Gå til innhold

Hjelp! Mengde mat til familiebursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal arrangere bursdag for første gang i morgen, og vi blir 11 voksne og 3 barn. Har kjøpt inn til varm mat først, kaker og kaffe etterpå. Blir dette nok?

1 kg biffstrimler

2 pakker gryterett (pose)

Litt grønnsaker til å ha i gryta (paprika, løk, sopp)

Ris

Salat

2 kg kyllingklubber til de som ikke vil ha gryterett

2 store flasker cola zero

1 stor flaske bris

1 stor kartong eplejuice

Kaffe

1 langpanne sjokoladekake

Fruktsalat (ca 1 kg) med vaniljesaus

Marshmallows dyppet i sjokolade

Trenger jg mer mat? Noe jg har glemt?? Er helt grønn på dette...og ble plutselig nervøs da dette ikke akkurat er småspiste gjester!

Har evt tenkt på vafler og kanelboller i tillegg til kake, og evt noe brød til gryteretten.

Anonymous poster hash: 9975a...328

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville hatt brød til gryteretten og mer kald drikke. Evt vann til middag.

Anonymous poster hash: 5bb30...c82

Skrevet

Litt lite brus ja. Også ville jeg hatt minst to typer, gjerne både light og vanlig.

Anonymous poster hash: 0bd58...bc0
Skrevet

Ville lagd mye mer mat ja!

Om det ikke er småspiste gjester tipper jeg 3 voksne spiser en pose gryterett alene, altså må du ha minst 4 poser, pluss salat og brød til.

Altfor lite brus, 1 flaske gir ca 6 glass og mu må regne med at folk drikker minst to glass hver.

Til 11 voksne + barn ville jeg hatt minst 3 kaker, f.eks bløtkake, sjokoladekake og muffins.

Anonymous poster hash: da894...188

Skrevet

Er enig i hun som sier det er lite mat. Men kaker tenker jeg det er nok av :-)

Anonymous poster hash: 9befe...3e3

Skrevet

Du må ha mer! Svigerinnen min går alltid tom for brus og mat halvveis i selskapet. Det er så kleint!

Anonymous poster hash: 3666c...e80

Skrevet

Om det ikke er småspiste gjester tipper jeg 3 voksne spiser en pose gryterett alene, altså må du ha minst 4 poser, pluss salat og brød til.

Altfor lite brus, 1 flaske gir ca 6 glass og mu må regne med at folk drikker minst to glass hver.

Til 11 voksne + barn ville jeg hatt minst 3 kaker, f.eks bløtkake, sjokoladekake og muffins.

Omg, det er sånt som gjør at jeg får panikk!!! Ok, må handle mer da skjønner jeg. Men er ikke 2 kg kyllingklubber ganske mye i tillegg? Det regnes kanskje bare som snacks det...

Tenkte å ha vann til maten også. Vi drikker ikke brus selv, så jeg sådde aldri trodd at jeg trengte mer av det. Man da slenger jeg på to flasker vanlig brus også.

Skrevet (endret)

Omg, det er sånt som gjør at jeg får panikk!!! Ok, må handle mer da skjønner jeg. Men er ikke 2 kg kyllingklubber ganske mye i tillegg? Det regnes kanskje bare som snacks det...

Tenkte å ha vann til maten også. Vi drikker ikke brus selv, så jeg sådde aldri trodd at jeg trengte mer av det. Man da slenger jeg på to flasker vanlig brus også.

Ingen grunn til panikk - dette fikser du ;)

Når hele familien er samlet hos oss ervi ti voksne+Herr Sønn til bords. Jeg beregner 200 gram kjøtt per pers. og litt ekstra til kjelen. Kjøttet koker ofte litt ut og vi har noen staute karer i familien som er ganske storspiste når de først setter i gang ;)

Flott å spe på litt ekstra grønnsaker. Nå er ikke jeg veldig rutinert på gryteposer, men er det ikke 4 porsjoner per pose? Jeg ville nok hatt en minst en pose til. Sikkert lurt å ha brød ved siden av også.

Enig med de som etterlyser mer kald drikke. Bør du handle inn en kartong rødvin også? :)

Kyllingklubber er en deilig appetizer, men det er mye svinn og ikke voldsom mye mat på dem.

Et glass cava e.l til velkomstdrink?

Lykke til :)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Posegryte i selskap?

Uansett er det alt for lite mat til så mange.

Dø bør ha noen kg med av kjøtt og mye mer gr.saker + en ekstra kake og noe mer drikke.

Anonymous poster hash: 66755...21b
Skrevet

Er litt lite mat tror jeg.

Ville hatt 4 poser med gryterett og brød i tillegg. På kyllingklubber er det ikke så mye mat egentlig.

Det er veldig lite drikke, jeg ville kjøpt 4 store flasker til. Ville kjøpt vanlig brus og.

Vafler i tillegg er nok ikke så dumt heller

Anonymous poster hash: d4f51...0e5
Skrevet

Er litt lite mat tror jeg.

Ville hatt 4 poser med gryterett og brød i tillegg. På kyllingklubber er det ikke så mye mat egentlig.

Det er veldig lite drikke, jeg ville kjøpt 4 store flasker til. Ville kjøpt vanlig brus og.

Vafler i tillegg er nok ikke så dumt heller

Glemte å skrive at jeg ville hatt minst 1,5 kg kjøtt

Skrevet

Drit i å servere alkohol! Mammantilnurket spør ikke engang hva som feires før hun kommer med flaska...!

Anonymous poster hash: f11f9...896

Skrevet

Drit i å servere alkohol! Mammantilnurket spør ikke engang hva som feires før hun kommer med flaska...!

Ha ha, det er bursdag for datteren min, og det starter kl 14. Så jeg gjemmer rødvinsflaska til senere på kvelden gitt. Men åpnes, det skal den 😉

Og ja, serverer posegryte. Det blir engangstallerkner også. Ferdig snakka.

Skrevet

Nå vet ikke jeg noe om din bakgrunn eller noe om alkoholkulturen du praktiserer, men for meg er det helt naturlig å servere vin til maten i et familieselskap :)

Skrevet

Drit i å servere alkohol! Mammantilnurket spør ikke engang hva som feires før hun kommer med flaska...! Anonymous poster hash: f11f9...896

Nå vet ikke jeg noe om din bakgrunn eller noe om alkoholkulturen du praktiserer, men for meg er det helt naturlig å servere vin til maten i et familieselskap :)

Også i et familieselskap kl 14, og der den man feirer er et lite barn?

Anonymous poster hash: 98991...ae3

Skrevet

Alt alt for lite mat! Ville MINST doblet mengden gryterett. Ville hatt en ekstra kake, og mye mer drikke. Det er så kjedelig å føle man må være forsiktig med å forsyne seg i et selskap :-)

Anonymous poster hash: ae9b1...265

Skrevet

Ville, som de andre, hatt mer varmmat, mye mer å drikke og minst 1 kake til

Anonymous poster hash: 015bd...6fa
Skrevet

Drit i å servere alkohol! Mammantilnurket spør ikke engang hva som feires før hun kommer med flaska...! Anonymous poster hash: f11f9...896

Også i et familieselskap kl 14, og der den man feirer er et lite barn?

Anonymous poster hash: 98991...ae3

Uproblematisk! Det er utvilsomt "cocktail hour" et eller annet sted på kloden :)

Dessuten er det da etter_klokken _tolv_.

Skrevet

Lite mat og brus,men bra med søtt. hadde kjøpt inn annen brus enn bare sukkerfri også

Skrevet

Da er selskapet overstått, og det ble rikelig mat og alle koste seg for den som måtte lure på det. Etter råd fra dere doblet jeg mengden mat, og ca halvparten ble igjen. Den sendte jeg med gjestene hjem, beholdt kakerestene selv ☺️ Serverte til og med øl MED alkohol til maten også, helt vill og gal er jeg 😜

Takk for råd damer, det hadde blitt snaut med mat og drikke om jeg ikke hadde spurt dere! Dib er best 😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...