Gå til innhold

Barnehagen har begynt med noe rart..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ryddehjerter. Hver dag får den dom er flinkest til å rydde et hjerte. Disse henges på veggen, og når msn har fått ti, får man premie. Mi jente synes dette et sårt, for de store ungene tar alt så fort så hun får ikke noe å rydde. Hun har i gen hjerter.

Er dette ok?

Anonymous poster hash: 0d874...d20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*ingen

Skrevet

Enig med deg at det var rart, rar ordning. Har de ansatte snakka med dere om det? Kanskjei ikke det er så gjennomtenkt...

Skrevet

Nei, det er ikke ok. Hadde tatt det opp og krevd at de sluttet med det.

Anonymous poster hash: 62388...aab
Skrevet

Herregud, barnehagen har jo ikke lov til å gjøre NOE, uten at dere foreldre skal blande inn!! Grøss

Anonymous poster hash: 4829c...71f

Skrevet

Detta burde du ta opp med barnehagen. Synest detta blir feil ut fra det barnet ditt reagerer på. Det er sikker fleire som føler detta og.

Anonymous poster hash: 8a917...18c

Skrevet

Jenten din er vel ikke flink til å rydde da. Kanskje kan dere øve dere på å rydde raskt hjemme? 

Anonymous poster hash: 13b56...5b8
Skrevet

Herre.

Hadde din jente hatt mest hjerter hadde du vel skrevet et nedlatende innlegg om de andre ungene som ikke hadde like mange.

Datteren din får bli flinkere å gjøre det hun skal.

Anonymous poster hash: 06340...1fd

Skrevet

Synes dette er dårlig pedagogikk. Synes ikke barna bør belønnes på denne måten. Det vil sette barn i bås og noen vil føle seg stemplet som mindre flinke, unnasluntere, trege osv. Det er sikkert en effektiv måte å få ungene til å rydde på, men absolutt ikke en riktig måte å gjøre det på alikevel. Alle skal selvfølgelig være med å rydde, og noen barn vil sikkert ikke, men dette kan de med å bruke litt mer tid klare uten et slikt system.Synes du bør si ifra om hvordan din datter føler det, og at det kan gjøre noe med selvbildet til de som ikke er flinkest. Hilsen pedleder

Anonymous poster hash: f6d62...def
Skrevet

Det hadde dem i barnehagen hvor sønnen min gikk også, men de ansatte passet på at alle fikk hjerter. Var det en som ikke hadde hjerter, sørget de ansatte for å minne dem på å rydde, og så fikk de hjerte. Funket kjempefint i den barnehagen, og siden foreldrene fikk se tavlen kunne vi se at det var veldig jevnt fordelt med hjerter ;)

Anonymous poster hash: b8ec2...ea2
Skrevet

Er dette noe de akkurat har begynt med? Hvis det er det så synes jeg du skal la de få kjøre opplegget sitt i fred en stund til. Det tar gjerne litt tid før man finner ut hva som fungerer og ikke fungerer. Ha litt tiltro til at de ansatte vet hva de driver med.

Anonymous poster hash: 3a150...3e1
Skrevet

Nei, det er ikke ok. Hadde tatt det opp og krevd at de sluttet med det.

Anonymous poster hash: 62388...aab

Krevd?

At foreldre som ikke aner noe om grunntanken bak et opplegg, skal blande seg og kreve at det skal avsluttes, er ufattelig irriterende.

Skrevet

Regner med at markeringene, altså hjertene, ikke nødvendigvis deles ut til den som er raskest og kan bære mest. Tenker at de ansatte greier å premiere de flinke rydderne utfra bredere kriterier.

Det høres helt merkelig ut at de store rydder så raskt at din datter ikke får noe å rydde. Hva med å motivere henne til å rydde det hun selv leker med?

Anonymous poster hash: 536cd...24f

Skrevet

Hadde dere jobbet i bhg og skulle fått 20 barn på 3 år til å rydde hadde dere nok vært litt mer forståelsesfulle for 'hjertene' ;)

Snakk med de ansatte og hør hva tanken med dette er. Er sikker på at de gjerne ønsker innspill og tilbakemelding på arbeidet de gjør. Så lenge det blir tatt opp på en ordentlig måte.

Anonymous poster hash: 8553f...c69

Skrevet

Herregud, barnehagen har jo ikke lov til å gjøre NOE, uten at dere foreldre skal blande inn!! Grøss

Anonymous poster hash: 4829c...71f

Hva ER det med deg? Klart foreldrene skal ha innblikk og komme med meninger. Det er barna våre det er snakk om. De tilbringer store deler av dagen der.

Anonymous poster hash: 36008...364

Skrevet

Jeg har jobbet som ped.leder i flere år og synes IKKE at dette er en akseptabel metode.

Skrevet

Selvfølgelig reagerer jeg når det er noe ungen min synes er vondt. Jeg vil jo helst at hun bare skal ha det bra. Men jeg vet jo at det ikke går hele tiden, og syr ikke puter under armene på henne. Kommer heller ikke til å si noe til barnehagen, for regner med de vet hva de gjør. Dette er nytt i år, så de trenger kanskje litt tid på seg.

Når det er sagt, så synes JEG dette er merkelig pedagogikk. Er selv førskolelærer, men har ikke jobbet som det på over ti år, så er nok mye nytt jeg har gått glipp av.

Takk for alle svar, forresten.

Var jo andres meninger jeg ute etter (og tar gjerne i mot flere ☺️)

Skrevet

Men pedagoger syns mye rart!!!

Hva mener du med det?

Skrevet

Her får de ryddestjerne, tegnet på hånden...men tror alle som rydder får ;) Synes det er litt overkill med et slikt system. Det er forskjell i alder, hva man er flink til osv. At unger selv reagerer sier vel egentlig sitt.

Skrevet

Ikke greit i det hele tatt. De minste klarer uansett ikke å rydde like mye som de største. Men det kan jo hende de jevner det ut og at alle får etterhvert, hvis ikke synes jeg det er trist for de minste... Hos oss får alle som rydder et stempel på hånden, da blir det fart på ryddingen!

Anonymous poster hash: f5a69...26a

Skrevet

Herremin...

De hadde premie for rydding i den forrige bhg til junior og det synes jeg var helt greit.

Anonymous poster hash: 173a3...508

Skrevet

Hadde dere jobbet i bhg og skulle fått 20 barn på 3 år til å rydde hadde dere nok vært litt mer forståelsesfulle for 'hjertene' ;)

Snakk med de ansatte og hør hva tanken med dette er. Er sikker på at de gjerne ønsker innspill og tilbakemelding på arbeidet de gjør. Så lenge det blir tatt opp på en ordentlig måte.

hvorfor skal 3 åringer rydde så fælt?

det er jo personale til sånt. blir forbanna når jeg kommer på henting barnehage og sfo, og en eller anna idiot av en ansatt skal ha ungene til å rydde!

vi vil hjem! dessuten så er det vel opp til foreldrene hvor mye de ønsker at ungene skal lære å rydde selv, er det ikke, og ved hvilken alder?

Anonymous poster hash: 99dcd...383

Skrevet

hvorfor skal 3 åringer rydde så fælt?

det er jo personale til sånt. blir forbanna når jeg kommer på henting barnehage og sfo, og en eller anna idiot av en ansatt skal ha ungene til å rydde!

vi vil hjem! dessuten så er det vel opp til foreldrene hvor mye de ønsker at ungene skal lære å rydde selv, er det ikke, og ved hvilken alder?

I frykt for at noen tror jeg troller, eller ute etter å provosere! Jeg mener det!!!!

Særlig i hente dituasjonen er det irriterende.

Jeg må legge til at det er en mengde andre positive ting som før må honoreres enn rydde innsats.

Hvordan man er mot andre er viktig. Vil tro at mellommenneskelig oppførsel byr på større utfordringer for både barn og voksne enn legoklosser og fargesriftwt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...