Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #1 Skrevet 18. september 2014 Eller skjærer dere opp kjøttet for han/henne? Anonymous poster hash: 8b6de...288
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #2 Skrevet 18. september 2014 Nei, ærlighet talt. Deler ikke opp maten for en 8-åring. Anonymous poster hash: e1155...a9c
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #3 Skrevet 18. september 2014 Åhh, nei du. Sluttet å skjære opp da hun var 4 år. Anonymous poster hash: 7380c...853
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #4 Skrevet 18. september 2014 Ehhh, nei egentlig ikke. Vi skjærer kjøttet og skreller potetene enda😳 Anonymous poster hash: ef227...ce5
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #5 Skrevet 18. september 2014 Innser at det burde øves mer på... Men jeg skjærer ikke opp maten nei. Anonymous poster hash: cd3c3...f4d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #6 Skrevet 18. september 2014 Så klart klarer hun d selv Anonymous poster hash: a8d6e...a5c
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #7 Skrevet 18. september 2014 Min treåring bruker kniv og gaffel, men trenger hjelp til kjøtt. De eldre barna klarer seg selv! Anonymous poster hash: 00514...b48
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #9 Skrevet 18. september 2014 Selvfølgelig klarer hun det 😂 jeg tenker mitt om de forfedrene til barn i den alderen som ikke klarer å bruke kniv og gaffel. Anonymous poster hash: d9955...aca
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #10 Skrevet 18. september 2014 Eh.. Så klart! Toåringen min også! (Men skjærer opp for henne) Anonymous poster hash: 54311...504
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #11 Skrevet 18. september 2014 Selvfølgelig klarer hun det 😂 jeg tenker mitt om de forfedrene til barn i den alderen som ikke klarer å bruke kniv og gaffel. Anonymous poster hash: d9955...aca Så vi som har barn med motoriske vansker tenker du ditt om? Anonymous poster hash: 5a8d0...c78
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 18. september 2014 #12 Skrevet 18. september 2014 Selvfølgelig klarer hun det jeg tenker mitt om de forfedrene til barn i den alderen som ikke klarer å bruke kniv og gaffel. Anonymous poster hash: d9955...aca Ja, de har sikkert mye rart som forfedre Min klarer det fint, men ber om hjelp og får det til kjøtt. Jeg skreller potetene, men kan godt være hun får det til.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #13 Skrevet 18. september 2014 Selvfølgelig klarer hun det 😂 jeg tenker mitt om de forfedrene til barn i den alderen som ikke klarer å bruke kniv og gaffel. Anonymous poster hash: d9955...aca Du vet at det finnes barn med motoriske vansker? Eller er du litt begrenset i toppen? Anonymous poster hash: 81186...618
Gjest Julia1984 Skrevet 18. september 2014 #14 Skrevet 18. september 2014 Min 7 åring kutter det meste selv, men ber om hjelp til noe kjøtt. Men om noen kutter opp kjøtt til sitt barn, hva så? Sikkert ting vi andre gjør som de klær seg i hodet av.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #15 Skrevet 18. september 2014 Min datter er 3,5 hun deler opp det meste selv med kniv og gaffel, kan få litt hjelp om noe er hardt/seigt. Smører selv å gjør stort sett det meste selv under måltidet. Så det bør nok værtfall en 8 åring klare!!! Anonymous poster hash: 9f92d...935
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #16 Skrevet 18. september 2014 Selvfølgelig klarer hun det 😂 jeg tenker mitt om de forfedrene til barn i den alderen som ikke klarer å bruke kniv og gaffel. Anonymous poster hash: d9955...aca Så vi som har barn med motoriske vansker tenker du ditt om? Anonymous poster hash: 5a8d0...c78 De som har motoriske vansker nevnte jeg ikke noe om, regner med jeg ikke må nevne og utelate noen hver gang jeg kommenterer noe. Jeg snakker om helt vanlige 8 åringer. Anonymous poster hash: d9955...aca
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #17 Skrevet 18. september 2014 Selvfølgelig klarer hun det 😂 jeg tenker mitt om de forfedrene til barn i den alderen som ikke klarer å bruke kniv og gaffel. Anonymous poster hash: d9955...aca Så vi som har barn med motoriske vansker tenker du ditt om? Anonymous poster hash: 5a8d0...c78 De som har motoriske vansker nevnte jeg ikke noe om, regner med jeg ikke må nevne og utelate noen hver gang jeg kommenterer noe. Jeg snakker om helt vanlige 8 åringer. Anonymous poster hash: d9955...aca Har ikke så store barn ennå, men er det virkelig noe å henge seg oppi? Er alt du gjør perfekt, pedagogisk riktig og alltid gjennomtenkt?? Anonymous poster hash: 5a8d0...c78
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #18 Skrevet 18. september 2014 Selvfølgelig klarer hun det jeg tenker mitt om de forfedrene til barn i den alderen som ikke klarer å bruke kniv og gaffel. Anonymous poster hash: d9955...aca Ja, de har sikkert mye rart som forfedre Min klarer det fint, men ber om hjelp og får det til kjøtt. Jeg skreller potetene, men kan godt være hun får det til. Haha 😂 iphone lever sitt eget liv 😄 Foreldre mente jeg ☺️ Jeg tror nok hun klarer å skrelle potetene sine og , la hun prøve 😊 Anonymous poster hash: d9955...aca
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #19 Skrevet 18. september 2014 Selvfølgelig klarer hun det 😂 jeg tenker mitt om de forfedrene til barn i den alderen som ikke klarer å bruke kniv og gaffel. Anonymous poster hash: d9955...aca Så vi som har barn med motoriske vansker tenker du ditt om? Anonymous poster hash: 5a8d0...c78 De som har motoriske vansker nevnte jeg ikke noe om, regner med jeg ikke må nevne og utelate noen hver gang jeg kommenterer noe. Jeg snakker om helt vanlige 8 åringer. Anonymous poster hash: d9955...aca Har ikke så store barn ennå, men er det virkelig noe å henge seg oppi? Er alt du gjør perfekt, pedagogisk riktig og alltid gjennomtenkt?? Anonymous poster hash: 5a8d0...c78 Hæ? Jeg svarte på ett spørsmål som ble stilt og la til mine forventninger og tanker. Er det ikke lov det plutselig ? Det finnes nok av foreldre som ikke lar barna slippe til og bli flinke til å kunne klare ting selv , og i en alder av 8 år burde de kunne klare å bruke kniv og gaffel riktig . Anonymous poster hash: d9955...aca
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #20 Skrevet 18. september 2014 Selvfølgelig klarer hun det 😂 jeg tenker mitt om de forfedrene til barn i den alderen som ikke klarer å bruke kniv og gaffel. Anonymous poster hash: d9955...aca Så vi som har barn med motoriske vansker tenker du ditt om? Anonymous poster hash: 5a8d0...c78 De som har motoriske vansker nevnte jeg ikke noe om, regner med jeg ikke må nevne og utelate noen hver gang jeg kommenterer noe. Jeg snakker om helt vanlige 8 åringer. Anonymous poster hash: d9955...aca Du skjønner kanskje ikke at helt vanlige 8-åringer kan være svært forskjellig utviklet når det kommer til motoriske ferdigheter? Anonymous poster hash: 81186...618
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #21 Skrevet 18. september 2014 Jeg tar det som en såpass stor selvfølge at barn klarer det selv at jeg ikke en gang hadde tenkt tanken at noen av barnas venner ikke kunne det. Hadde de spurt meg om å skjære opp kjøttet når de er her på middag hadde jeg sikkert svart noe alla "det klarer du fint selv" , også fortsatt med min egen mat. [i]Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 8c18ffb37445aa38c522f77262e2674d"] 8c18f...74d [/acronym] [/i]
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #22 Skrevet 18. september 2014 Jeg husker ikke når jeg sluttet å hjelpe de med å dele opp, men det er veldig lenge siden. 9åringen får hjelp til å kutte vekk benet på koteletten, men det er vel igrunn det utover å skrelle poteter. Syns det er helt greit, for jeg vet hun kan det, men hun syns det er litt skummelt å kutte vekk beinet etter ett uhell hun hadde engang. Og skrelle varm potet syns hun blir for varmt. Hun vil heller hjelpe til med å skrelle potetene før vi koker de. Middag lager hun selv innimellom også, så jeg vet hun kan. Jeg vet hun skreller potet selv når hun er på besøk også, spiser det hun ikke liker eller er så glad i også. Anonymous poster hash: 937cb...131
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #23 Skrevet 18. september 2014 Min 11 åring kan ikke. Eller dvs han klarer til slutt, men det tar lang tid. Lang tid. For han er det kjempevanskelig. Han synes derfor ikke det er særlig festlig å spise mat hos andre. Han synes det er flaut. 3 og 5 åringen klarer det helt fint selv, både å skrelle poteter og skjære opp kjøtt Unger er forskjellig. 11 åringen sliter veldig med finmotorikken og klarer ikke koordinere hendene helt. Har ikke kontroll på dem. Anonymous poster hash: a68e4...64e
Plutselig_gravid Skrevet 18. september 2014 #24 Skrevet 18. september 2014 Min 11 åring kan ikke. Eller dvs han klarer til slutt, men det tar lang tid. Lang tid. For han er det kjempevanskelig. Han synes derfor ikke det er særlig festlig å spise mat hos andre. Han synes det er flaut. 3 og 5 åringen klarer det helt fint selv, både å skrelle poteter og skjære opp kjøtt Unger er forskjellig. 11 åringen sliter veldig med finmotorikken og klarer ikke koordinere hendene helt. Har ikke kontroll på dem. Anonymous poster hash: a68e4...64e Var ikke meningen å være anonym
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #25 Skrevet 18. september 2014 Min 8-åring klarer det. Men jeg hjelper fortsatt til med å skjære opp kjøttet dersom hun ber om det - noe hun gjør av og til. 11-åringen her synes også det er litt vanskelig. Han kan dele og skrelle selv, men foretrekker helt å dele opp alt først for så å spise med kun gaffel. hjelper litt til med å skjære koteletter og andre tykke kjøppbiter for han innimellom også. Anonymous poster hash: 27bee...d1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå