Gå til innhold

Middag og 3 - åring


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at det et en fase, men har en liten her hjemme som er veldig selektiv i middagen. Det eneste som spises skikkelig er pasta bolognese, pizza og ulike fiskeretter. Ellers spises jo litt poteter, litt kjøtt og ørlite grønnsaker. Ender ofte med at barnet er sulten igjen etter en halvtime.... Får selvsagt ikke mat før til kveldsmaten igjen. Hvor strenge er dere på hva som skal spises og smakes på? Så lenge vi har middager som vi mener at barnet bør like (altså som ikke er veldig hot eller altfor spesielt) må det smake litt av alt.

 

Anonymous poster hash: e9041...398

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg, man spiser det som blir servert.

 

Anonymous poster hash: 5fe19...8ce

Skrevet

Oppmuntrer til å smake og det må ligge litt av alt på tallerkenen, men tvinger ham ikke til noe. Nytter ikke å si at han MÅ smake hvis han har bestemt seg, da måtte vi evt. holdt munnen hans åpen og tvunget inn maten, og det går jo ikke.



Anonymous poster hash: f48c3...0d2
Skrevet

Vet at det et en fase, men har en liten her hjemme som er veldig selektiv i middagen. Det eneste som spises skikkelig er pasta bolognese, pizza og ulike fiskeretter. Ellers spises jo litt poteter, litt kjøtt og ørlite grønnsaker. Ender ofte med at barnet er sulten igjen etter en halvtime.... Får selvsagt ikke mat før til kveldsmaten igjen. Hvor strenge er dere på hva som skal spises og smakes på? Så lenge vi har middager som vi mener at barnet bør like (altså som ikke er veldig hot eller altfor spesielt) må det smake litt av alt.

 

Anonymous poster hash: e9041...398

Samme her. Hatt litt fremgang i det siste. Nærmer seg fire nå, muligens derfor. Legger alltid litt av alt på tallerkenen hans. Noen ganger smaker han litt etter hvert. Vi snakker mye om å øve...øve på å like ting, øve på å smake. Hvis man tror man ikke liker noe (feks blomkål) kan man ha klart noe annet (feks kjøttkake) og blande i munnen. Roser MYE for smaking. Går foran som et godt eksempel selv. Tvinger aldri, men presser litt. Jeg var superkresen selv i maaange år. Vet derfor hvor slitsomt det blir etter hvert, samt at mitt problem var at jeg aldri smakte på noe som så rart ut, luktet rart, hadde rar konsistens osv osv. :P

 

 

Anonymous poster hash: 7ec21...d4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...