Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?


Mie93

Anbefalte innlegg

Heisann! :-)

 

Jeg er 7 uker på vei og har fra starten av hatt utrolige smerter i ryggen. Før jeg fant ut at jeg var gravid var jeg på legevakten og de trodde det var nyrestein. Har nå ventet i nesten 4 uker på å komme til ultralyd for å se om det er nyrestein, noe det viste seg å ikke være.. Sist jeg var hos fastlegen sa hun at jeg skulle få komme til på tidlig ultralyd av fosteret for å se om alt var i orden, da hun selv var litt bekymret. Da jeg ringte legekontoret for å si at det ikke var nyrestein og hun måtte sende henvisning til sykehuset fikk jeg slengt i fjeset "det har jeg aldri sakt!".. Jeg kan umulig ha missforstått at hun ville sende meg til tidlig UL når hun forklarte det til meg to ganger vel? Hun virket skikkelig sur da jeg ringte.. Blir helt fortvilet og vet ikke hvem jeg kan stole på :-( Har vært sykemeldt i flere uker pga de forferdelige smertene og må tilbake på legekontoret på mandag for å få ny sykemelding. Gruer meg veldig til å treffe legen min igjen etter den ubehagelige samtalen tidligere. Har ikke lyst til å skifte lege heller, men tenker det kanskje er det beste. Noen av dere andre som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmmm, ikke så enkelt med slike leger! Men jeg har vel alltid en teori om at man stort sett må kreve alt man skal få her i verden, jeg hadde mota meg hardt opp til mandag og så sagt noe sånt som "Nå har jeg hatt så vondt i hele svangerskapet og jeg vil at det skal sjekkes at alt er som det skal så jeg kan slå meg til ro med det." eller noe slik... Det er bare du som er din egen forkjemper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leger e som oss andre, de har gode og dårlige dager, og dårlig hukommelse inni mellom. Når du snakke med legen i tlf så var d vel en dårlig dag. Sikkert krangla med en annen pasient før ho ringte dæ. Synes også at legen min har humørsvinginger så e bestandig varsom med ka æ ska si til æ har sett humøret. Så bare se når du ska til ho at ho e annerledes. Men du kan gjerne kreve at ho finner ut av d for d e ikke bra å ha sterke smerter når man e gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen, hun var heldigvis i bedre humør idag :-) Men hun trodde plutselig at det bare var urinveisinfeksjon jeg hadde.. noe som ikke gir mening ettersom de har sjekket meg for det jevnlig. Leverte ny urinprøve og den var helt fin, derfor skulle de sende den inn til dyrkning av en eller annen grunn. Fikk ikke snakket veldig mye med legen siden hun hadde det veldig travelt :-( Jeg var nede på legekontoret i nesten fire timer til sammen! Men hun hadde ingen misstanke om at det var noe galt med fosteret osv.. Vurderer likevel å bestille time hos privat klinikk for å se om alt er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ser du at d ikke var noe å grue sæ til. La nu ho teste d ho vil. Når ho ikke finner noe så må ho sende dæ videre. De finner nok ut av d. Ho setter nok ikke barnet eller dæ i fare. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...