Gå til innhold

Spiser dere to middager om dagen i helgene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har inntrykk av at noen spiser to middager fredager og lørdager, hva gjør dere? De spiser f.eks grøt/pasta/fisk i 15-tiden og så "kveldskos" som taco eller pizza på kvelden. Har prøvd det og klarte knapt å spise noe til middag nr to, selv om jeg ikke spiste enormt mye til middag nr en. Og fredager når vi kommer hjem fra jobb er vi veldig sultne så å vente med middagen til f.eks kl 19 går ikke. Klart vi kan spise en skive eller to men magen blir ikke mett av det i middagstiden, har prøvd. Så hva gjør dere? Vi holder oss til en middag til vanlig tid :)

Anonymous poster hash: 02fd0...5b6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lager stort sett en middag hver dag. Men frokost og evt. lunsj kan bestå av middagsrester eller varm mat, kommer an på hva vi har lyst på. Ikke uvanlig å steke et kjøttstykke til frokost og spise sammen med salat i helgene. Spiser vi slik, altså mat med mye protein og litt fett, kan det godt hende vi bare spiser to måltider i løpet av dagen. Middager på hverdager er ofte kl 17.30, da er mannen kommet hjem, så det er såpass sent at det passer i forhold til å gjøre en aktivitet etterpå og så begynne med kveldsrutinene. Vi spiser sjelden middag om kvelden i helgene, den lages og spises når jeg får lyst på middag, og det kan være alt fra kl. 13 til 19. 

Skrevet

Har vanlig middag til vanlig tid på fredag. Lørdag er det litt senere lunsj og lørdagskosemat i 19-tiden. Lager ikke 2 middager nei.

Anonymous poster hash: 4edc2...e65

Skrevet

Aldri spist to middager, her i huset spiser vi middag ca klokken 17 sju dager i uken, vi er vanemennesker og da er vi sultne ;)

Vet min gamle bestemor spiste grøt til lunsj klokken ett på lørdager, også hadde de en litt ekstra god middag i 18-tiden på kvelden. Da går det jo 5 timer mellom de to måltidene så da regner jeg med de rakk å bli sultne igjen... 

Anonymous poster hash: 32f88...08a
Skrevet

Spiser aldri to middager, men hender vi har en varm lunsj på helgene.. 

Skrevet

Vi har ofte varm lunsj, men vi spiser kun én middag, og ikke kveldsmat. Spiser middag sent, 18.30 dersom vi spiser med gutten, 20.30 dersom vi spiser alene.

Anonymous poster hash: b2b7a...77f

Skrevet

Lager stort sett en middag hver dag. Men frokost og evt. lunsj kan bestå av middagsrester eller varm mat, kommer an på hva vi har lyst på. Ikke uvanlig å steke et kjøttstykke til frokost og spise sammen med salat i helgene. Spiser vi slik, altså mat med mye protein og litt fett, kan det godt hende vi bare spiser to måltider i løpet av dagen. Middager på hverdager er ofte kl 17.30, da er mannen kommet hjem, så det er såpass sent at det passer i forhold til å gjøre en aktivitet etterpå og så begynne med kveldsrutinene. Vi spiser sjelden middag om kvelden i helgene, den lages og spises når jeg får lyst på middag, og det kan være alt fra kl. 13 til 19. 

Joda middagsrester kan vi og spise til frokost eller lunsj. Og hender at frokosten eller lunsjen er noe annet enn brød. Men ikke hver eneste helg. 

Har sett noen som i blant poster bilde av kveldskosen i 22-23-tiden, da pizza, taco, gryterett ol. Jeg skjønner ikke at de klarer å spise så kraftig kost så sent :P

Takk for alle svar.

HI

Anonymous poster hash: 02fd0...5b6

Skrevet

Nei??

Anonymous poster hash: 7a853...76b

Skrevet

Spiser middag rundt kl 19 på lørdager, middag ca 16 - 1630 på hverdager og en eller annen gang i løpet av søndag ettermiddag, det kommer an på hva vi bruker søndagen til. Men aldri to middager, nei. 

Anonymous poster hash: 9c07e...b09
Skrevet

Da jeg var barn spiste vi suppe og pannekaker til middag kl 16.30 på fredagen. På kvelden spiste vi noe godt som pate, løksuppe eller suffle. Dette tenker jeg å videreføre når barna begynner å bli lengre oppe, for jeg har gode minner fra det. Andre dager lages kun en middag.

Anonymous poster hash: 77066...628

Skrevet

Når jeg var liten spiste vi grøt til lunsj og middag på kvelden. Ingen av barna er så glad i grøt, så det gjør vi ikke her. Det blir frokost, lunsj og middag til kvelds på lørdag. Fredag og søndag spiser vi middag til ca vanlig tid i 16 tiden.

Skrevet

Nei

Anonymous poster hash: 59484...6ca

Skrevet

Nei. Tar lørdagsmiddagen rundt kl. 18 og det blir da kveldsmaten til ungen som legger seg 19.15 :)

Skrevet

Jeg har 2 middager hver dag 😊

Jeg er tynn. Trener mye

Anonymous poster hash: 570f1...ec3

Skrevet

Lørdager har vi ofte risgrøt til lunsj, men det teller jeg ikke som middag. Og så vanlig lørdagsmiddag senere.

Skrevet

Lørdager har vi av og til varm sen-lunsj, og noe annet på kvelden etter treåringen er lagt.

Anonymous poster hash: 4d5f2...f06

Skrevet

Fredag er alltid pizza-dag! Da er det ingen vanlig middag her, men pizza til kveldsmat. Når vi kommer hjem fra skole/barnehage/jobb spiser vi kun noe enkelt som yoghurt, frukt, polarbrød etc. Vanligvis spiser vi middag kl 17, så å spise pizza kl 19 er ikke allverdens mye senere.

Lørdager har vi ofte planer, er på tur etc. Ikke alltid vi har ordentlig middag engang.

Anonymous poster hash: 9df15...056

Skrevet

Mannen er engelsk, i helgene har vi "cooked breakfast" og søndag har vi "sunday roast".

Lørdag er det ikke så nøye. Da har vi ikje noe spesielt. Ikke engang lørdagsgodt. Vi har heller ikke noe spes fredagskos, med TV og taco.

Anonymous poster hash: 44e09...ee3

Skrevet

Vi pleier ikke det nei, men vi kan lage oss en litt god lunsj (en lett salat med kylling, suppe, risgrøt eller rundstykker med godt pålegg f.eks sånn i 2-3 tiden slik at vi blir litt mette og så kan vi voksne igjen lage oss litt god kveldskos etter at småttis har lagt seg for kvelden. Lillemor får selvsagt skikkelig kveldsmat før legging. Evt. har vi litt frukt som mellommåltid etter lunsj og før middag/kveldsmat i helgen.

Skrevet

Vi spiser alltid middag sent (18.15-18.30 på ukedager) og ikke kvelds.

Fredag er pizza foran tv, guttungen velger hva vi ser på (i går var det dokumentar om dinosaurer).

Lørdag er det ofte middag 20.30 etter at gutten har lagt seg, lunsj kan være varm eller kald, hjemme eller ute avhengig av program.

Søndag er det familiemiddag 18.00, tar oss litt bedre tid enn på ukedager.

Men måltidene tilpasses programmet, dersom vi spiser på restaurant til lunsj blir det bare enkel middag på kvelden. Men gjennomført nokså sent etter norsk målestokk.

Anonymous poster hash: b2b7a...77f

Skrevet

Nei siden vi ikke trener særlig kan vi ikke det. Har ikke lyst å bli feit.

En sjelden gang kan det nok skje, men da blir det brødmat til middag neste dag. Enkel matematikk for å alltid holde vekta sånn noen lunde ;)

Anonymous poster hash: 44b87...3e2

Skrevet

Fredag og lørdag kan det skje,men ikke hver gang. har for eksempel mat med minsten på fredag sånn 16 tiden,så kan det hende jeg lager litt kveldskos til meg og samboer for eksempel Pizza, Kyllingvinger og Ris, Taco eller bestiller mat :),men er kanskje 2-5 ganger i året på en fredag

Lørdagkos har vi i alle fall engang i mnd , da blir det ofte Biff med tilbehør :) så spiser vi grøt, Pasta retter, kjøttboller og spagetti, kjøttdeig og spagetti eller Gradiosa ( når barnet er på overnattingsbesøk ). formiddagsmaten på lørdag spises ca 14- 14 30 :),Hvis ikke det er Lørdagkos spiser vi sånn rundt 18-1830 så middagen blir kveldsmat for minsten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...