Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #1 Skrevet 17. september 2014 Hva gjør man ikke for og bevare husfreden? Vi snakket om og gifte oss på båt. Ville undersøke mulighetene, og fortalte dette til svigers. Men det kom ikke på tale! Vi kunne rett og slett bare glemme det. Hjelpes. Hva skal en si til sånt da? Anonymous poster hash: eee91...4e0
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #2 Skrevet 17. september 2014 Hva gjør man ikke for og bevare husfreden? Vi snakket om og gifte oss på båt. Ville undersøke mulighetene, og fortalte dette til svigers. Men det kom ikke på tale! Vi kunne rett og slett bare glemme det. Hjelpes. Hva skal en si til sånt da? Anonymous poster hash: eee91...4e0 Vi sender et postkort fra turen. De har da ikke en dritt de skulle ha sagt. Anonymous poster hash: e4216...31e
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #3 Skrevet 17. september 2014 Fristende, men tror samboer er "redd" for og bli arveløs. Hjelpemeg.. 😮 Hi Anonymous poster hash: eee91...4e0
QueeenBeee Skrevet 17. september 2014 #4 Skrevet 17. september 2014 Gav de noe grunn? Med mindre svigers hadde hatt en veldig god grunn så hadde det brydd meg midt enn viss plass. Er ikke de som skal gifte seg. Hadde en av dem hatt ekstrem vannskrekk så hadde jeg nok tenkt ting på en annen måte. Det er det samme som å si man ikke vill ha dem der.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #6 Skrevet 18. september 2014 Fristende, men tror samboer er "redd" for og bli arveløs. Hjelpemeg.. 😮 Hi Anonymous poster hash: eee91...4e0 Han kan ikke bli arveløs. Er regler for sånt barn har krav på 2/3 av arven inntil en million fra hver av foreldrene så bare gift dere hvor dere vil dere Anonymous poster hash: 4ad31...de7
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #7 Skrevet 18. september 2014 Jeg diskuterte ikke slikt med noen av foreldrene, men bare inviterte de når alt var klart. Ikke noe de hadde noe med. Anonymous poster hash: 158df...b13
LivetErEnLek Skrevet 18. september 2014 #8 Skrevet 18. september 2014 Hvem skal betale for dette bryllupet da? Hvis det er svigers, så har de vel noe de skal ha sagt. Er det dere, hadde jeg brydd meg lite om deres mening i saken.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #9 Skrevet 18. september 2014 Dere som bestemmer vell? Anonymous poster hash: 8a62d...c33
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #10 Skrevet 18. september 2014 Hvem skal betale for dette bryllupet da? Hvis det er svigers, så har de vel noe de skal ha sagt. Er det dere, hadde jeg brydd meg lite om deres mening i saken. Synes ikke de har noen rett til å bestemme om de betaler heller jeg. Komme med innspill ja, men å nekte er å bestemme. Det hører ingen sted hjemme. Anonymous poster hash: e4216...31e
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #11 Skrevet 18. september 2014 ]Han kan ikke bli arveløs. Er regler for sånt barn har krav på 2/3 av arven inntil en million fra hver av foreldrene Å, det er mange måter å "unngå" dette på. Man kan gi bort gaver mens man lever, man kan inngå diverse avtaler, osv., osv. Om man ikke vil at et barn skal overta noe særlig etter en når man dør, er det ikke vanskelig å få til dette. Men når det er sagt, er det håpløst om mannen din er så avhengig av arv fra foreldrene, og i tillegg har foreldre som liker å kontrollere sin voksne sønn, at han ikke kan ta egne valg her i livet. Drit i foreldrene, og ta egne valg. Dere er tross alt to voksne individer! Anonymous poster hash: ee452...74c
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #12 Skrevet 18. september 2014 Her lukter det livslang trøbbel med svigers. Mine var/er også slik, og etter 8 år hvor de trodde de kunne valse over alle sa jeg stopp.Har ikke sett eller snakket med de på snart halvannet år. Anonymous poster hash: 56bb3...d17
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #13 Skrevet 18. september 2014 Vi betalte for bryllupet vårt selv, planla det selv og gjennomførte det selv, foreldrene våre fikk innbydelse som alle andre. Men man tar jo selvfølgelig litt hensyn også, f.eks sitter svigermor i rullestol, da valgte vi selvfølgelig et lokale som er rullestolvennlig siden vi gjerne ville ha foreldrene våre med i bryllupet. Hvorfor vil ikke svigerforeldrene dine feire på båt da, har en av de båt-skrekk, blir ekstremt båtsyk e.l? Jeg skjønner jo at foreldre gjerne vil ta del i bryllupet til sine barn, og da er det slemt av dere å velge båt om det av skikkelige grunner er umulig for svigerforeldrene deres å være med på et slikt bryllup synes jeg. Om de nekter fordi det er utradisjonelt og de vil bestemme hvordan deres bryllup skal være ville jeg blåst i hva de mente og giftet meg sånn som jeg vil. Arveløs? Hva slags argument er det egentlig, det hadde jeg også blåst i. Foreldrene mine er ikke spesielt rike, men jeg håper da de blåser av de pengene de har på sin egen alderdom, reiser, kjøper seg trygge gode biler, lettstelt leilighet eller hva det nå er de ønsker å spandere på seg av luksus på sine gamle dager. At de skal spare pengene sine for at jeg skal få arv er tullete, de kan nyte pengene og verdiene de selv har brukt et helt liv på å bygge opp selv, jeg klarer meg med det jeg selv tjener. Anonymous poster hash: cf572...7fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå