Gå til innhold

Litt lei meg i kveld..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg som en byrde!

Er mye alene med de tre barna våre, siden mannen min er mye borte på jobb. Har mye familie i nærheten, og bruker innimellom å høre om vi skal finne på ting sammen(dette er besteforeldre og tanter til barna mine).

Spurte i dag besteforeldrene om de ville dra på utflukt med oss i morgen, og fikk beskjed om at de kunne spare det til en annen gang jeg kanskje trengte hjelp, siden søsteren min også skulle være med denne gangen.

Vel, jeg spurte ikke for å få hjelp, jeg spurte fordi vi ønsker å tilbringe tid med dem.. Er vi virkelig så slitsomme?

Ble rett og slett lei meg! Koser meg stort alene med barna mine, og synes det er sårt at det blir oppfattet som ønske om avlastning når jeg inviterer til ting... :(

 

Anonymous poster hash: 86a3b...38d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg spurt faktisk. Rett ut. Er vi en pest og en plage å være sammen med? For jeg spør faktisk bare fordi vi hadde lyst til å tilbringe en lørdag sammen med dere.

Skrevet

Er de mer med deg enn med din søster? Ønsker de kanskje litt alenetid med henne? Har hun unger? Er ikke til å komme fra at tre unger tar all plass. 

Skrevet

Er de mer med deg enn med din søster? Ønsker de kanskje litt alenetid med henne? Har hun unger? Er ikke til å komme fra at tre unger tar all plass.

Var kanskje litt uklar, min søster (forøvrig barnløs) skal være med meg og barna mine på utflukt i morgen. Besteforeldrene takket nei siden min søster allerede var med og kunne "hjelpe meg".

 

HI

 

Anonymous poster hash: 86a3b...38d

Skrevet

 

Er de mer med deg enn med din søster? Ønsker de kanskje litt alenetid med henne? Har hun unger? Er ikke til å komme fra at tre unger tar all plass.

Var kanskje litt uklar, min søster (forøvrig barnløs) skal være med meg og barna mine på utflukt i morgen. Besteforeldrene takket nei siden min søster allerede var med og kunne "hjelpe meg".

 

HI

 

Anonymous poster hash: 86a3b...38d

 

 

Da skjønner jeg. Jeg ser imidlertid ikke at dette er noe å bli lei seg for. Når besteforeldre er med på ting sammen med barnebarna blir det gjerne avlastning for foreldrene uansett siden barna ofte da henvender seg til besteforeldrene og forventer kanskje et annet fokus fra dem enn fra foreldrene. Slik er det iallefall hos oss. Er vi med besteforeldrene er det de barna ønsker skal hjelpe dem med alt og se på alt de gjør. 

Skrevet

Mulig jeg overreagerer, tror kanskje det er følelsen av at besteforeldrene bare ser det som "jobb" å være med barnebarna.

Skal kanskje drøye litt til jeg inviterer til noe igjen, så kan vi heller møtes på besteforeldrenes premisser.

 

Anonymous poster hash: 86a3b...38d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...