Gå til innhold

Jeg er så sjalu på samboeren min :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her hjemme kveld Inn og kveld ut, låst til hjemmet og en baby som kun vil puppe, nekter flaske. Baby nærmer seg 6 mnd, men viser fortsatt ingen tegn til å skulle slippe puppen. Jeg er så lei av å amme, kjenner et enormt behov for litt voksentid. Ønsker å komme meg litt ut, dra på kafé, gå ut å drikke litt vin, dra på besøk til venninner :-/I tillegg har vi et eldre barn, som også må ses etter på kveldene.

Samboer derimot, kan jo dra ut når han vil. Det er jo ingenting som holder han fast her. Nå er han ute og trener. I morgen skal han på innflyttingsfest til en av hans venner. Jeg skal, som vanlig, sitte hjemme å se etter ungene. Sitte foran tv med smågodt og cola zero.

Er jeg veldig rar, eller er det flere som føler det slikt? :-/

Anonymous poster hash: 7e0c5...e97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg godt, men det er for en periode. Og du, du kan gå på kafé selvom du ammer.

Anonymous poster hash: 06eeb...e36

Skrevet

Ingenting som holder ham fast?? Det er bare trist:( Greit nok at man ikke trenger å holde lanke hver kveld, men han har baby og familie. Det burde være nok til å roe ned og holde seg mer hjemme.

Anonymous poster hash: 833ac...384

Skrevet (endret)

Synes det med å sitte hjemme og spise smågodt hørtes bedre ut en fest :) Det handler om bli voksen og finne roen. Samboer er en guttunge formoder jeg? Eller at dere en unge?

Var selv en rastløs sjel i 20 årene, men gud så deilig å sitte hjemme om kvelden i voksen alder mens venninner fremdeles er krampeaktige på byen i 40 års alder :)

Få han gjøken ta en samboer til å holde seg hjemme litt!

Endret av Gjest
Skrevet

Det er kun en kort periode man er så hardt bundet ;-)

Men! Mannen din trenger ikke reke ute hver kveld vel? Han har også plikt til å være med familien. Det er vel ikke kun du som har fått barn?

Anonymous poster hash: 310b8...165

Skrevet

Selvom man er såkalt voksen og har barn trenger man faktisk å se litt folk :)

Jeg hadde ikke holdt ut! Snakk med samboeren din om hvordan du har det.

Har du begynt å gi grøt enda? Har du forsøkt å gi MME/MM av kopp? :)

Skrevet

Men hva med å gjøre disse tingene når ungen sover? Jeg fullammet til sistemann var 6 mnd, men kunne alikevell ta meg en tur ut (kino, kafé, trening, besøk osv) mens babyen sov. Du vet jo nå hvilke rutiner babyen har og når den trenger mat. Og hvis det skulle skje noe kan han bare ringe deg.

Anonymous poster hash: 3e219...78e

Skrevet

Jeg har det å slik. Han trener Ofte, er på 'fredagspils', er på innflyttningsfest, skal på ditt og skal på datt. Mens her sitter jeg, dag inn og dag ut. Morgen som kveld. Jeg blir gal.

Har tatt det opp med samboer, er begynt å få fysiske plager, samt føle meg nedstemt relativt ofte. Ingen ting ser ut til å gi han et ønske om å gjøre noen endringer.

Jeg føler med deg.

Anonymous poster hash: 8e692...e0d

Skrevet

Vil ikke kalle meg veldig ung nei, vi er 29 begge to. Fikk første barn når vi var 25 og nå nr to.

Det er ikke så lett å gjøre slikt etter at baby sovner. Han er inne i en litt vanskelig periode, og kan fint våkne etter bare en time og hylskrike. Og da er det bare puppen som roer han. I går dro jeg på foreldremøte for gymmen til eldste, og ble oppringt etter en time. Da hadde baby strigrått i nesten 30 min, ingenting som ville roe han. Og når jeg kom med puppen, ble det stille med en gang. Og ikke drakk han mye heller, bare litt kos og så søvn igjen.

Jeg blir dessverre litt irritert og fortvilet når "alle" sier; det er jo bare for en kort periode. Joda, men jeg er ikke en slik person som kan sitte hjemme og sulle med baby i lange tider. Jeg har behov for å konversere med andre voksne, og gjerne noen som ikke prater baby og bæsj.

Nå skal jeg intensivere prøvingen med flaske, så håper jeg at jeg kommer meg på årsfesten til jobben, som skal gå av stabelen om fire uker.

Hi

Skrevet

Og joda, det er godt å sitte hjemme med smågodt og brus. Men jeg må innrømme at jeg liker å gå ut og drikke litt vin også. Kose meg med vin, venninner, latter og litt dansing. Jeg ber liksom ikke om mye, men en kveld til å lufte hodet mitt, bare en kveld :-0 hi

Skrevet

Kan du ikke be noen hjem til deg? Jeg kjenner din frustrasjon, men det er for en relativt kort periode. Selv om det ikke føles sånn nå.

Skrevet

Jeg hadde en baby som var som din og uansett hvor mye vi prøvde, så tok han ikke flaske og det var umulig å få i han melk på noen annen måte enn puppen, så det var vanskelig å komme seg ut alene på kvelden. Han var også veldig uforutsigbar på kveldstid, så jeg måtte være tilgjengelig. Det jeg gjorde, var at jeg planla ting med venninner, enten hjemme hos meg eller hos dem, da kunne jeg sitte der med puppen ute når det var nødvendig og likevel være sosial. I tillegg var jeg mye sosial med voksne på dagtid, sammen med babyene.

Anonymous poster hash: d8cea...81d
Skrevet

Tar baby flaske hvis du ikke er der? Ofte er det lettere hvis mor ikke er i nærheten. Skjønner godt at du vil ut og lufte deg litt. Uansett er det bare noen mnd til og så er det stadiet over, mest sannsynlig. Far har bare godt av å være hjemme alene litt han også. 

Anonymous poster hash: d8db2...8e9
Skrevet

Sorry altså, men det er sånn å ha baby!

Anonymous poster hash: 6d320...5ac

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du ikke bare tar med deg babyen ut på ting.

Anonymous poster hash: be548...bda
Skrevet

Sorry altså, men det er sånn å ha baby!

Anonymous poster hash: 6d320...5ac

Sorry, altså, men det trenger det slett ikke å være!

Ikke alle vil/trenger å sette det sosiale livet på vent selv om man har baby i hus.

Jeg har selv nettopp hatt ei lita som ikke ville ha noe annet enn pupp til hun begynte med kopp i 8-9 mnd alderen, men som heldigvis sov godt om kveldene så jeg kunne ta meg en tur til en venninne, på kino osv selv om jeg fullammet til 6 mnd.

Om man har behovet er det veldig viktig å få sånne små pusterom i hverdagen. Å være hjemme med baby er intenst og man må passe på seg selv midt oppi amming, nattevåk og bæsjebleier.

Hi, mitt forslag er at pappa'n prøver å gi melk fra tutekopp mens du ikke er hjemme. Vær i nærheten de første gangene, bare gå deg en tur om så er. Det er viktig at pappa'n skjønner at du også trenger litt luft avogtil.

Det er bare for en kort periode man har baby i hus, men det hjelper ikke så mye å tenke sånn når man er lei.

Skrevet

Når du føler slik du gjør burde han holdt seg hjemme sammen med deg. Selv om det er du som har puppene, er han like mye en del av det å ha fått barn!!

Anonymous poster hash: 57a21...6a3

Skrevet

Og joda, det er godt å sitte hjemme med smågodt og brus. Men jeg må innrømme at jeg liker å gå ut og drikke litt vin også. Kose meg med vin, venninner, latter og litt dansing. Jeg ber liksom ikke om mye, men en kveld til å lufte hodet mitt, bare en kveld :-0 hi

kan du ikke det da? Neste helg? Pump deg og frys ned melka

Anonymous poster hash: 57a21...6a3

Skrevet

Hvorfor kan du ikke ha venninner på besøk selv om du har baby??

Anonymous poster hash: 310b8...165

Skrevet

6mnd kan du vel starte med grøt.

Hadde selv en puppegal baby, så vi starta med grøt og fruktpurre ved 5mnd, da kunne plutselig andre passe og gi mat og drikke av glass og kopp når mammsen måtte på andre ting.

Anonymous poster hash: 6943d...541

Skrevet

Må bare si jeg er glad jeg ikke har barn med et sånt egoistisk rasshøl..

Anonymous poster hash: 1d27b...77b

Skrevet

Baby spiser grøt morgen og kveld, men nekter å sovne uten kos med melk på stua før legginga. Og ikke vil han ta flaske heller, vi har prøvd både med mm og MME. Og kopp vil han heller ikke ha :-/

Hi

Skrevet

Er han så egoistisk da? Er det ikke slik alle har det? Trodde det var vanlig. Samboer sier hvertfall at han og hans venner skal jo ikke behøve å sitte hjemme når baby uansett bare vil ta pupp.. Hi

Skrevet

Ingen over 20 oppfører seg sånn. Aldri hørt om.

Anonymous poster hash: 48e77...ede

Skrevet

Er han så egoistisk da? Er det ikke slik alle har det? Trodde det var vanlig. Samboer sier hvertfall at han og hans venner skal jo ikke behøve å sitte hjemme når baby uansett bare vil ta pupp.. HiAnonymous poster hash: 7e0c5...e97

Jeg synes det høres veldig egoistisk ut!

Hadde ikke vært aktuelt her i gården iallefall, og ikke blant våre venner heller.

Nei, han trenger ikke sitte hjemme for å mate babyen. Han trenger å sitte hjemme fordi det er der du og barn hans er. Den nærmeste familien. Han foretrekker altså å tilbringe sin fritid andre steder enn sammen med dere. Selv om du er frustrert. DET kaller jeg egoistisk.

Er treningen viktig, kan han ta seg en joggetur. Det er enkelt og tar ikke lang tid. Effektivt er det også.

En tur ut i ny og ne hvis det er noe spesielt er selvsagt ok. Men ikke til stadighet bare for å være sosial. Han får vel sin dose voksenkontakt gjennom jobb også?

Anonymous poster hash: 94d6a...7b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...