Gå til innhold

Hvor ser du når du snakker med noen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva tenker du på??

Eneste jeg har tenkt på er 'de ser sikkert hvor teit jeg er og hvor dum jeg egentlig er'

Har nesten ikke klart å konsentrere meg om hva de sier en gang :( :(

Anonymous poster hash: e912a...f98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har mye øyekontakt. Men når jeg konsentrerer meg ser jeg ofte opp i lufta

Jeg tror ikke det er noen som tenker det som du tenker om deg. Den største kritikeren vi har her i livet er oss selv - husk på det :)

Anonymous poster hash: 5ea59...74a
Skrevet

Jeg har litt øyenkontakt,men for mye blir for skummelt :P

Skrevet

Tusen takk

Føler kanskje jeg trenger hjelp :(

Skrevet

Jeg ser dem i øya, men ikke sånn at jeg stirrer heller :fnise:

Hva jeg tenker kommer helt an på samtaletemaet. Om det engasjerer meg så tenker jeg over hva de sier, prøver å konsentrere meg om å lytte. Om jeg ikke er interessert i temaet så kan jeg begynne å tenke på andre ting. Men viser det så klart ikke :P

Anonymous poster hash: 02a85...d1e
Skrevet

Sitter jeg nær den personen jeg snakker med, så ser jeg personen i øyet, ja øyet, klarer bare å fokusere på det ene øyet og ikke begge to ;)

Anonymous poster hash: 52156...8e7

Skrevet

Intens øyekontakt,haha... Neida,men litt i øynene og tror jeg ser litt på munnen. Ikke sånn at de lurer på om de har noe der altså. Jeg tenker egentlig ikke helt på hvor jeg ser når jeg snakker. Men jeg tenkte veldig som deg før. Og noen ganger kan de tankene komme tilbake. Men jeg prøver nå heller å fokusere på hva de sier så jeg får d m meg. Og så tenker jeg alle de kjipe tankene etterpå om hvor dum jeg er,eller hvorfor sa jeg det osv😉

Anonymous poster hash: 37e79...fe4

Skrevet

Kjære gode deg <3

Ønsker å gi deg en god klem.

Det er ikke godt å ha det sånn som du har det.

Min søster har også sånne tanker, enda hun er den herligste skjønneste og godeste jeg vet om.

Jeg kan love deg at ingen tenker at du er hverken teit eller dum når en prater med andre.

Eneste gangene andre kan tenke sånne tanker er vel hvis en er fryktelig uenig eller krangler heftig om en sak.

Jeg ville forsøkt å bygge opp selvtillit, enten at du klarer det alene eller mulig med noe hjelp fra evt psykolog.

Jeg er helt sikker på at du er en fantastisk og nydelig person.

Aldri glem at du er verdifull.

Skrevet

Folk jeg kjenner godt ser jeg i øynene, folk jeg ikke kjenner.. Har veldig lav selvtillitt, så jeg unngår blikkontakt om jeg kan.

Anonymous poster hash: 3529a...83d
Skrevet

Prøv å fokusere mer på de du snakker med - Hvordan de ser ut, hva de har på seg, hvordan de er på håret, hvordan de beveger hendene sine, hvordan de står/sitter, hvordan de bruker stemmen, tonefallet, innholdet. Dersom du alltid fokuserer mer på den andre, og holder fokuset på å finne noe positivt om vedkommende, gjerne også fokuserer på om du kan klare å komme med en kompliment til vedkommende, så vil du oppleve at kontakten med andre blir lettere, folk blir mer positivt stilt til deg, du vil kjenne deg tryggere, og det vil bli lettere å delta i samtalen.

Og dersom du etterpå oppdager at hodet ditt kverner på negative ting om deg selv, så skal du si høyt STOPP inni deg, og styre tankene inn på andre retninger, som for eksempel å gå gjennom det den andre sa eller oppførte seg. Eller repeter handlelista di eller noe, prøv å husk teksten på en sang. Husk at det er mange som går rundt og er usikre. Da er det bedre å fokusere på hvordan du kan løfte frem selvtilliten deres, enn å senke din egen. Da vil du automatisk oppleve å bli mer trygg og glad selv. :)

Anonymous poster hash: 0b729...1d9
Skrevet

TUSEN TAKK søte dere!!

Dette var godt å høre!

Merker at jeg skyver bort folk pga dette :(

Før var jeg en blid og oppmuntrebe jente og nå...

Tusen takk for klemmene <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...