene her, så de er ikke på aktiviteter heller.. Anonymous poster hash: 4ed6c...d28
me_87 Skrevet 20. september 2014 #19 Skrevet 20. september 2014 Her styrtegner det kontant idag,så skjønner godt at folk velger å holde seg inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå