Gå til innhold

Hva er det m venninner som hermer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt? Blir snart sprø 😲 kjøper jeg en kjole, kjøpe hun den dagen etter. Skal vi til svergie, reiser hun noen uker etterpå. Spør meg alltid når det er fest hvilke klæ jeg ska gå i, ho kommer i det samme 😩 hun er over 30!

Anonymous poster hash: 2d4dc...12c

Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Hva er galt med at hun reiser til Sverige noen uker etter deg? Har du enerett på Sverige? Hva er galt med at hun kjøper lik kjole? Er dere sammen 24/7?

Det vel kanskje du som er barnslig nærtagen her...

Skrevet

Du mistet meg på Sverige dessverre.

Anonymous poster hash: 665c1...038

Skrevet

Ikke fortell henne hva du har kjøpt deg om du kjøper noe nytt, ikke si hva du skal kle deg i.

Om hun spør hva du skal ha på deg sier du bare du ikke vet ennå.

Problem solved. 

Anonymous poster hash: 16e7d...0bd
Skrevet

Hva er galt med at hun reiser til Sverige noen uker etter deg? Har du enerett på Sverige? Hva er galt med at hun kjøper lik kjole? Er dere sammen 24/7?

Det vel kanskje du som er barnslig nærtagen her...

Lite gøy å møte opp på fester hele tiden med lik kjole da? Der vi reiser på sommerferie, reiser hun og, skal vite ALT jeg kjøper, hvor jeg kjøper, hva det koster. Pusset opp huset, no måtte hun gjøre det og. Kjøpte ny vogn til sønnen, da måtte hun kjøpe samme. Kjøpte flott kjole på ebay til jenta, da måtte hun vist kjøpe samme der og..

Anonymous poster hash: 2d4dc...12c

Skrevet

Visst en person kjøper samme klær som meg så tar jeg det som ett kompliment på at jeg har god smak når det gjelder klær :P

Skrevet

Jo atte da er det sån at hun bør få hjelp av en sykolog og går ikke det så kan du altid synge den gåsa som herma kommer og få noen voksne i barnehagen til å/ og? Følle dere begge hjem.

Anonymous poster hash: 885c8...b52

Skrevet

Hadde en slik venninne. Kjennt henne siden vi var små.

1. Jeg gikk masse med hette genser. Plutselig gjorde hun det også. (Helt OK, har ikke enerett på klær)

2. Jeg farget fåret litt spessielt. Kort tid etter kom hun med det samme. (Rart, med OK)

3. Hadde en periode at hun tok over mine ekser, de jeg rotet med. Nå bor hun sammen med min eks. (Rart)

4. jeg begynnte på en linje på videregående, vi var ca 22 år. Da jeg skulle på andre år, så begynte hun plutselig på 1 året. Enda det ikke passer henne i det hele tatt. Noe hun heldigvis innså og skriftet. (Forsto ikke hva hun skulle på den linja, med OK.)

5. Jeg fortalte av vi skulle pusse opp tremøblene våre og hvordan vi skulle gjøre det. Før vi rakk å begynne, gjor hun og samboer det helt slik jeg hadde forklart. Da vi begynnte med våre fikk jeg "ja, det er kjekkt å ha venner man kan få inspirasjon i fra". Ble lei og minnet henne på samtalen vi hadde hatt tidligere. Da latet hun som om hun ikke husket dette. (Ikke fullt så OK.)

6. Jeg ble gravid da hennes søte gull var ca 5-6 måneder. Da skulle hun også bli gravid med en gang. Jeg fortalte at jeg ble på vei på første forsøk .Når hun ikke ble det på første forsøk, ja da var det ikke meningen. (MMMM, litt spesielt)

7. De skulle pusse opp gangen og var en venne gjeng på besøk sammen. De vi var til hadde nettopp pusset opp gangen sin og hun presterte å beskrive gangen til hun vi var på besøk til da hun fortalte hva de skulle ha. (Rart)

8. Ei felles venninne kjøpte seg veske, dagen etter hun fikk se den var hun å kjøpte den samme. (ikke helt OK)

9. Ei felles venninne (samme som med veska) kjøpte noen kule bilder. Hun sa ikke at de var fine eller noe, hun bare spurte hvor de var kjøpt og hva de kostet. For så å gå kjøpe eksakt samme bilde. (ufint)

10. Vi satte dato for bryllupet. Plutselig skulle de gifte seg, da før oss. (merkelig, men OK)

11. Jeg valgte forlover. Hun ble sur, nesten sint på grunn av valget mitt og begynte å hinte til min forlover om at hun ville ha henne hun også. (veldig rart, de kjenner nesten ikke hverandre)

12. Dette er ikke herming da, men da hun fikk høre antallet vi skulle invitere i bryllupet ble hun sur og rakket ned på de som hadde så mange gjester. Selv skulle de bare være noen få, noe som også er helt greit. Hun trodde nok hun kun rakket ned på meg, men det hun ikke tenkte på var at min forlover hadde samme antallet selv. Så hun rakket ned på hun som hun ville ha som forlover selv. Siden hun ikke kjenner henne så godt var hun heller ikke bryllupet hennes og viste jo natuligvis ikke dette. Da det gikk opp for henne, ble hun veldig stille.

13. Barna våre har bursdag med en ukes mellomrom. Dette vet hun velig godt. de har hatt bursdag på hver sin lørdag og året etterpå hver sin søndag. Da det var lørdag fortalte hun at hun skulle feire samme helgen som min hadde bursdag, da ringte jeg for å samkjøre ting litt. Siden vi skulle ha en del av de samme gjestene. Da avlyste hun hele barnebursdagen til sitt barn. Året etterpå var det hver sin søndag, etter erfaring fra året før så inviterte jeg til mitt barns bursdag god tid i forveien og rett fikk jeg. Hun skulle ha selskap på eksakt samme dag som oss. Da jeg snakket med henne latet hun som om hun ikke viste når min hadde bursdag og at hun ikke husket samtalen fra i fjor, men alle gjestene var invitert så det kunne ikke byttes på. Neivell, da orket jeg ikke invitere dem, siden de skulle ha feiring samtidig. Da hun oppdaget at alle de vi begge hadde invitert skulle til oss, flyttet hun selskapet til dagen etter. Vi ble ikke invitert, dette fikk jeg vite da selskapet skulle begynnte så om jeg ville etter alt dette så hadde jeg ikke kunnet invitere dem.

"stjeler" at hun kan "stjele" og rakker ned på det hun selv ikke kan "ta". Slik er det med ALT. Nesten som om hun jobber for å ta over livene til de rundt seg. Ikke kan man ha andre venner heller. Jeg og forloveren min ordnet oss strikkegruppe en gang i uken. La naturligivs ut statuser osv. Da fikk jeg så ørene flagret om at vi holdte henne utenfor og vi koste oss sammen men hun fikk ikke være med. Så jeg sa som sant var at folk vet når vi holder på med dette og de som ønsker dukker opp når de vill. Det var det andre som har gjort og hun var velkommen til det samme. Ingen av de andre som hadde "dropp in" hadde blitt invitert.

Har mange flere eksmpel. Greit at man tar litt inspirasjon. Det med bildene så sa jeg at jeg kom nok til å herme, var fint med kun et stort bilde på en veggen, men kom ikke til å helt likt bilde nei. Ol. Man blir jo farget av de man er sammen med, men ikke ren kopiering lik som dette.

Vet ikke om hun er her inne eller ikke, men om hun er her, ser dette og kjenner seg igjen så er det helt greit. Føler hun seg truffet så kanskje hun kan tenke litt over hva som blandt annet er grunnen til at vennene en etter en har trukket seg unna. Har forklart henne en god del av dette og at det derfor jeg ikke ønsker å ha mer med henne å gjøre. (er veldig mye mer som ligger til grunn, blir sliten rett og slett), men alikevell går hun rundt og sier at hun ikke forstår hvorfor jeg ikke snakker med henne lengre.

Humm, dette ble et langt utblåsningsinnlegg (godt å få det ut av systemet) og for å komme til saken: Jeg vet hvordan du har det HI.

Anonymous poster hash: 2bc17...9ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...