Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #1 Skrevet 18. september 2014 Hun er og moren til mitt barn sin bestevenn så vi snakker en del sammen og er mye både her og der. Hun var nettopp i streik (lærer) og fortalte hele tiden hvor viktig denne streiken var og hvor viktig lærerne er bla bla bla Nå skal barnehage personalet her ut i streik og hun sutrer og klager, hvordan skal dette gå? Hvordan kan de bare gjøre dette? Hva med min jobb? Osv Anonymous poster hash: 1286c...263
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #2 Skrevet 18. september 2014 Det er jo slik det er for de fleste, man er seg selv nærmest. Og vi lærte jo etter streiken blant lærerene at de er den aller viktigste gruppen i samfunnet i dag må vite.... Anonymous poster hash: 205cf...8ef
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #3 Skrevet 18. september 2014 Absolutt tåpelig av henne. Men ungdommer kan passe på seg selv når lærerne streiker, det kan ikke barnehagebarn. Anonymous poster hash: a1a7a...fc8
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #4 Skrevet 18. september 2014 Så fint at hun nå kan se at andre er like viktige som henne Jeg syns denne streiken er viktigere så støtter heller denne enn atter en gang lærerne. Anonymous poster hash: 68935...d0e
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #5 Skrevet 18. september 2014 Hun er med andre ord som folk flest Anonymous poster hash: a6403...63b
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #6 Skrevet 18. september 2014 Tja.... Hva kalles sånt da? Dobbeltmoral? Hykleri? Vi kan krangle og bråke over hvem som har de viktigste jobbene, men når alt kommer til alt så er det i slike tilfeller vi innser hvor avhengige vi alle er av hverandre får å samfunnet til å gå rundt Anonymous poster hash: fee3b...a37
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #7 Skrevet 18. september 2014 Er det noen som har bedre grunn enn lærerne til å streike så er det de underbetalte barnehageansatte. Jeg blir av og til ør i hodet bare av å være der over kortere tid. Anonymous poster hash: 369fd...96b
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #8 Skrevet 18. september 2014 Høyres rart ut. Alle lærarane eg kjenner, stiller seg bak denne streiken her. Anonymous poster hash: dbf32...86d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #9 Skrevet 18. september 2014 Vel, jeg er lærer, og stiller meg 100 prosent bak barnehagepersonalet når det gjelder denne streiken. Sånn, da blir det balanse i regnskapet til alle de på forumet, som ikke forstår at en her og en der som mener noe, ikke nødvendigvis er representativt for alle der ute. Ingen årsak! Anonymous poster hash: 67247...75c
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #10 Skrevet 18. september 2014 Høres ut som trolling. Alle lærere jeg kjenner støtter opp om denne streiken. Anonymous poster hash: 89320...817
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #11 Skrevet 18. september 2014 Er det noen som har bedre grunn enn lærerne til å streike så er det de underbetalte barnehageansatte. Jeg blir av og til ør i hodet bare av å være der over kortere tid. Anonymous poster hash: 369fd...96b Nå er det ikke i hovedsak lønnen de streiker for. Anonymous poster hash: 68935...d0e
lille_my:) Skrevet 18. september 2014 #12 Skrevet 18. september 2014 Er det noen som har bedre grunn enn lærerne til å streike så er det de underbetalte barnehageansatte. Jeg blir av og til ør i hodet bare av å være der over kortere tid. Anonymous poster hash: 369fd...96b Nå er det ikke i hovedsak lønnen de streiker for. Anonymous poster hash: 68935...d0e Er det en gruppe som har virkelig har blitt oversett i mange år så er det barnehageansatte, og de gjør en utrolig viktig jobb i samfunnet. Jeg blir helt forbauset og matt over hvor lite verdsatt mennesker som jobber med barn og unge er idag. Dette er helter i mine øyne:) Lønnen som de ufaglærte i barnehager får er skammelig! man har bedre inntekt ved å jobbe i de fleste andre yrker (som misforstå meg rett er kjempe viktige også)! Jeg hadde ikke kunnet arbeide om det ikke var for alle de fantastiske menneskene som jobber i barnehagen min, og de holder ikke bare et øye med barna der de legger mye innsats i at barna skal ha en god hverdag:) Jeg er evig takknemlig som mor og om en streik (som gjør at jeg må være hjemme fra min jobb) fører til bedre arbeids- og lønnsvilkår så er det verdt det!
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #13 Skrevet 18. september 2014 Tja, da er hun i mindretall. Jeg er lærer på en stor skole, og alle jeg vet om der, meg selv inkludert, støtter barnehagelærerne fullt i sin sak. Anonymous poster hash: 850bb...653
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå