Gå til innhold

Ned i vekt, lettere gravid? Hvor mye gikk du ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vekta mi er sannsynligvis grunnen til at vi ikke får flere barn. Jeg satser på å gå ned hvertfall 20 kg før jeg regner med å kunne bli gravid. Men er det ikke sånn at man mister EL når man er for overvektig og at det er derfor man sliter? Men så er det sånn at jeg har nesten ikke EL når jeg er normaltvektig en gang.. VIl det da hjelpe å slanke seg? Jeg har jo tenkt å gjøre det uansett, lurer bare på om jeg ikke skal ha store forhåpninger selv om jeg går ned i vekt. 

Noen som har gjort det, hvor mye gikk dere ned før dere ble gravid? 

Anonymous poster hash: e630d...f66
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp det vil hjelpe.

Jeg hadde ikke eggløsninger og veide 62kg (med en høyde på 165cm). Mye av fettet satt i mageregionen og det påvirker hormonene..

Jeg fikk beskjed av gynekologen å gå ned fire-fem kilo, gikk ned til 57 kilo og ble gravid med pergotime.

Anonymous poster hash: 92f67...17b

Skrevet

Ufrivillig barnløs over flere år. Veide 103 og ble gravid etter noen mnd da jeg hadde kommet ned til 85.

Anonymous poster hash: 7477c...d74

Skrevet

Gikk ned fra 80 til 60. Ble ikke gravid

Anonymous poster hash: df69d...8fc

Skrevet

En god venninne har hatt uregelmessig menstruasjoner helt fra tenårene (har alltid vært 20-30 kg overvektig), og har også PCOS. Men når hun gikk ned 9 kg så ble hun gravid!! Men hun mistet dessverre (spontanabort i uke 7).

Anonymous poster hash: 9d434...7c3
Skrevet

Jeg ble fortalt at vektreduksjon ved overvekt og PCOS ville øke sjansen for å bli gravid. Jeg slapp å begi meg ut på det. Ble gravid til tross for BMI over 30, og uten hormonbehandling. Vekttapet kom i svangerskapet. Er i uke 35+5 og veier bare 2 kg mer enn før jeg ble gravid. 

Skrevet

Fikk barn på ett forsøk som ekstremt overvektig. Gått ned 55 kg, og har nå prøvd i snart to år. Så, ingen garanti.

Skrevet

Jeg har PCOS og gikk ned fra 130 til 68 kg uten at det hjalp noenting. Fikk ikke eggløsning, selv med pergotime, så måtte ha IVF. Men da var det jo greit å ha gått ned i vekt, for det måtte jeg ha gjort for å få IVF uansett. :P

Anonymous poster hash: 94d5b...cb1
Skrevet

Blir gravid både som tykk og tynn.

Gikk ned 30 kg og ble gravid på første forsøk to ganger. (Første ble en MA)

Anonymous poster hash: d1845...9a9

Skrevet

Gikk ned 5 kilo, er fortsatt over 90 kg, men er nå gravid :)

Anonymous poster hash: 6176e...d4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...