Gå til innhold

La 17-åring passer 10-åring i flere dager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alenemor til en gutt på 17 og en på 10.

De er som barn og unge flest, og er stort sett veldig greie og flinke.

Jeg ser at jeg vil komme til å reise litt mer i jobbsammenheng enn tidligere. Være borte kanskje 2 netter i slengen.

Mine foreldre er unge og spreke og passer gjerne, men det kan kanskje bli litt vel mye for dem hvis det alltid er de jeg skal basere meg på når jeg er borte.

Så lurer jeg på om de faktisk er så store at han på 17 kan klare brasene i kanskje 1-2 døgn mens jeg er borte...

Eller er det totalt uansvarlig?

Vi har også en liten hund som de da må lufte og ta seg av i tillegg.

Så får jeg spørre venners foreldre (i nabolaget) om tiåringen kan kjøre med dem til og fra fotballtreningen (det pleier vi jo uansett å nytte på i det daglige).

Hadde dere gjort det?

Anonymous poster hash: a14aa...a39
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kjenner dine barn best. De har jo besteforeldrene i backup om det er noe. Er jo 17-åringer som har barn. Du får høre med dem hva de mener selv. Jeg tror det vil gå bra.

Anonymous poster hash: b3922...d2f

Skrevet

Kommer helt ann på ungene og nettverket rundt dem. Kan foreldrene dine titte innom dem? Til sammenligning hadde jeg besøk av min 10 år gamle søster i to uker da jeg bodde i frankrike som 18 - åring...

Anonymous poster hash: 82a0b...f52

Skrevet

Ser ikke noe problem med det i det hele tatt, så lenge 17-åringen er til å stole på.

Anonymous poster hash: 22ae8...d1d
Skrevet

det må en 17-åring klare..

vi har en 16-åring vi bruker som fast barnevakt..hun har aldri passet dem over natten, men har vært sammen med dem hele dager, og lagt dem om kvelden..

Barna er 2 og 4

Anonymous poster hash: e5731...495
Skrevet

Ikke noe problem om 17åringen er moden.
Jeg jobber turnus og lar min søster på 17 passe 6åringen min :) Går helt fint det :) Hun får lønn og jeg får hjelp.
Hun er veldig moden da :)
Var bare 17år selv da jeg ble gravid, og 18år når jeg hadde ansvar alene for en nyfødt baby:)

Anonymous poster hash: deade...a76
Skrevet

Det jeg hadde vært mest bekymret for var at huset skulle blitt oversvømmet av ungdommer på alenehjemmefest, uavhengi av om 17 åringen har invitert dem eller ikke. Er du uheldig kan en hyglig kveld med pizza for tre kamerater ende opp med 10 ungdommer og ramponert hus. Jeg ville derfor avtale med 17 åringen konkret hva han skal gjøre om ting kommer ut av kontroll.

Anonymous poster hash: 239b5...d3c
Skrevet

ja, gode svar her - takik alle sammen :-)

HI

Anonymous poster hash: a14aa...a39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...