Gå til innhold

Vektnedgang under svangeskap


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kor mykje er det man må gå ned for at det skal bli ekstrem svangerskapskvalme? 

 

Er heile kvalm heile tida, heldigvis har eg berre kasta opp eit par ganger. Men vekta går berre ned uansett. Har gått ned to kilo sida eg blei gravid, og legen begynte å bli bekymra sist gang eg var inne. 

Begynner å bli litt redd sjølv her :( 



Anonymous poster hash: 8442f...1b7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

5% av kroppsvekten før du bør gravid regnes som HG.

 

Anonymous poster hash: 94ce4...813

Skrevet

Jeg gikk ned 3-5 kg i mine svangerskap. Men legen min har aldrig vært bekymret. Eneste var i mitt 2 svangerskap så hadde jeg kun gått opp de 4 kg jeg hadde gått ned i frem til uke 30. Så da ble jeg sykemeldt. Symfyse målet mitt flatet også litt ut. Når jeg fødte så hadde jeg kun gått opp totalt 7 kg, og det var inklusiv de 4 kg jeg hadde gått ned de 3 første mnd.

 

Anonymous poster hash: f3946...7fb

Skrevet

Jeg gikk ned 3-5 kg i mine svangerskap. Men legen min har aldrig vært bekymret. Eneste var i mitt 2 svangerskap så hadde jeg kun gått opp de 4 kg jeg hadde gått ned i frem til uke 30. Så da ble jeg sykemeldt. Symfyse målet mitt flatet også litt ut. Når jeg fødte så hadde jeg kun gått opp totalt 7 kg, og det var inklusiv de 4 kg jeg hadde gått ned de 3 første mnd.

 

Anonymous poster hash: f3946...7fb

Okei, tusen takk for å dele! Vart veldig redd når eg berre går ned. 

 

Anonymous poster hash: 8442f...1b7

Skrevet

Min lege begynte ikke å bekymre seg før jeg hadde gått ned 10 kg.

Gikk vel ned 7 kg totalt. Klarte å klore til meg et par kilo før barnet kom.

 

Anonymous poster hash: 49333...662

Skrevet

2 kg er da ingenting. Jeg gikk ned 8-9 kg første 10 ukene begge gangene. Men fikk i meg væske, så fikk ikke inntrykk av at legen var bekymret akkurat. Bare litt bestemt på å sykemeldte meg😊

 

Anonymous poster hash: 95633...c6c

Skrevet

Jeg har gått ned 12% av min egen kroppsvekt og er ikke stor i utgangspunktet.Er i uke 12. Har vært til flere kontroller på sykehus og Fastlege, men ingen er bekymret enda. Hadde hyperemesis forrige gang også, da ble jeg innlagt på sykehus flere ganger og fikk intravenøst. Var mye sykere da enn nå selvom jeg ikke gikk like mye ned i vekt som jeg har gjort til nå.

 

Definisjonen av hyperemesis er 5%av kroppsvekt.

 

Anonymous poster hash: 42602...584

Skrevet

Jeg har gått ned 12% av min egen kroppsvekt og er ikke stor i utgangspunktet.Er i uke 12. Har vært til flere kontroller på sykehus og Fastlege, men ingen er bekymret enda. Hadde hyperemesis forrige gang også, da ble jeg innlagt på sykehus flere ganger og fikk intravenøst. Var mye sykere da enn nå selvom jeg ikke gikk like mye ned i vekt som jeg har gjort til nå.

 

Definisjonen av hyperemesis er 5%av kroppsvekt.

 

Anonymous poster hash: 42602...584

Heldigvis har eg berre mista 3% til no. Skal prøve å klamre fast til kiloane for å ikkje miste meir no. 

 

Anonymous poster hash: 8442f...1b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...