Gå til innhold

Hva ønske oss i dåpsgave til jente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal snart ha dåp og folk spør hva vi ønsker oss. Er det frekt å si penger? Synes jenter får så mye smykker.

Sønnen vår fikk 12.000kr til dåpen som har stått på sparekonto siden. Kunne så klart ønske at jenta vår også fikk et bidrag til sin sparekonto.

Tar gjerne i mot andre forslag også.

Anonymous poster hash: 7b9fa...722

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her skal det spares på sølvtøy så det er en naturlig gave.

Skrevet

Store hvite eventyrbøkene

Ryggsekk/turutstyr

Fint service

Sparebøsse

Fint ullpledd

Skrevet

Nå er mine jenter 5 og 7 år og de dåpsgavene vi har hatt mest glede av på disse årene er de store flotte "voksen"-smykkeskrinene, de oppbevares de ekte smykkene som ikke er leketøy. Det er store lekre smykkeskrin som kan følge dem livet gjennom, tror du får slike fra rundt 1000 kr og oppover.

Andre ting vi har satt pris på er:

-Barnesølje

-Bergans barnetursekk

-Kvalitets ståltermos

-Barnesovepose (til teltturer, overnattingsbesøk osv)

-Ullpledd

Anonymous poster hash: d7aca...43f

Skrevet

Folk kjøper så uendelig mye dritt, f.eks min første tann og hårlokk, stygge rammer, dåpsattester og gudene må vite. Helt ok med kanskje en dåpsattestholder, men man er jo omtrent garantert å få fem. Og smykker.. Herregud, hva er vitsen? Et gullsmykke fra oldemor, ok. Men en haug sølvsmykker som er svarte før ungen skal bruke dem er bare irriterende. 

Anonymous poster hash: e5084...617
Skrevet

Kanskje en sånn mikroovn?

Anonymous poster hash: 5d9da...462

Skrevet

Sølvtøy. Vi ikk hele serien til bæ,bæ lille lam. Veldig glade for det! Fikk bestikk av en, tallerken av en og kopp av en. Gradert med navn og dåpsdato.

Fikk også:

Sølje

Tripptrapp stol

Porselen servise et med Ole brum og et med bæ bæ lille lam.

Smykker

Sølvramme med bilde og gradert inn fødselsvekt, lengde g tidspunkt.

Fikk en tegning av henne av en i familien som er kunstner.

Den store eventyrboka/sangboka/godnattboka ol.

Barnestol til hun ble litt større

Smykkeskrin

Det norske flagg i sølv. (Ikke selve flagget da) graver med navn står "vi flagger for navnet" veldig fin å ha stående på bord på bursdager og merkedager.

Dette ble vi veldig glade for! Alt er i bruk hver dg omtrent.

Skrevet

Hun fikk også et tjukt g godt ullpledd med Ludvig (flåklypa) på. Brukt masse i vogn og på tur.

Skrevet

Min første 17.mai sløyfe, kan bruke fra aller første 17.mai og langt opp i alder. Veldig søt. Kjøpte den til nevøen min og han har bamsen (som er en robust liten sak som tåler vask osv) i sengen og sløyfa i mamma sitt smykkeskrin mellom hver bruk

http://harryw.net/butikk/17-mai/du-som-mette-liten-fugl-gaffel/

Skrevet

ubs (ung bolig spar) medlemskap? med en liten sum til.

bunadsølv? om dere vet hvilken bunad da. 

tur utstyr.

gavekort på fotograf, eller til fotobutikk sån at man kan lage lerreter osv av bilder. 

Anonymous poster hash: 43291...c4b
Skrevet

Vi har satt veldig pris på barnryggsekk fra bergans, smykkeskrin til oppbevaring av fineste smykker, fikk en nydelig vogn i fra sebra i lilla, barneservise og søkvskjei. Syns både skjei og kopp er fine minner fra dåpen. I tillegg til gravert dåpstavle og pene smykker som kan brukes lenge!

Skrevet

Vi ønsket minst mulig sølv: rammer, album, sparebøsser, min første tann osv.. Det blir bare stående og må tørkes støv av!

Satte stor pris på barnekniven datten min fikk i dåpen! Ofte er det gutter som får dette, derfor ønsket jeg det tli dåpen :)

Anonymous poster hash: 94bf1...08b
Skrevet

Speiderkniv er en kjempefin gave.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...