LillyL Skrevet 19. september 2014 #1 Skrevet 19. september 2014 Hei! Fikk akkuat beskjed om at jeg muligens blir oppsagt. Har ennå ikke fortalt noen om graviditeten da jeg kun er 10 uker på vei. Hva vil mine rettigheter være? Vil jeg da miste både lønna og foreldrepengene? Kan arbeidsgiver si meg opp med bakgrunn i nedbemanning? Håper på snarlig svar:)
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #2 Skrevet 19. september 2014 Ja de kan si deg opp på grunn av nedbemanning. Om du har rett på dagpenger gjelder også de som opptjening til foreldrepenger. Anonymous poster hash: 22980...84a
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #3 Skrevet 19. september 2014 Du har hvertfall rett på dagpenger! Og det fra første dag du står uten jobb, siden du blir sagt opp. Og en får foreldrepenger av dagpenger. Det er ca 63 % av den lønnen du har hatt nå (evt de 3 siste årene) Det ordner seg skal du se 😊 Anonymous poster hash: 8f0ab...32d
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #4 Skrevet 19. september 2014 Det ordner seg, ikke tenk på det:) Du kommer ikke til å stå uten penger når du har født:) Anonymous poster hash: 3d922...cf3
LillyL Skrevet 19. september 2014 Forfatter #5 Skrevet 19. september 2014 Tusen takk for alle svar, ble litt beroliget nå Om jeg får arbeide ut året, dvs 3 måneders oppsigelsestid og jeg har termin i midten av April, vil det da lønne seg å ikke melde seg arbeidsledig med tanke på utbetalingen under permisjonstiden? For den blir vel beregnet ut ifra min lønn pr i dag og da har jeg vel strengt tatt oppfylt kriteriene som sier sammenhengende arbeid 6 av de 10 siste månedene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå