Gå til innhold

Hvem bør få størst rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta på 7, eller gutten på 6?

Hvem har størst soverom i deres familie?

Anonymous poster hash: 964ba...7e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den som er eldst

Anonymous poster hash: 8d3d4...260

Skrevet

Jeg tenker at den som leker på rommet og som har mest trenger størst plass

Min erfaring er at jenta kasta ut alt av dukker før ho ble 8 år fordi det var barnslig Og kun en sjelden gang dro frem pet shop og lignede. 

Men er forskjell fra barn til barn

Anonymous poster hash: 37b3c...2c2
Skrevet

Eldstemann får velge rom selv. Stort, lite... Hennes valg.

Anonymous poster hash: 13a17...6ad
Skrevet

Hos oss har alltid minstemann hatt det største rommet. Det har tidvis også blitt delt av to søsken, og det er der det lekes mest og mest leker skal spres utover (togbane, Lego, osv). Kommer til å kjøre samme system med egne barn 😊

Anonymous poster hash: b847e...5c4

Skrevet

Fordi?

Med så liten aldersforskjell ser jeg ingen automatikk, ville vurdert ut fra behov. Her har eldste (jente) det største rommet fordi det er innebygget skap som er større enn på det mindre rommet. Hun arver så mye klær at det må til.

Anonymous poster hash: 8d019...76c

Skrevet

Eldste velger først om det ikke er en god grunn for noe annet.

Anonymous poster hash: b2955...84d

Skrevet

Hvorfor skal eldste ha så mange privilegier? Hierarki? Glad jeg lærer barna mine at plassering i søskenflokken ikke avgjør deres verdi. 

Skrevet

Fordi?

Med så liten aldersforskjell ser jeg ingen automatikk, ville vurdert ut fra behov. Her har eldste (jente) det største rommet fordi det er innebygget skap som er større enn på det mindre rommet. Hun arver så mye klær at det må til.

Fordi vi har noe større mellomrom mellom barna ;-) 

Jeg sier ikke det er det rette å gjøre for alle, men det er vanskelig å velge sånn. Noen ender med det minste rommet uansett. Og nå har eldste her flest leker og store ting på rommet sitt også, så hun trenger det store. Lillesøster leker lite på sitt rom enda.

Skrevet

Hvis det er stort aldersspenn ville jeg latt den eldste fått størst rom. For når den eldste flytter ut vil uansett den yngste får rommet til den eldste. I den alderen du nevner ville jeg latt dem loddtrekke om rommet, så blir det ikke urettferdig. 

Her er det oss, foreldrene som har størst rom. Ingen av de andre rommene rommer en dobbeltseng. 

Anonymous poster hash: 7c207...00a
Skrevet

Hos oss får den mellomste det største rommet. Han har mest leker og trenger større plass.

Anonymous poster hash: b9971...886

Skrevet

Her er det eldste som får største rom fordi hun fikk det fra starten av og tenker at det ikke skal være nødvendig at hun må bytte til et mindre rom når nestemann kommer :) Hun skal få beholde rommet sitt :)

Anonymous poster hash: 0f6f1...cb3
Skrevet

Vi har alle byttet rom og prøvd alle rommene!

Her fikk minsten det største rommet fordi han brukte rommet sammen med kompiser til å leke med lego!

Broren som er to år eldre bruker rommet til lekser, spilling og lesing. Han har "fått" kjellerstuen der han og kompisene samles!

Vi har det minste rommet. Får kun inn dobbeltseng og kan kun gå på den ene sida av senga.

Anonymous poster hash: 74cec...3a8

Skrevet

Her fikk jentene størst rom selv om de er minst. Jenter tilbringer mye mer tid på rommet enn gutter. Gutter sitter i tv stua og spiller eller er ute på farta.

Anonymous poster hash: 91f8e...444

Skrevet

Syntes dere skal trekke lapp om hvem som får det største rommet 😊

Anonymous poster hash: 7741e...500

Skrevet

Her har mellomste jenta størst rom, og det er fordi det er hun som bruker rommet sitt mest.

Skrevet

Her fikk jentene størst rom selv om de er minst. Jenter tilbringer mye mer tid på rommet enn gutter. Gutter sitter i tv stua og spiller eller er ute på farta.

Anonymous poster hash: 91f8e...444

Min gutt leker timevis med Lego på rommet. :-)

Anonymous poster hash: 74cec...3a8

Skrevet

Den som har mest leker som tar mest plass.

Anonymous poster hash: a0b2f...2b9

Skrevet

Samme lurer jeg på.

Eldste er stedatter og hun er hos oss annenhver uke. 5 år eldre.

Jeg mener jo hun bør få det største, samtidig står det jo tomt 50% av året.

Anonymous poster hash: 00f29...3df

Skrevet

Den som har mest leker, evt. trekke lodd. Synes ikke alder nødvendigvis er best kriterie for tildeling, dersom eldstemann har lite leker og nestemann er midt i "kjempemasse leker overalt" fasen. Blir det for vanskelig kan det tenkes en rotasjon ett år om gangen, med loddtrekning første år.

Her er det forøvrig foreldrene som har det største soverommet, for vi får ikke klesskapet vårt inn i et annet soverom. Om vi tar et av de mindre rommene må vi ha klærne i et annet rom, da legger vi beslag på 2 av 4 soverom.

Anonymous poster hash: f13d4...dae

Skrevet

Her har hun på 13 år størst rom. Hun har ofte venner på besøk, de er gjerne 4-5 personer, de ser på film og koser seg. Vi har ingen ekstra stue. Så syntes det var viktig at hun fikk størst rom. Men gutten på 7 år, har det nest største rommet. Og det skiller vel med 2 m2. Så er jo ikke så stor forskjell.

Jeg har det minste soverommet, og har klesskapet mitt i boden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...