Gå til innhold

Dyreplageri!! hva gjør jeg nå da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten min kom inn ista, og noen har klipt av alle værhårene på den!!!! Blir så sint! :(

Vokser det ut igjen..? Trenger ikke katten disse hårene for og føle??

Anonymous poster hash: b9f98...c8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De vokser ut igjen. Ville holdt den inne en stund.

Anonymous poster hash: e319a...77d

Skrevet

Katten bruker værhårene på en måte som forteller dem om de får plass inni små hulrom med hele kroppen f.eks. Det er som et målebånd for dem.

Vet ikke om de vokser ut igjen.

Er vel ikke så mye du kan gjøre, annet enn å følge med i området om du kan finne ut hvem som gjorde det, og evt. avverge at det skjer igjen med andre katter, eller at de tar det lengre neste gang.

Anonymous poster hash: a253d...b87
Skrevet

Kanskje holde katten inne fra nå av? Slike ting kan eskalere.

Ja, kattens værhår vokser ut igjen, men den er avhengig av de for å måle plass, balanse, etc.

Anonymous poster hash: ed697...b3f
Skrevet

Jeg hadde kanskje vurdert å anmelde... Du kan også henge opp noen plakater hvor du forteller "hei du/dere som klippet katten min". Sånt kan bli en snakkis i nabolaget og hvis det er noen småbarn som kjeda seg kan det kanskje skremme dem fra å gjøre det igjen, når folk begynner å snakke om det?

Anonymous poster hash: 85711...305

Skrevet

Huff… Ja, hold katten inne en stund. Og hør med andre naboer som har dyr om de har opplevd noe lignende. 

Om de har det, så burde du kanskje vurdere å ha katten inne for godt. Om de ikke har det, så kan du hvertfall prøve å slippe katten ut igjen etter en stund. 

Jeg er ikke noe kattemenneske men, jeg ser for meg at, det faktisk ikke er så enkelt å klippe av værhårene til en katt.. Så dette ville jeg sett på som temmelig alvorlig!! :( 

Anonymous poster hash: 76bac...cdc
Skrevet

De vokser ut igjen, katter mister dem og får nye hele tiden heldigvis.. Men ja, jeg hadde faktisk anmeldt, og lagt ut bilde og info på den lokale bytte/kjøpe/selge-siden der du bor, slik at folk får det med seg.

Er utrolig stygt gjort, selv om jeg tror du skal prise deg lykkelig over at de ikke gjorde noe verre. 

Anonymous poster hash: 889cc...d03
Skrevet

Katt klarer seg fint uten værhår. Det finnes katter uten værhår.

Anonymous poster hash: f4ed8...548

Skrevet

Ja, de vokser ut men katten kan være noe forvirret den første tiden så hold den inne. Blir det ikke for den kan du kjøpe Feli-way hos dyrlegen. Det stikker i kontakten og utsondrer hormoner som roer katten. Det er faktisk det samme som katten gir fra seg når den gnir seg(værhårene) på ting;-)

Hadde også lagt ut advarsel på en lokalsider via FB. Som katteeier hadde jeg satt pris på å få vite at slike empatiløse idioter hadde gjort slikt nært meg.

Anonymous poster hash: b3c00...2d7

Skrevet

Synes du skal anmelde så politet i det minste vet om at dette nå skjer i deres nærområde.

Anonymous poster hash: dbb8a...d96

Skrevet

Ikke bra. Men jeg tror ikke du kommer noen vei med å anmelde. Ser det nesten litt for meg. "Hei. Noen klippet av værhårene på katten min, jeg vil anmelde." Tipper politiet får seg en god latter på pauserommet da. Og så blir saken henlagt.

Jeg ville heller snakket med naboer. Spredt ordet til alle jeg så i nærmiljøet. Kanskje du får noen tips.

Anonymous poster hash: 2254a...745

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...