Gå til innhold

Til dere som er sykepleiere


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går siste året på sykepleien nå. Jeg har sett på tariffen, men lurer litt på hva dere har i året med tillegg? 

Lurer også på hvor mange års annsinitet dere har. 

Tusen hjertelig takk for svar. :-)



Anonymous poster hash: 7998c...1ae
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Full annsenitet, 433 000 i grunnlønn, tilleggene (med røde dager i tilegge) utgjør mellom 25 og 30000 for meg (kommer ann på hvor mange rødedager jeg jobber) Ofte blir det litt til, litt overtid, noen ekstravakter, sommeravtale (om man tar et par ekstravakter få man en "bonus") osv. Jeg ender nok opp tett på 500 000 i år. 

 

Jobber på et universitetstsykehus, hadde tjent 30 000 mer om jeg jobbet i kommunen. 

Jeg har ikke etterutdanning (ennå).

 

 



Anonymous poster hash: ec485...a02
Skrevet

HI 

Takk.

Kan de beregne andre yrker som ansinnitet enn akkurat sykepleier? Jeg har jobbet flere år i helsevesenet fra før. 

Snakket også med noen som mente at om man har gått hjemme med barn, så regnes det som 1 år(?). 



Anonymous poster hash: 7998c...1ae
Skrevet

Når du jobber i staten (sykehuset) får du for absolutt alt du har jobbet etter fylte 18 år uansett hva det er (trenger ikke være helsevesenet). Om du hr hatt noe fast (om så bare hver 4 lørdag) teller dette som år. Har du jobbet løse vakter på du passe på at tidligere arbeidsgivere skriver opp antall timer pr år. 

 

I kommunene er det noe strengere, vet ikke helt åssen d funker der.

Ikke sikker på hvordan det er m å ha vært hjemme m barn.

Lykke til med verdens beste jobb:)



Anonymous poster hash: ec485...a02
Skrevet

Ja du kan få godskrevet tidligere relevant ansiennitet. Du må levere inn all relevant informasjon til lønningskontoret og så regner de det ut!

Ang tillegg så blir jo det ett ganske vagt svar, alle har forskjellig turnus. Noen har hver 4 helg, noen hver 3. Noen har mange nattevakter i turnusen sin, noen jobber kun dag og kveld. Dette gjør at utbetalingene er forskjellig.

Skrevet

 

Når du jobber i staten (sykehuset) får du for absolutt alt du har jobbet etter fylte 18 år uansett hva det er (trenger ikke være helsevesenet). Om du hr hatt noe fast (om så bare hver 4 lørdag) teller dette som år. Har du jobbet løse vakter på du passe på at tidligere arbeidsgivere skriver opp antall timer pr år.

 

I kommunene er det noe strengere, vet ikke helt åssen d funker der.

Ikke sikker på hvordan det er m å ha vært hjemme m barn.

Lykke til med verdens beste jobb:)

 

Anonymous poster hash: ec485...a02

Det stemmer ikke helt! Jeg jobber i staten og jeg og mine kollegaer har ikke fått godskrevet alt da det ikke er relevant erfaring! Selv jobbet jeg fast helg før jeg ble sykepleier på en institusjon, dette er ikke regnet i år, men lagt sammen annen arbeidserfaring og summen ble ett år fulltid.

Så mulig dette praktiseres forskjellig!

Skrevet

Jeg jobber 80 % dagstilling og har en brutto årslønn på 362 000 kr. Jeg er spesialsykepleier (4,5 års høyere utdanning) med 10 års ansiennitet, og 100 % årslønn for meg er 465 000 kr. Om jeg hadde jobbet tredelt turnus hadde jeg nok ligget på rundt 600 000 kroner, men det er det ikke verdt når jeg da hadde mistet julaften, påskeaften, 17. mai osv sammen med barna mine. Pluss at det hadde blitt en langt mer uforutsigbar hverdag for dem.



Anonymous poster hash: f4a68...c7a
Skrevet

 

Når du jobber i staten (sykehuset) får du for absolutt alt du har jobbet etter fylte 18 år uansett hva det er (trenger ikke være helsevesenet). Om du hr hatt noe fast (om så bare hver 4 lørdag) teller dette som år. Har du jobbet løse vakter på du passe på at tidligere arbeidsgivere skriver opp antall timer pr år.

 

I kommunene er det noe strengere, vet ikke helt åssen d funker der.

Ikke sikker på hvordan det er m å ha vært hjemme m barn.

Lykke til med verdens beste jobb:)

 

Anonymous poster hash: ec485...a02

Det stemmer ikke helt! Jeg jobber i staten og jeg og mine kollegaer har ikke fått godskrevet alt da det ikke er relevant erfaring! Selv jobbet jeg fast helg før jeg ble sykepleier på en institusjon, dette er ikke regnet i år, men lagt sammen annen arbeidserfaring og summen ble ett år fulltid.

Så mulig dette praktiseres forskjellig!

 

Hmm, da ville jeg snakket med nsf altså. Jeg skal ikke si 100% at det er sånn alle steder, men er rimelig sikker på at d skal være sånn. Jeg har jobbet både på sus, hukeland og haraldsplass, alle stedene oppererte de m dette. Jeg sto fast i en rørleggerbutikk en lørdag i mnd fra jeg var 18-20 år, dette har jeg fått 2 år for. Rart om sus og haukland hadde gjordt det slik om de kunne sluppet unna:) (spare-spare) Kan jeg spørre hvor du jobber? 

 

Anonymous poster hash: ec485...a02

Skrevet

 

 

Når du jobber i staten (sykehuset) får du for absolutt alt du har jobbet etter fylte 18 år uansett hva det er (trenger ikke være helsevesenet). Om du hr hatt noe fast (om så bare hver 4 lørdag) teller dette som år. Har du jobbet løse vakter på du passe på at tidligere arbeidsgivere skriver opp antall timer pr år.

 

I kommunene er det noe strengere, vet ikke helt åssen d funker der.

Ikke sikker på hvordan det er m å ha vært hjemme m barn.

Lykke til med verdens beste jobb:)

 

Anonymous poster hash: ec485...a02

Det stemmer ikke helt! Jeg jobber i staten og jeg og mine kollegaer har ikke fått godskrevet alt da det ikke er relevant erfaring! Selv jobbet jeg fast helg før jeg ble sykepleier på en institusjon, dette er ikke regnet i år, men lagt sammen annen arbeidserfaring og summen ble ett år fulltid.

Så mulig dette praktiseres forskjellig!

 

Hmm, da ville jeg snakket med nsf altså. Jeg skal ikke si 100% at det er sånn alle steder, men er rimelig sikker på at d skal være sånn. Jeg har jobbet både på sus, hukeland og haraldsplass, alle stedene oppererte de m dette. Jeg sto fast i en rørleggerbutikk en lørdag i mnd fra jeg var 18-20 år, dette har jeg fått 2 år for. Rart om sus og haukland hadde gjordt det slik om de kunne sluppet unna:) (spare-spare) Kan jeg spørre hvor du jobber? 

 

Anonymous poster hash: ec485...a02

 

 

Helseforetakene best på ansiennitet…

Det er relativt store forskjeller i minstebestemmelsene til KS og Spekter. Begge beregner ansiennitet fra fylte 18 år og begge godskriver omsorgstjeneste med inntil tre år, men der slutter likhetene.

Søker du arbeid i kommunen må du ha arbeidet i minimum 14 t/uke i snitt for at det skal bli tatt med i ansiennitetsregnskapet.  Ansiennitet i KS gis for all offentlig tjeneste, men har du arbeidet privat er det kun praksis som har ”betydning for stillingen” som gir uttelling.

Søker du arbeid i et helseforetak får du full uttelling for all praksis enten denne er offentlig,privat eller om den er med eller uten betydning for stillingen. Videre får du et godskrevet all praksis i et år som et år, uavhengig av stillingsstørrelse. I praksis betyr dette at arbeider du 6 timer på Narvesen annenhver lørdag i et år , får du godskrevet det som et års ansiennitet, forutsatt at du var 18 år eller eldre i opptjeningstiden. Her er ingen avkorting som i KS.

Dette sier NSF, så jeg ville snakket litt m de om du ikke har fått godskrevet faste helger som hele år, for d skal du ha. Kan sende deg linken om du vil.

 

Anonymous poster hash: ec485...a02

Skrevet

Hi igjen. 

Jeg har jobbet flere år på en privatklinikk, hvor jeg har hatt lab. arbeid. Tror dere det teller for utregningen?



Anonymous poster hash: 7998c...1ae
Skrevet

I et helseforetak så skal d ifølge den info jeg fant gjøre d.

 

 

 

 



Anonymous poster hash: ec485...a02
Skrevet

Jeg jobber 80 % dagstilling og har en brutto årslønn på 362 000 kr. Jeg er spesialsykepleier (4,5 års høyere utdanning) med 10 års ansiennitet, og 100 % årslønn for meg er 465 000 kr. Om jeg hadde jobbet tredelt turnus hadde jeg nok ligget på rundt 600 000 kroner, men det er det ikke verdt når jeg da hadde mistet julaften, påskeaften, 17. mai osv sammen med barna mine. Pluss at det hadde blitt en langt mer uforutsigbar hverdag for dem. Anonymous poster hash: f4a68...c7a

Jøss, 600000 er ikke langt unna en legelønning!

 

Anonymous poster hash: fc6c2...f2a

Skrevet

Hmm sykehuset jeg jobbet ekstravakter på mente at jeg ikke fikk annisitet for de tre årene jeg jobbet i matbutikk pga jeg ikke jobbet mer enn 14 timer fast hver uke. Sært :/

Skrevet

 

 

 

Når du jobber i staten (sykehuset) får du for absolutt alt du har jobbet etter fylte 18 år uansett hva det er (trenger ikke være helsevesenet). Om du hr hatt noe fast (om så bare hver 4 lørdag) teller dette som år. Har du jobbet løse vakter på du passe på at tidligere arbeidsgivere skriver opp antall timer pr år.

 

I kommunene er det noe strengere, vet ikke helt åssen d funker der.

Ikke sikker på hvordan det er m å ha vært hjemme m barn.

Lykke til med verdens beste jobb:)

 

Anonymous poster hash: ec485...a02

Det stemmer ikke helt! Jeg jobber i staten og jeg og mine kollegaer har ikke fått godskrevet alt da det ikke er relevant erfaring! Selv jobbet jeg fast helg før jeg ble sykepleier på en institusjon, dette er ikke regnet i år, men lagt sammen annen arbeidserfaring og summen ble ett år fulltid.

Så mulig dette praktiseres forskjellig!

 

Hmm, da ville jeg snakket med nsf altså. Jeg skal ikke si 100% at det er sånn alle steder, men er rimelig sikker på at d skal være sånn. Jeg har jobbet både på sus, hukeland og haraldsplass, alle stedene oppererte de m dette. Jeg sto fast i en rørleggerbutikk en lørdag i mnd fra jeg var 18-20 år, dette har jeg fått 2 år for. Rart om sus og haukland hadde gjordt det slik om de kunne sluppet unna:) (spare-spare) Kan jeg spørre hvor du jobber? 

 

Anonymous poster hash: ec485...a02

 

 

Helseforetakene best på ansiennitet…

Det er relativt store forskjeller i minstebestemmelsene til KS og Spekter. Begge beregner ansiennitet fra fylte 18 år og begge godskriver omsorgstjeneste med inntil tre år, men der slutter likhetene.

Søker du arbeid i kommunen må du ha arbeidet i minimum 14 t/uke i snitt for at det skal bli tatt med i ansiennitetsregnskapet.  Ansiennitet i KS gis for all offentlig tjeneste, men har du arbeidet privat er det kun praksis som har ”betydning for stillingen” som gir uttelling.

Søker du arbeid i et helseforetak får du full uttelling for all praksis enten denne er offentlig,privat eller om den er med eller uten betydning for stillingen. Videre får du et godskrevet all praksis i et år som et år, uavhengig av stillingsstørrelse. I praksis betyr dette at arbeider du 6 timer på Narvesen annenhver lørdag i et år , får du godskrevet det som et års ansiennitet, forutsatt at du var 18 år eller eldre i opptjeningstiden. Her er ingen avkorting som i KS.

Dette sier NSF, så jeg ville snakket litt m de om du ikke har fått godskrevet faste helger som hele år, for d skal du ha. Kan sende deg linken om du vil.

 

Anonymous poster hash: ec485...a02

 

 

Jeg jobber i Staten med ansiennitet og tilsetting. Du får godkjent ALT så lenge det er over 30% deltid og mer enn 3 måneder sammenhengende.

 

Anonymous poster hash: 4f584...cc1

Skrevet

 

 

 

Når du jobber i staten (sykehuset) får du for absolutt alt du har jobbet etter fylte 18 år uansett hva det er (trenger ikke være helsevesenet). Om du hr hatt noe fast (om så bare hver 4 lørdag) teller dette som år. Har du jobbet løse vakter på du passe på at tidligere arbeidsgivere skriver opp antall timer pr år.

 

I kommunene er det noe strengere, vet ikke helt åssen d funker der.

Ikke sikker på hvordan det er m å ha vært hjemme m barn.

Lykke til med verdens beste jobb:)

 

Anonymous poster hash: ec485...a02

Det stemmer ikke helt! Jeg jobber i staten og jeg og mine kollegaer har ikke fått godskrevet alt da det ikke er relevant erfaring! Selv jobbet jeg fast helg før jeg ble sykepleier på en institusjon, dette er ikke regnet i år, men lagt sammen annen arbeidserfaring og summen ble ett år fulltid.

Så mulig dette praktiseres forskjellig!

 

Hmm, da ville jeg snakket med nsf altså. Jeg skal ikke si 100% at det er sånn alle steder, men er rimelig sikker på at d skal være sånn. Jeg har jobbet både på sus, hukeland og haraldsplass, alle stedene oppererte de m dette. Jeg sto fast i en rørleggerbutikk en lørdag i mnd fra jeg var 18-20 år, dette har jeg fått 2 år for. Rart om sus og haukland hadde gjordt det slik om de kunne sluppet unna:) (spare-spare) Kan jeg spørre hvor du jobber? 

 

Anonymous poster hash: ec485...a02

 

 

Helseforetakene best på ansiennitet…

Det er relativt store forskjeller i minstebestemmelsene til KS og Spekter. Begge beregner ansiennitet fra fylte 18 år og begge godskriver omsorgstjeneste med inntil tre år, men der slutter likhetene.

Søker du arbeid i kommunen må du ha arbeidet i minimum 14 t/uke i snitt for at det skal bli tatt med i ansiennitetsregnskapet.  Ansiennitet i KS gis for all offentlig tjeneste, men har du arbeidet privat er det kun praksis som har ”betydning for stillingen” som gir uttelling.

Søker du arbeid i et helseforetak får du full uttelling for all praksis enten denne er offentlig,privat eller om den er med eller uten betydning for stillingen. Videre får du et godskrevet all praksis i et år som et år, uavhengig av stillingsstørrelse. I praksis betyr dette at arbeider du 6 timer på Narvesen annenhver lørdag i et år , får du godskrevet det som et års ansiennitet, forutsatt at du var 18 år eller eldre i opptjeningstiden. Her er ingen avkorting som i KS.

Dette sier NSF, så jeg ville snakket litt m de om du ikke har fått godskrevet faste helger som hele år, for d skal du ha. Kan sende deg linken om du vil.

 

Anonymous poster hash: ec485...a02

 

 

Dette er feil. Jobber man 6 timer annenhver lørdag i et år så blir det aldri et års ansiennitet. Det får du ingenting for. Dette blir 26x6 = 156 timer i løpet av et år. En i 100% stilling jobber gjsnittlig 150 timer i måneden. Det blir 8,67% jobb i løpet av et år, og er langt under 30% som blir godtatt.

 

Anonymous poster hash: 4f584...cc1

Skrevet

 

Jeg jobber 80 % dagstilling og har en brutto årslønn på 362 000 kr. Jeg er spesialsykepleier (4,5 års høyere utdanning) med 10 års ansiennitet, og 100 % årslønn for meg er 465 000 kr. Om jeg hadde jobbet tredelt turnus hadde jeg nok ligget på rundt 600 000 kroner, men det er det ikke verdt når jeg da hadde mistet julaften, påskeaften, 17. mai osv sammen med barna mine. Pluss at det hadde blitt en langt mer uforutsigbar hverdag for dem. Anonymous poster hash: f4a68...c7a

Jøss, 600000 er ikke langt unna en legelønning!

 

Anonymous poster hash: fc6c2...f2a

 

 

600 000 er mer enn en legelønning (nyutdannet). Turnuslegenes grunnlønn er ca 450 000, + eventuelt vakttillegg (varierer veldig fra sted til sted hvor mye vakt man går). 

Men det er de nyutdannede, da. Assistentlegene har grunnlønn mellom 500 000 og 600 000, avhengig av hvor lenge de har jobbet. Tillegg oppå der igjen, avhengig av vaktbelastning.

 

Lege er definitivt et sånt yrke hvor man kan tjene ganske mye, men da jobber man som regel ganske mye og!

 

 

Anonymous poster hash: 06dbd...e55

Skrevet

 

 

 

 

Når du jobber i staten (sykehuset) får du for absolutt alt du har jobbet etter fylte 18 år uansett hva det er (trenger ikke være helsevesenet). Om du hr hatt noe fast (om så bare hver 4 lørdag) teller dette som år. Har du jobbet løse vakter på du passe på at tidligere arbeidsgivere skriver opp antall timer pr år.

 

I kommunene er det noe strengere, vet ikke helt åssen d funker der.

Ikke sikker på hvordan det er m å ha vært hjemme m barn.

Lykke til med verdens beste jobb:)

 

Anonymous poster hash: ec485...a02

Det stemmer ikke helt! Jeg jobber i staten og jeg og mine kollegaer har ikke fått godskrevet alt da det ikke er relevant erfaring! Selv jobbet jeg fast helg før jeg ble sykepleier på en institusjon, dette er ikke regnet i år, men lagt sammen annen arbeidserfaring og summen ble ett år fulltid.

Så mulig dette praktiseres forskjellig!

 

Hmm, da ville jeg snakket med nsf altså. Jeg skal ikke si 100% at det er sånn alle steder, men er rimelig sikker på at d skal være sånn. Jeg har jobbet både på sus, hukeland og haraldsplass, alle stedene oppererte de m dette. Jeg sto fast i en rørleggerbutikk en lørdag i mnd fra jeg var 18-20 år, dette har jeg fått 2 år for. Rart om sus og haukland hadde gjordt det slik om de kunne sluppet unna:) (spare-spare) Kan jeg spørre hvor du jobber? 

 

Anonymous poster hash: ec485...a02

 

 

Helseforetakene best på ansiennitet…

Det er relativt store forskjeller i minstebestemmelsene til KS og Spekter. Begge beregner ansiennitet fra fylte 18 år og begge godskriver omsorgstjeneste med inntil tre år, men der slutter likhetene.

Søker du arbeid i kommunen må du ha arbeidet i minimum 14 t/uke i snitt for at det skal bli tatt med i ansiennitetsregnskapet.  Ansiennitet i KS gis for all offentlig tjeneste, men har du arbeidet privat er det kun praksis som har ”betydning for stillingen” som gir uttelling.

Søker du arbeid i et helseforetak får du full uttelling for all praksis enten denne er offentlig,privat eller om den er med eller uten betydning for stillingen. Videre får du et godskrevet all praksis i et år som et år, uavhengig av stillingsstørrelse. I praksis betyr dette at arbeider du 6 timer på Narvesen annenhver lørdag i et år , får du godskrevet det som et års ansiennitet, forutsatt at du var 18 år eller eldre i opptjeningstiden. Her er ingen avkorting som i KS.

Dette sier NSF, så jeg ville snakket litt m de om du ikke har fått godskrevet faste helger som hele år, for d skal du ha. Kan sende deg linken om du vil.

 

Anonymous poster hash: ec485...a02

 

 

Dette er feil. Jobber man 6 timer annenhver lørdag i et år så blir det aldri et års ansiennitet. Det får du ingenting for. Dette blir 26x6 = 156 timer i løpet av et år. En i 100% stilling jobber gjsnittlig 150 timer i måneden. Det blir 8,67% jobb i løpet av et år, og er langt under 30% som blir godtatt.

 

Anonymous poster hash: 4f584...cc1

 

Jeg er NSF rep på min jobb (sus) der er det altså slik. Som sagt, jeg jobbet 5 timer hver 4 lørdag i en rørleggerbutikk og fikk dette god kjent som 2 hele år. Finner det litt merkelig at NSF har dette på sine sider om d ikke stemmer.

 

Anonymous poster hash: ec485...a02

Skrevet

https://www.nsf.no/vis-artikkel/1313366/Godskrivningsregler-for-ansiennitet-i-helseforetakene.

 

Her står d det samme som jeg sier, så lenge du er fast annsatt har det ikke noe å si hvor mye du jobber. Dette hjelder altså helseforetakene.

 

Gir meg ikke på denne altså, dere som jobber i et helseforetak og ikke har fått ansennitet for delttidsjobber der dere hadde en fast annsettelse må rett og slett stå på krava, dere har rett på d.



Anonymous poster hash: ec485...a02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...