Gå til innhold

Er litt redd han tar det ut over barnet mitt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er ett innlegg jeg ALDRI hadde trodd jeg skulle skrive! 

Det handler om en gutt som går i 2 klasse og barnet mitt som går i 1.

Vi er relativt ny i nabolaget og kjenner ikke denne gutten veldig godt, men han har vært hos oss noen ganger sammen med andre barn. Jeg har merket meg han pga oppførselen hans, og helt ærlig har jeg ett håp om at barnet mitt skal trekke seg mot andre venner. Han er til tiden ikke snill mot andre barn, er spesielt en gutt det går utover :( 

Er dialog med de fleste foreldre her, men hans foreldre er fraværende, har aldri engang sett dem. 

En annen nabo fortalte meg for en stund siden at hun brukte å plukke opp denne gutten på morgenen, ellers hadde han ikke kommet seg på skolen før langt på dag.

Skal ikke gå i detalj på alt hun fortalt meg, men akkurat dette er litt vesentlig nå ;)

I dag da jeg fulgt barnet mitt på skolen kom denne gutten springende i full fart etter oss og ville gå sammen med oss. Det var selvfølgelig greit det, vi gikk å snakket om forskjellige ting og han var både rolig og fin. En helt annen gutt en den jeg har sett før. 

Han fortalte noen historier som virkelig fikk øyenbrynene mine til å heve seg mange hakk, ikke sikkert de noen ganger kommer ned på normalen igjen, men det er så. Tror ikke den gutten har det veldig greit hjemme :(

Da vi var ca 30 meter fra skolen så han en kamerat og sprang bort dit.   

Denne vennen sto dypt konsentrert over ett spill på mobilen og jeg skjønte at disse kom ikke til å klare å løsrive seg og komme seg på skolen i tide. (vi hadde brukt litt lang tid, så det var bare noen minutter til det ringte inn da)

I det jeg gikk forbi dem tok jeg han på skulderen og sa i en vennlig tone "nå ringer det inn snart" 

Jeg følte på en eller annen måte ett ansvar for at gutten kom seg helt frem siden han hadde gått sammen med oss.

Han ble sint gitt... 

Han skulle ikke ha noe av at "fremmende" fortalte han noen ting som helst! 

Jeg kjente ikke han, så jeg kunne bare hoppe og drite - mildt sagt 

Begge guttene kom jo, men begge frådet omtrent rundt munnen bak meg der de gikk. 

Og det eneste jeg har tenkt på hele dagen er: Har de latt dette gå ut over barnet mitt?? 

Han virker absolutt til å være typen til det :( 

Er vondt å gå å tenke på det :( 

Anonymous poster hash: d6b5e...962
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig vinklig på innlegget ditt. Om du vet om et barn som ikke har det bra hjemme, hva gjør du da?

Anonymous poster hash: dd378...095
Skrevet

Merkelig vinklig på innlegget ditt. Om du vet om et barn som ikke har det bra hjemme, hva gjør du da?

Anonymous poster hash: dd378...095

Amen. Ring bv og skaff gutten hjelp.

Anonymous poster hash: e729c...0f5

Skrevet

Altså, din bekymring er at ditt barn skal få en (èn, som i 1), litt kjip dag? Du tenker ikke på at det er noen du burde ringe til, slik at denne andre gutten kanskje kan få litt mindre kjipe dager sånn ellers? 

Skrevet

Den prosessen er i gang, ikke det jeg var opptatt av i dag nei stemner det.

Av og til bryr jeg meg faktisk om mine egne barn får en kjip dag pga noe jeg gjorde eller ikke.

Jeg vet barnevern er kontaktet, jeg vil ikke kontakte dem på grunnlag av historier en gutt forteller på skoleveien, de trenger ikke være sann.

Ikke kjenner jeg nabodama heller så det blir bare rykter.

Men i følge ryktene er barnevernet allerede inne i familien!

Skrevet

Barn treng grenser og rammer, noko det høyres ut som denne guten manglar, og innerst inne set han nok såpass pris på omsorga du viste han at han ikkje tek det ut over guten din.  Må seie eg og vart overraska over vendinga dette alvorlege innlegget tok, og over at det er ei lita bekymring for eige barn du synes er vondt å tenkje på, heller enn bekymring for eit barn som du innser at ikkje har det bra heime.  

Du har ikkje fortalt så mykje her, men om du meiner det er grunnlag for å mistenkje at guten lir av omsorgssvikt bør du kontakte barnevernet i kommunen.  Om du er veldig usikker, så kan du iallefall snakke med læraren hans om det du opplever, slik at dei kan samanhalde det med det dei veit frå før, og evt kontakte bv frå skulen sitt hald.

Skrevet

Skjønner hva du mener hi. For å svare på spm ditt så tror jeg neppe han lar det gå ut over barnet ditt. Barn er impulsiv og lever i nuet, de grubler ikke og bærer nag (stort sett) sånn vi voksne gjør. Han har nok funnet seg noe annet å være opptatt av til neste friminutt.

Anonymous poster hash: 36e91...b51

Skrevet

Altsbekymring er at ditt barn skal få en (èn, som i 1), litt kjip dag? Du tenker ikke på at det er noen du burde ringe til, slik at denne andre gutten kanskje kan få litt mindre kjipe dager sånn ellers?

Dersom han tar det ut på mitt barn, så er jeg redd det blir 10 år eller til vi flytter...

Og det er er ikke det jeg ikke er bekymret for gutten, ser jeg nok har ordlag meg litt klønete og ikke fått frem det, for er jo selvfølgelig det.

Var mye av det jeg ikke skrev i den samtalen jeg hadde med naboen.

Men jeg mener forsatt, selv om han ikke har det greit, hvorfor skal da det være greit at mitt barn også får det får det dårlig???

Skrevet

Klart du ønsker at gutten din skal ha en god dag. Og det fikk han nok. Hadde de andre guttene vært så sinte og vrange som du frykter hadde de gitt blaffen i deg og fortsatt å spille på mobilen. (når ble det forresten vanlig med smarttelefon til 7-åringer?)

En annen ting er denne gutten da. Du har hørt at bv er involvert. Det vet du ikke sikkert, og en bekymringsmelding er på sin plass. Jo flere mld bv får på samme familie, jo mer vil de se at dette er alvor. Håper jeg da. Du kan ikke se på at dette foregår og ikke gjøre noe fordi du tror noen andre har ringt før.

La oss håpe at gutten din fikk en god dag. Og please gjør det du kan for at nabogutten også kan få gode dager.

Anonymous poster hash: c13b0...16c

Skrevet

Klart du ønsker at gutten din skal ha en god dag. Og det fikk han nok. Hadde de andre guttene vært så sinte og vrange som du frykter hadde de gitt blaffen i deg og fortsatt å spille på mobilen. (når ble det forresten vanlig med smarttelefon til 7-åringer?)

En annen ting er denne gutten da. Du har hørt at bv er involvert. Det vet du ikke sikkert, og en bekymringsmelding er på sin plass. Jo flere mld bv får på samme familie, jo mer vil de se at dette er alvor. Håper jeg da. Du kan ikke se på at dette foregår og ikke gjøre noe fordi du tror noen andre har ringt før.

La oss håpe at gutten din fikk en god dag. Og please gjør det du kan for at nabogutten også kan få gode dager.

Anonymous poster hash: c13b0...16c

Det er helt sant, jeg tar en tlf :)

Skrevet

Det at barnevernet muligens er inne i bildet fra før, betyr ikke at du ikke bør melde ifra!

Jeg klarer ikke helt å se at det er mest synd på din gutt her...

Anonymous poster hash: 23684...a77
Skrevet

Selvsagt ringer du barnevernet, man skal aldri stole på rykter. Er pga alle tror noen andre gjør noe det går galt med mange.

Anonymous poster hash: bfc94...3e9
Skrevet

Buhu, stakkars gutten din som kanskje får én kjip dag!

Anonymous poster hash: 07aa6...39f

Skrevet

Den prosessen er i gang, ikke det jeg var opptatt av i dag nei stemner det.

Av og til bryr jeg meg faktisk om mine egne barn får en kjip dag pga noe jeg gjorde eller ikke.

Jeg vet barnevern er kontaktet, jeg vil ikke kontakte dem på grunnlag av historier en gutt forteller på skoleveien, de trenger ikke være sann.

Ikke kjenner jeg nabodama heller så det blir bare rykter.

Men i følge ryktene er barnevernet allerede inne i familien!

Du burde fremdeles kontakte BV. Om det er en sak der kan det du forteller bidra til å gi dem et mer nyansert bilde. Men jeg synes ikke du skal tvile på det han sier. Det barnepsykologer sier er jo at barn som har det vanskelig heller underkommuniserer hvor vanskelig de har det, oftere enn de lyver. Så jeg synes du fortsatt burde kontakte BV og fortelle det du har sett og hørt.

Anonymous poster hash: 1dfa7...ed8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...