Gjest vannballong Skrevet 20. september 2014 #1 Skrevet 20. september 2014 Jeg har nå brystbetennelse.. den begynner å bli bedre for jeg har fått antibiotika. Så det er jo flott! Er bare livredd for å få det igjen.. hva kan jeg gjøre for å ikke få det igjen..? Kle meg varmere/amme hyppigere/pumpe/massere brystene mer når jeg har spreng? Noen med erfaringer her?
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #2 Skrevet 20. september 2014 Fy det er så vondt! Hadde 2 tette betennelser med barn nr 3. Her er tips: ikke bli kald på brystene! Bruk ullinnlegg nå fremover! Ikke amme ute, ikke ta på puppene med kalde hender, sørg for å tømme puppene skikkelig og unngå spreng! Pass på at barnet har riktig sugeteknikk så du ikke får sår! Smør brystvorter med purilan om de er såre. Ta licithin kosttilskudd. Anonymous poster hash: 1a449...ce5
Issy Skrevet 20. september 2014 #3 Skrevet 20. september 2014 Jeg gikk ut som nybakt mor uten ullinnlegg i september, det var siste gang jeg gjorde det! Så mitt beste tips er ammeinnlegg i ull, jo tykkere jo bedre... Hadde engangsinnlegg på innsiden siden jeg lakk veldig. Sov også med dem om natten, hadde flere sett jeg byttet på. Ellers er godt med klær viktig, og spesielt vindtett ytterst. Trekk ble plutselig min fiende:p Jeg hadde for mye melk, og det kunne derfor gå lang tid mellom her gang ett bryst ble tømt. Fikk derfor lett tette melkeganger og begynnende betennelse. Det som virket da var å massere brystet mens jeg tok en varm dusj, direkte der det var rødt og ømt. Brukte også varme omslag. Så lenge jeg gjorde det med en gang jeg så tendensene til betennelse var det nok til at det ikke blomstret opp, og var bare den første gangen jeg fikk feber og ble dårlig God bedring!
Gjest vannballong Skrevet 20. september 2014 #4 Skrevet 20. september 2014 Takk for det dere. Har kledd meg godt nå. Og passer på å ikke fryse. hvor kan jeg kjøpe ammeinnlegg i ull?
Anonim Skrevet 20. september 2014 #5 Skrevet 20. september 2014 Ammeinnlegg i ull kjøpes blant annet på apotek eller sparkjøp. Vil som hun ene over anbefale lecitin, jeg hadde veldig god effekt av de! Kjøpes på helsekost. Spørr der du kjøper, evt les på ammehjelpen hvor mye du skal ta. Jeg måtte ta mer enn det som var anbefalt døgndose
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #6 Skrevet 20. september 2014 Kva med og ha varmeflaske ved brysta og små maser. Det er viktig at det får renne litt. Anonymous poster hash: 48974...d27
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #7 Skrevet 20. september 2014 Jeg klarte å kvitte meg med flere begynnende brystbetennelser ved å legge blader av hodekål i bh en. Gammelt kjerringråd jeg fikk av min mor, høres rart ut men funka som fjell! Anonymous poster hash: 46cd5...cd8
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #8 Skrevet 20. september 2014 Begynn å spis lecitin som andre over her sier. Doser etter det som står på ammehjelpen.no Anonymous poster hash: 7263b...9c8
Gjest vannballong Skrevet 21. september 2014 #9 Skrevet 21. september 2014 Da har jeg fått min svigerinne til å strikke og tove ammeinnlegg til meg:) Hehe.. skal sjekke opp det på helsekosten også. men ett annet spørsmål: det murrer liksom litt i brystvortene.. har det noe med at melka strømmer på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå