Gå til innhold

Hvordan gå raskest mulig ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg veier over 120 kg og har innsett at jeg aldri i verden kommer til å starte å trene slik jeg alltid har planer om. Nå må jeg virkelig i gang med en kickstart av en vektnedgang. Jeg MÅ ha noe som motiverer meg og som drar igang lasset. 

Hvordan gå ned mest mulig, når man generelt ikke er mye i aktivitet? Jeg studerer og sitter med nesa i bøkene hele dagen, blir så fort gjort å spise så mye crap da. Men nå gir jeg meg, jeg klarer ikke se på at vekta ruller oppover lengre. 

F.eks kunne jeg tenkt meg å hatt samme matplan som noen som har gått gjennom en slankeoperasjon har, er det mulig å få tak i noen sted? Ellers noen andre tips eller råd for å gå ned hurtig i vekt? 

Alt ligger i kostholdet, og mitt aller største problem er at jeg går sulten omtrent hele dagen og så spiser jeg mye kalorifylt på kvelden. Helt feil.. Hvordan klare å endre dette mønstret?

Anonymous poster hash: f6c8a...ccd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lavkarbo, da trenger du ikke være sulten. Mye nydelig mat, og veldig sunt!

Skrevet

Glem tanken på en kickstart der du skal gå ned en masse på kort tid. Innse at det kommer til å ta tid. Gjør endringer du faktisk kan leve med. Gå av bussen en holdeplass før du er hjemme og gå rsten, ikke sats på løping 5 dager i uka, dropp snopet på kvelden, men ikke forsøk å ligge på 1200 kcal om dagen osv.

Anonymous poster hash: 5bcaa...821
Skrevet

SPis kun frokost og middag.

Anonymous poster hash: 57404...4a7
Skrevet

Spis mer proteinrik mat! Grønnsaker, egg, bær, liser, nøtter (begrenset), bønner, mager cottage cheese, knekkebrød, kyllingfilet osv. Dropp halvfabrikat og sukkerholdig mat, alle sånne sukkerforbruket som de "sunne" frokostblandingene og proteinbarer.

Og ikke vær så redd fett. Riktig fett er bra og nødvendig for kroppen, men ikke i store mengder. Avocado, nøtter, kokosolje til steking Osv.

Les det opp på kosthold, kunnskap er faktisk nøkkelen til vektnedgang da kosthold er alfa og omega.

Når kostholdet er på plass burde du starte trening. Ikke nødvendigvis fordi du går ned så mye av trening, men fordi trening gir så mye mer! Du vil ikke like lett ty til en enkel løsning ift mat etter en treningsøkt. Det gir overskudd og er bra for kroppen og være sunn og sterk. Tren fordi det er bra for deg, ikke for at du skal telle kalorier. Og invester i pt timer, sett opp små delmål og forplikte deg til to eller tre økter i uken.

Dette klarer du! Lykke til!

Anonymous poster hash: f3da8...c9f

Skrevet

kosthold er kg og trening er gram, så du bør begynne med kostholdet, og gå deg noen lange turer.

Lykke til.

Jeg har selv gått 16 kg og har brukt 18 mnd på det, så jeg vil heller si at du bør tenke langsiktig.

Det som jeg mister mest kg av er å kutte karbo iallefall....

Anonymous poster hash: 8c868...d6a
Skrevet

Meld deg inn i vgs vektklubb. Jeg var medlem der for noen år siden og gikk ned alt jeg skulle. 

Koster litt en absolut verdt det.

Anonymous poster hash: a61cb...214
Skrevet

Anbefaler deg virkelig Grete Roede.

Jeg hadde prøvd ALT da jeg passerte 150 kg, og Roede-metoden reddet livet mitt.

Det å lære om hva ulike matvarer virkelig inneholder, og spise 5 ganger om dagen, så forsvinner kg sakte men sikkert og det blir mer en livsendring.

Anonymous poster hash: 1ed33...080

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...