Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #1 Skrevet 19. september 2014 Får min første i november. Hva har man i vogna så barnet ikke fryser? Over og under. Kommer ikke til å gå lange turer ved mange minus da. Men bruker man dyne eller pose? Hva er grade grensen deres for pose/dyne? Ligger barnet på saueskinn? Lest noe om at saueskinn ikke anbefales. Stemmer det? Regner med at det ikke er tidlig å bruke ullklær på nyfødt i November? Eller? Dere synes kanskje jeg er teit men tenker så mye på alt jeg må kunne og tenke på. Takknemlig for alle svar. Anonymous poster hash: 97867...323
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #2 Skrevet 19. september 2014 Korthåret (ikke langhåret) sauskinn og voksipose på vinteren. 😊 Anonymous poster hash: 5fdd9...385
Optatium Skrevet 19. september 2014 #3 Skrevet 19. september 2014 Hvorfor skal man ikke bruke langhåret?
Gjest Skrevet 19. september 2014 #4 Skrevet 19. september 2014 Har alltid brukt saueskinn og voksipose, samt dyne på toppen
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #6 Skrevet 19. september 2014 Saueskinn i bunnen, ull på kroppen og Voksipose. 😃 Anonymous poster hash: bb2a1...9a7
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #7 Skrevet 19. september 2014 Jeg leste en artikkel (husker ikke hvor) at saueskinn ikke var anbefalt når barna var små. Husker jo ikke hvorfor da. Typisk. HI Anonymous poster hash: 97867...323
Salvador Skrevet 19. september 2014 #8 Skrevet 19. september 2014 http://lub.no/tema/forebygging/okt-risiko-for-krybbedod-dersom-spedbarnet-sover-pa-saueskinn/
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #9 Skrevet 19. september 2014 Jeg leste en artikkel (husker ikke hvor) at saueskinn ikke var anbefalt når barna var små. Husker jo ikke hvorfor da. Typisk. HI Anonymous poster hash: 97867...323 Det er når det er snakk om natta, og de kan snu seg og få fjeset nedi og dermed ikke luft nok. På dagen, når du følger med, og liggende på ryggen i vognen, går det helt bra. Anonymous poster hash: 11650...1a0
Salvador Skrevet 19. september 2014 #10 Skrevet 19. september 2014 står om fare for krybbedød i den artikkelen jeg la inn litt over
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #11 Skrevet 19. september 2014 http://lub.no/tema/forebygging/okt-risiko-for-krybbedod-dersom-spedbarnet-sover-pa-saueskinn/ Ja den var det. Ok. Men da er den ok i vogna og i allefall trygt under en pose. Takk. Anonymous poster hash: 97867...323
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #12 Skrevet 19. september 2014 Får min første i november. Hva har man i vogna så barnet ikke fryser? Over og under. Kommer ikke til å gå lange turer ved mange minus da. Men bruker man dyne eller pose? Hva er grade grensen deres for pose/dyne? Ligger barnet på saueskinn? Lest noe om at saueskinn ikke anbefales. Stemmer det? Regner med at det ikke er tidlig å bruke ullklær på nyfødt i November? Eller? Dere synes kanskje jeg er teit men tenker så mye på alt jeg må kunne og tenke på. Takknemlig for alle svar. Anonymous poster hash: 97867...323 Du kan jo i teorien (og praksis også egentlig) ha hva du vil saueskinnsposer har vært in til alle tider, men vinterdress og ulltepper gjør også susen Det som er vanligst å bruke til vinterbarn (som jeg har sett og erfart) er saueskinnsposer og pose. Gjerne en voksipose. Her kan du legge skinnet inni posen, eller du kan ha det under posen. Dyne er mer vanlig til vår/sommerbarn som ikke trenger ull og vindtett Kan hende saueskinn ikke er anbefalt, men alle jeg kjenner har hatt det og jeg har aldri hørt om noe problemer med det. Tvert om har jeg på inntrykk at "alle" vil du skal bruke det. Både i seng og i vogn og hvor det måtte være. Så du kan trygt gå for det om du vil ellers kan du jo brette et ullteppe og legge i bunn. Det gjør omtrent samme nytten Ullklær i november er helt perfekt Og du trenger ikke bekymre deg. Hvis du ikke har kjøpt enn pose du "trenger" eller noe annet, så finnes det alltid andre løsninger. Tepper eller pledd eller noe Anonymous poster hash: 3e4d0...7d0
Salvador Skrevet 19. september 2014 #13 Skrevet 19. september 2014 Jeg ville brukt ull på nyfødt født i november, ullbody, ullstrømpebukse, ull lue, etc. Saueskinn som underlag, og sovepose for da vet man at det er lukket helt, ingen glipper. Men dyne er lettere om det er litt mildere ute, for da kan man bare løfte litt på den om det blir litt for varmt.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #14 Skrevet 19. september 2014 Vi bruker ikke ull pga varmblodig unge, heller ikke ull direkte på kroppen fordi han er varmblodig og tåler ikke ull. Her holder det med et par lag med bomullsklær, fleece eller bambus, og en dunpose, vi har Easygrow. Men det kommer an på temperaturen ute, og babyer skal ikke være ute (inn og ut av bil og hus er selvfølgelig greit) i kaldere enn -10. Min har klart seg supert uten noe som helst ull i nesten -10. Så du må se an babyen, er bedre for de å være litt kald enn for varm. Anonymous poster hash: fd5ce...54b
Hjertefru Skrevet 19. september 2014 #15 Skrevet 19. september 2014 Trenger ikke lammeskinn å ligge på hvis man har pose. Jeg foretrekker en god dunpose. Vognteppe i ull øverst, det pynter også Her jeg bor hadde vi en veldig mild vinter sist. Trengte ikke ullklær nærmest kroppen. Babyen trenger ikke så mye klær på seg hvis du har varm pose/ teppe . Det holder med body, strømpebukse og en god strikke jakke i ull. Labber og lue, selvfølgelig. Lykke til og husk at ingen spørsmål er for dumme
Elsker livet Skrevet 19. september 2014 #16 Skrevet 19. september 2014 Jeg har prøvd litt av hvert på mine barn. Både med lammeskinn, skinnpose og dunpose. Det som ble mest brukt og var mest praktisk var dunpose. Det var mer enn varmt nok, og hadde bare en enkel dress (fleece eler ull) eller todelt sett, lue, strikkesokker, og under body og stillings med føtter.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #17 Skrevet 19. september 2014 Saueskinn/ eller ullteppe under og pose, på kalde dager la jeg også teppe over posen. Anonymous poster hash: 7b8d6...824
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå