Gå til innhold

Foredlrepenger over lønn?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betyr det? At man får foreldrepenger i permisjon istedenfor lønn? Altså enkelt og greit? Max 6G.

 

Men hvis man har vært fast ansatt sammenhengende i min 12 mnd utbetales foreldrepenger over 6G. Vil det da si at man får full vanlig lønn ved 100%, og fulle 80% av lønn uansett lønn? Og teller det om man har vært sykemeldt i løpet av de 12 mnd? Må man da ikke gå ut i perm før man har vært ansatt 12 mnd, dvs man kan bli gravid etter ca fire mnd og da få full lønn over 6 G?

 

Kan jo ikke spørre så mye heller, vil jo ikke si at jeg allerede planlegger å bli gravid. Og når jeg er gravid pleier jeg bli sykemeldt ganske fort...

 

Anonymous poster hash: 380d0...d95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er opp til arbeidsgiver å bestemme over jobben utbetaler lønn over 6G. Så dette må du ta opp med arbeidsgiver



Anonymous poster hash: a5fca...e4d
Skrevet

Hva betyr det? At man får foreldrepenger i permisjon istedenfor lønn? Altså enkelt og greit? Max 6G.

 

Men hvis man har vært fast ansatt sammenhengende i min 12 mnd utbetales foreldrepenger over 6G. Vil det da si at man får full vanlig lønn ved 100%, og fulle 80% av lønn uansett lønn? Og teller det om man har vært sykemeldt i løpet av de 12 mnd? Må man da ikke gå ut i perm før man har vært ansatt 12 mnd, dvs man kan bli gravid etter ca fire mnd og da få full lønn over 6 G?

 

Kan jo ikke spørre så mye heller, vil jo ikke si at jeg allerede planlegger å bli gravid. Og når jeg er gravid pleier jeg bli sykemeldt ganske fort...

 

Anonymous poster hash: 380d0...d95

Det du får i permisjonen heter uansett foreldrepenger, men noen steder betaler jobben ut (da ser det ut som vanlig lønn), andre får direkte fra nav. Vanligvis er det et tak på 6g ja, men om arb.giver betaler mellomlegget får du som du sier fulle 80% eller fulle 100% hvis du tjener over 6g i utgangspunktet. Resten må du nok høre om på jobben din. Kanskje dere har en personalbok der slike ting står?

 

Anonymous poster hash: 4ebba...41a

Skrevet

Dersom du får fra NAV;

- du får foreldrepenger direkte

- max 6G uansett før-lønn

 

Noen arbeidsgivere ordner dette for sine medarbeidere og gir vanlig lønn uansett førlønn,- slik er det hos meg;

- jeg får lønn fra min arbeidsgiver på vanlig lønningsdato og mottar vanlig lønningsslipp. Jeg "ser" ikke noe utbetalinger fra NAV

- min arbeidsgiver får tilbake penger fra NAV, men kun opp til 6G

- som et personalgode har vi at vi får lønn uansett, og arbeidsgiver betaler mellomlegget av egen lomme

 

Om dette praktiseres er fullt og helt opp til din arbeidsgiver og ikke en rettighet du har.

Dersom du har 80% dekningagrad får du eventuelt mellomlegget av 6G og opp til dekningsgraden din.

 

 

Anonymous poster hash: ce017...753

Skrevet

Det er opp til arbeidsgiver å bestemme over jobben utbetaler lønn over 6G. Så dette må du ta opp med arbeidsgiver Anonymous poster hash: a5fca...e4d

Jeg skrev her hva som står i personalhåndboka, men trenger hjelp til tolkning.

 

Anonymous poster hash: 380d0...d95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...