Gå til innhold

Uff, hva gjør jeg med disse sjalu mødrene!?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Klart de er sjalu! Nevner ikke med ét ord alle hans fremskritt!!

 

Anonymous poster hash: 1c1eb...161

Troll!

 

Anonymous poster hash: daad4...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Haha, jeg hadde ikke vært sjalu på en brunøyd unge iallefall :D

 

Anonymous poster hash: dd1f2...503

 

WTF???   :hakeslepp:

 

Anonymous poster hash: d60ea...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christ. Når skal enkelte av dere forstå at INGEN er sjalu på en annen mor for barnet deres? Alle mødre oppfatter at sitt barn er best. Blir du sjalu på mødre med barn som er penere, smartere, kjappere? Det finnes alltid noen objektivt bedre, vet du. Aldri noen subjektivt bedre. Voks opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utover i tråden blir det jo ganske klart at dette er troll.

Stakkars HI, hun trenger virkelig hjelp.

 

Anonymous poster hash: 319bc...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerer mest på inlegget ditt. Det er umodent. Det får meg til å tenke to ting:

 

A: Du er ung, førstegangsmor som sitter fast i babybobbla. Det får deg til å tro at dersom ungen din kryper 2 mnd før andre eller lignende, så er det en verdenssensasjon som er misunnelsesverdig. Du TROR de andre er sjalu på deg, men egentlig er de lei av deg. De vet nemlig at unger utvikler seg ulikt og at det er knekkende likegyldig når ting skjer så lenge det er innenfor "normalen" (og det er et romslig begrep når det gjelder babyer).

 

B: De andre mødrene i gruppen er unge mødre i bobbler som tror at verden ikke går videre om ungen ikke er først ute med alt. De er faktisk misunnelig på deg.

 

Jeg tror A er nærmest sannheten. FYI, det spiller ingen rolle hvordan babyer utvikler seg så lenge de ikke har motoriske eller andre utfordringer utover det som er normalt. Og, jeg har selv praktisert EC med barnet mitt siden det var 7 uker gammelt (og det funka som bare det), det gikk 1 uke i barnehagen, så måtte jeg begynne å bytte bleier som alle andre. Ungen sluttet akkurat med beleir, 3 år gammel.....Ikke gled deg for tidlig mao.



Anonymous poster hash: 9567d...753
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*takke fan for at jeg bor i ødemarka og slipper å forholde meg til barselgrupper og mødre med komplekser og innbilte superbarn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er EC? 

 

Vel, jeg må vel si at du ikke høres særlig sympatisk ut med den skrytetaktikken din...  Du tror kanskje selv at du gjør dem en tjeneste på den måten, men det er klart at de gjennomskuer hele opplegget ditt. At de da blir mer og mer lei av deg, det forstår jeg meget godt. 

 

Jeg har vært i nok barselgrupper til å vite at det  er godt mulig at disse mødrene blir småsjalu fordi barnet ditt ligger foran deres, eller iallefall vekker bekymring. Da spesielt siden du sier at noen av barna er litt seine i utviklingen. 

 

Men slutt med den skrytinga, det blir for dumt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i barselgruppe, barna er ca 10 mnd gamle. Min gutt er en av de yngste der, men kommet lengst frem på alle områder! Begynte å snu seg og krabbe tidlig, Jar begynt å gå nå. Fikk tenner tidlig. Fullammet til 6 mnd, begynte på fast føde, og det har gått som en drøm. Sover til faste tider, sover hele natten gjennom. Driver også med EC, så jeg har ikke skiftet en eneste bæsjebleie siden han var 3-4 mnd. I tillegg er han en usedvanlig vakker gutt, nydelig store brune øyne, og masse hår. Skikkelig Glimt i øyet, bare blid og fornøyd.

Merker på de andre mødrene at de er så sjalu, og har nå begynt å la være kommentere alle alle hans fremskritt. Synes grunn det er tragikomisk, så jeg har begynt å overdrive når jeg "skryter" av deres barn; Åååå, klarer du å snu deg du da??? Så FLINK!!! Kjempebra!! (Tar helt av, og noen av disse barna er nesten forsinket i motorisk utvikling). He he heAnonymous poster hash: 1c1eb...161

Haha, dette har jeg litt vanskelig for å tro, men men..

Men må bare spørre, hva mener du med at noen av barna er forsinket i motorisk utvikling? Hva er det som er unormalt at de ikke kan når de er 10 mnd?

 

Anonymous poster hash: e8a9e...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke misunnelige, men drittlei deg, Hi! Du høres utrolig slitsom ut. Hadde noen dramatisk sagt til mine "trege" gutter "åååååå, så flink du er til å gå" (ved 14 måneders alder), hadde jeg begynt å lure. Det er greit å komme med støttende ord til barnet, men sånn overdrivelse du driver med er bare flaut.

 



Anonymous poster hash: 84ef8...8ef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrelifred, det er da bare å google! Jeg har gjort det, og kommet frem til at det har noe med transport å gjøre. Hvorfor babyene ikke bæsjer i bleia i forbindelse med denne transporten har jeg ikke helt klart for meg enda...

 

 

http://no.wikipedia.org/wiki/EC :huh:  :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det samme litt med min datter. Hun snudde seg begge veier over på magen som 4mnd, begynte å åle seg som 5 mnd og hun sa sine første ord som 8-9 mnd gammel. Nå er hun straks to år og synger sanger, teller til 20 og kan fargene. Jeg er selvsagt sprekkeferdig av stolthet over den flinke lille jenta vår. Men noen ganger føles det rett og slett litt feil ut å skryte av henne foran andre, særlig siden flere av de andre barnevennene hennes på samme alder ikke på langt nær er ved hennes nivå. Har møtt litt kommentarer osv selv jeg også, men da har jeg ofte kommentert hva datteren vår kanskje ikke er så flink til, f.eks kan hun være litt pysete på en sel fysiske leker osv.

 

Anonymous poster hash: 942b8...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herrelifred, det er da bare å google! Jeg har gjort det, og kommet frem til at det har noe med transport å gjøre. Hvorfor babyene ikke bæsjer i bleia i forbindelse med denne transporten har jeg ikke helt klart for meg enda...

 

 

http://no.wikipedia.org/wiki/EC :huh::klo:

Hahahahahaha 😂😂😂😂

 

Anonymous poster hash: 0db92...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det samme litt med min datter. Hun snudde seg begge veier over på magen som 4mnd, begynte å åle seg som 5 mnd og hun sa sine første ord som 8-9 mnd gammel. Nå er hun straks to år og synger sanger, teller til 20 og kan fargene. Jeg er selvsagt sprekkeferdig av stolthet over den flinke lille jenta vår. Men noen ganger føles det rett og slett litt feil ut å skryte av henne foran andre, særlig siden flere av de andre barnevennene hennes på samme alder ikke på langt nær er ved hennes nivå. Har møtt litt kommentarer osv selv jeg også, men da har jeg ofte kommentert hva datteren vår kanskje ikke er så flink til, f.eks kan hun være litt pysete på en sel fysiske leker osv.

 

Anonymous poster hash: 942b8...9d1

HI her

Akkurat slik føler jeg det også! Synes det er dårlig gjort av de andre, nesten slik at jeg ikke har lov til å være stolt av gutten min, fordi han er tidlig ute med ALT!

 

EC: Elimination Communication

Jeg ser etter tegn på barnet, som gjør at jeg forstår at han kommer til å bæsje snart. Holder ham over do, istedet for at han skal bæsje i bleia..

 

Anonymous poster hash: 1c1eb...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du egentlig stolt av at barnet er tidlig ute motorisk?? Er det en prestasjon? Tror du det er tegn på høy iq? Jeg har to som var ekstremt trege og en som er tidlig ute. Jeg er da ikke noe mere fornøyd med hun siste for det. Og etter ti måneder er det jo litt slitsom for de andre på barselgruppa å være så imponert over ditt barn. De er nok like opptatt av sine unger som du er av din. Tror du bør prøve å se hva du gjør som fører til at de ikke liker deg heller enn å tro de er sjalu. På gruppa til min eldste var det en av barna som gikk før min lærte å åle seg fremover. Kan ikke si jeg kjente på så mye sjalusi du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen vår var veldig tidlig ute motorisk og språklig.. Nå er han 11 år og snakker akuratt likt kompisene og kom på 7.plass i klassen da de sprang 60-meteren... Han sluttet med bleier da han var to, men må fortsatt mase på at han skal sikte bedre når han er på do.

 

Anonymous poster hash: d4519...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Reagerer mest på inlegget ditt. Det er umodent. Det får meg til å tenke to ting:

 

A: Du er ung, førstegangsmor som sitter fast i babybobbla. Det får deg til å tro at dersom ungen din kryper 2 mnd før andre eller lignende, så er det en verdenssensasjon som er misunnelsesverdig. Du TROR de andre er sjalu på deg, men egentlig er de lei av deg. De vet nemlig at unger utvikler seg ulikt og at det er knekkende likegyldig når ting skjer så lenge det er innenfor "normalen" (og det er et romslig begrep når det gjelder babyer).

 

B: De andre mødrene i gruppen er unge mødre i bobbler som tror at verden ikke går videre om ungen ikke er først ute med alt. De er faktisk misunnelig på deg.

 

Jeg tror A er nærmest sannheten. FYI, det spiller ingen rolle hvordan babyer utvikler seg så lenge de ikke har motoriske eller andre utfordringer utover det som er normalt. Og, jeg har selv praktisert EC med barnet mitt siden det var 7 uker gammelt (og det funka som bare det), det gikk 1 uke i barnehagen, så måtte jeg begynne å bytte bleier som alle andre. Ungen sluttet akkurat med beleir, 3 år gammel.....Ikke gled deg for tidlig mao.

 

Anonymous poster hash: 9567d...753

 

Jepp. Og det er faktisk ikke noen fordel for senere motorisk utvikling om ungen begynner å gå veldig tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg, nå tror jeg jammen dette forumet nådde et nytt "low-point"... Guttungen din høres helt nydelig ut, du derimot er jeg litt usikker på.



Anonymous poster hash: e35c0...385
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en av hver, eldste treg med motorikk og tale som baby, yngste er nå knapt 9 mndr, og ligger på samme nivå som er forventet av 15 mndrs babyer.

 

Men eldste er blitt en skarp skolegutt med gode motoriske evner på tross av sen start. Og yngste kan jo ende opp langt bak etterhvert hvis han legger seg på latsiden.

 

Som lærer har jeg innsett en ting: det blir folk av de aller fleste, om de er tidlig ute eller sent ute. Det spiller ingen trille, så lenge du godtar barnet ditt som det er og setter standard etter hva det får til, så går det bra som oftest.

 

Og foresatte som tror barnet deres er det beste i verden og ikke kan trå feil i verden er noe av det mest plagsomme som finnes! Kan det være grunnen til at det har skjært seg for deg i barselgruppa?

 

 

Anonymous poster hash: 80d02...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i barselgruppe, barna er ca 10 mnd gamle. Min gutt er en av de yngste der, men kommet lengst frem på alle områder! Begynte å snu seg og krabbe tidlig, Jar begynt å gå nå. Fikk tenner tidlig. Fullammet til 6 mnd, begynte på fast føde, og det har gått som en drøm. Sover til faste tider, sover hele natten gjennom. Driver også med EC, så jeg har ikke skiftet en eneste bæsjebleie siden han var 3-4 mnd. I tillegg er han en usedvanlig vakker gutt, nydelig store brune øyne, og masse hår. Skikkelig Glimt i øyet, bare blid og fornøyd.

 

Merker på de andre mødrene at de er så sjalu, og har nå begynt å la være kommentere alle alle hans fremskritt. Synes grunn det er tragikomisk, så jeg har begynt å overdrive når jeg "skryter" av deres barn; Åååå, klarer du å snu deg du da??? Så FLINK!!! Kjempebra!! (Tar helt av, og noen av disse barna er nesten forsinket i motorisk utvikling). He he he

 

Anonymous poster hash: 1c1eb...161

Håper iallfall han arver sine sosiale antenner fra far sin...

 

Jada, du har en flink gutt, men alle mødre syns sine barn er flinke.. Hvorfor i all verden forventer du at andre skal kommentere fremskrittene til barnet ditt hele tiden?

 

Hadde du vert i min barselsgruppe tror jeg nok ikke jeg hadde gidda å sagt noe som helst til deg, iallfall ikke positivt. Nei, jeg er IKKE sjalu, for jeg har faktisk verdens nydeligeste barn selv (ja, tenk at alle mødre tenker det om barnet sitt!) Du høres rett og slett ikke god ut!

 

Anonymous poster hash: e1a85...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er virkelig ikke sann! Min på 8,5 mnd kan verken åle eller krabbe. Selvfølgelig mener jeg at mitt barn er det beste, den peneste, mest sjarmerende og så videre. Les historien om myrsnipa og jegeren så skjønner du litt mer. Hadde du holdt det gående og brutt ut i jubel hver gang mitt barn hadde gjort en antydning til å åle, hadde jeg selvfølgelig gjennomskuet deg. Ikke tro at folk er dumme og at du kan lure de med en så simpel teknikk. Huff, kjenner jeg blir flau av innlegget ditt.

 

Anonymous poster hash: 92132...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er virkelig ikke sann! Min på 8,5 mnd kan verken åle eller krabbe. Selvfølgelig mener jeg at mitt barn er det beste, den peneste, mest sjarmerende og så videre. Les historien om myrsnipa og jegeren så skjønner du litt mer. Hadde du holdt det gående og brutt ut i jubel hver gang mitt barn hadde gjort en antydning til å åle, hadde jeg selvfølgelig gjennomskuet deg. Ikke tro at folk er dumme og at du kan lure de med en så simpel teknikk. Huff, kjenner jeg blir flau av innlegget ditt.

 

Anonymous poster hash: 92132...0a7

 

 

Signerer den. Tilgjort skryt er noe av det mest patetiske man ser. Hvis det samme menneske i tillegg har ovenfra-og-ned-holdning, så oppfatter jeg denne personen som rett og slett dum. Du er ikke særlig smart hvis du mener ditt barn er best i alt, alle må HELE tiden kommentere barnets fremskritt og alle skal fokusere på ditt barn som sentrum av universet. Selvfølgelig vil ingen omgås slike folk, når de i tillegg skal være "ironiske" og "sarkastiske" ved å vise tilgjort glede på vegne av andre, når de egentlig mener at andre er noen trege idioter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i barselgruppe, barna er ca 10 mnd gamle. Min gutt er en av de yngste der, men kommet lengst frem på alle områder! Begynte å snu seg og krabbe tidlig, Jar begynt å gå nå. Fikk tenner tidlig. Fullammet til 6 mnd, begynte på fast føde, og det har gått som en drøm. Sover til faste tider, sover hele natten gjennom. Driver også med EC, så jeg har ikke skiftet en eneste bæsjebleie siden han var 3-4 mnd. I tillegg er han en usedvanlig vakker gutt, nydelig store brune øyne, og masse hår. Skikkelig Glimt i øyet, bare blid og fornøyd.

 

Merker på de andre mødrene at de er så sjalu, og har nå begynt å la være kommentere alle alle hans fremskritt. Synes grunn det er tragikomisk, så jeg har begynt å overdrive når jeg "skryter" av deres barn; Åååå, klarer du å snu deg du da??? Så FLINK!!! Kjempebra!! (Tar helt av, og noen av disse barna er nesten forsinket i motorisk utvikling). He he he

 

Anonymous poster hash: 1c1eb...161

 

He he he, okeeei.. Du er førstegangsmor, eller? Tviler på at mødrene er sjalu på ungen din. Når ungene er bikket året og alle kan gå tenker man ikke over på hvem som kunne hva først. Min første gikk ikke før hun var 14 mnd, men startet å prate tidlig feks. Alle er forskjellig heldigvis. 

 

Anonymous poster hash: fc959...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...