Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #1 Skrevet 19. september 2014 Barnet vårt begynte på skolens SFO nå i august og det koster skjorta av oss ... vi har virkelig ikke råd, men vi ville prøve å strekke oss for at han ikke skulle gå glipp av noe. Det koster 2500,- for full plass, reduseres bare med 500,- for redusert plass, så det hjelper lite. Det er ikke mulig med moderasjon som i barnehagen fordi det er privat (i forhold til inntekt). Vi har ca.22000 i mnd, og med et forbrukslån som vi måtte ta en gang vi var i krise + SFO går dette rett i kjelleren.. Jeg ser nå etter jobb ved siden av studiene, men inntil da tror jeg vi må ta barnet vårt ut av SFO. Han sier han vil hjem etter skole, og han sier at mange i klassen som går på SFO blir hentet tidlig slik at han likevel ikke har noen å leke med. Jeg vet ikke om han overdriver, men hvis det er sant kan vi jo like gjerne kutte ut SFO. Tror dere det går an å slutte i SFO for så å begynne igjen senere på året eller neste år (når jeg får en deltidsjobb)? De 2500 vil bare gå til regninger...da vi henger etter nå pga. for mange utgifter. Anonymous poster hash: 42d70...84e
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #2 Skrevet 19. september 2014 Og et spørsmål til: Har alle dere 1.klassingene i SFO? Anonymous poster hash: 42d70...84e
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #3 Skrevet 19. september 2014 Dere kan begynne igjen når dere vil, men om de har samme regler som her er de seie på oppsigelsestiden. 3 mnd fra den første. Her ville dere uansett måttet betalt ut desember om dere sier opp på mandag. Anonymous poster hash: ba0ab...d4c
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #4 Skrevet 19. september 2014 gå glipp av noe? trenger dere ikke barnepass så trenger dere selvfølgelig ikke å ha barnet deres på SFO! Anonymous poster hash: 34a0f...d58
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #5 Skrevet 19. september 2014 Dere kan søke om barnetillegg via NAV kanskje. Det får jeg ( er alene). Har allikevel 35 000 kr utbetalt i div stønader, men får allikevel barnetillegg, er på AAP da.......... Anonymous poster hash: 67d77...ff2
Sint naken biltyv Skrevet 19. september 2014 #6 Skrevet 19. september 2014 Her er det en måneds oppsigelse. Min hadde ikke Sfo i første, gikk ikke glipp av noe. Hadde halve andre pga min jobb og har ikke nå i tredje. Ikke noe problem å kutte ut Sfo, de leker på skolen og hvis du er litt flink til å la han ha med venner hjem så får han jo litt sosialt utenom skole også😊
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #7 Skrevet 19. september 2014 gå glipp av noe? trenger dere ikke barnepass så trenger dere selvfølgelig ikke å ha barnet deres på SFO! Anonymous poster hash: 34a0f...d58 Tenker på det sosiale, det er bare derfor vi ham der. HI Anonymous poster hash: 42d70...84e
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #8 Skrevet 19. september 2014 Mitt barn er ennå baby men jeg jobber på SFO og har jobbet på en annen SFO og. Og nei ikke alle førsteklassinger går på SFO, men flertallet. Hvor jeg jobbet før var det to mnd oppsigelsestid og hvor jeg jobber nå er det en mnd. Spør SFO på mandag, er ikke binding et helt skoleår. Anonymous poster hash: 375d9...77e
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #9 Skrevet 19. september 2014 Her jeg bor,mellomstor by,så har alle 1.klassinger SFO. Hadde jeg tatt ut min gutt hadde han havnet litt utfor tror jeg.... Har dere søkt kommunen om reduksjon på summen pga lav inntekt? Anonymous poster hash: fcb7d...7f7
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #10 Skrevet 19. september 2014 I klassen til datteren min er de 15 jenter, og bare 2 stykker som ikke er på sfo. De to faller dessverre litt utenfor altså, de andre jentene i klassen leker jo sammen i flere timer på sfo hver dag og kjenner hverandre veldig godt etterhvert. Det er mye reasjonsbygging som skjer på sfo. Er ikke sikker på hvordan det er blant guttene i klassen (9 gutter i klassen), men har inntrykk av at de fleste av dem også går på sfo. Om du velger å ta gutten ut av sfo er du hjemme og tar han imot etter skolen eller? Du må ihvertfall være flink til å organisere at han tar med seg venner hjem. F.eks at han tar med seg en kompis hjem etter skolen også kan foreldrene til kompisen hente han hos dere istedenfor på sfo på vei hjem fra jobb. Anonymous poster hash: 33639...2ab
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #11 Skrevet 19. september 2014 oi det var dyrt. Her er det 1100 for inntil 10 timer. Vi har den, fordi gutten vår har lyst å ha noen timer etter skolen. Men bruker bare 6 timer. I førsteklasse hadde han ikke SFO da jeg gikk hjemme. Siste halve året av 2 klasse var han også hjemme, da var det poppis. var hjemme fra skoleslutt til vi kom hjem kl 16.15. Ingen problem. Så vi har byttet litt på å ha plass og ikke. Har egentlig aldri hatt behov for SFO, så han får bestemme det selv. Anonymous poster hash: 73e70...73e
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #12 Skrevet 19. september 2014 Tok ut min førsteklassing jul forleden år. Aldri havnet utfor på noe måte. Var flink å invitere med venner hjem Istedet;-)) Jobbet natt så var hjemme uansett på den tide . Anonymous poster hash: 00b93...3a6
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #13 Skrevet 19. september 2014 Faller utenfor sosialt?? De går da på skole hver eneste dag og leker sammen i alle friminutt?? Jeg ser på SFO som et nødvendig onde fordi foreldrene er på jobb, er da MYE hyggeligere å ha barna hjemme slik at man kan lage middag sammen, gjøre lekser osv? Men nå skal det sies at det stort sett er frilek på vår skoles SFO, tanteungene mine som bor på Oslos vestkant har både sjakkskole, langrennsskole og så videre. Men dette er jo ekstraaktiviteter som foreldrene betaler ekstra for. Anonymous poster hash: 8d250...053
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #14 Skrevet 19. september 2014 Faller utenfor sosialt?? De går da på skole hver eneste dag og leker sammen i alle friminutt?? Jeg ser på SFO som et nødvendig onde fordi foreldrene er på jobb, er da MYE hyggeligere å ha barna hjemme slik at man kan lage middag sammen, gjøre lekser osv? Men nå skal det sies at det stort sett er frilek på vår skoles SFO, tanteungene mine som bor på Oslos vestkant har både sjakkskole, langrennsskole og så videre. Men dette er jo ekstraaktiviteter som foreldrene betaler ekstra for. Anonymous poster hash: 8d250...053 De har ikke mange friminutt i første klasse, her har de ett. De er på skolen i 5 timer, og har et langt friminutt på ca en time midt på dagen. De kler seg ikke å går ut i 5 og 10 minutters friminutter i 1.klasse, de samler heller sammen til et langt friminutt midt på dagen. Ja, det er mest frilek på sfo, men det er jo i frileken man bygger relasjoner og vennskap, ikke når de har undervisning. Henter du barnet ditt på skolen halv to og har det hjemme uten noen å leke med hele ettermiddagen fordi alle andre er på sfo og leker, så kan det fort falle litt utenfor. Men det er lokale forskjeller på dette, ting fungerer forskjellig fra skole til skole, fra byggefelt til byggefelt, fra by til by. Man må nesten se på hvordan ting er der en selv bor. Anonymous poster hash: 33639...2ab
Elsker livet Skrevet 19. september 2014 #15 Skrevet 19. september 2014 Mine barn har ikke gått på sfo. De faller absolutt ikke utenfor sosialt, i så fall er det bare de timene på ettermiddagen. De slutter ca. kl 14 hver dag, og har 4 dager på skolen, ene dagen i uka har de fri. De kommer hjem/blir hentet, vi gjør lekser, spiser litt og de gjør oppgavene de har hjemme. Så er de klar til de andre begynner å komme hjem og vil treffe hverandre eller de er ferdige med alt til de skal på fritidsaktiviteter.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #16 Skrevet 19. september 2014 Søk Nav om støtte til SFO Anonymous poster hash: 71a4c...250
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå